Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
melvinwn066

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
ik neem aan vodafone de komende 3-4 weken helemaal geen telefoon meer uitleverd omdat de voorraad op is.
Of mag ik worden er nog wel telefoons uitgeleverd maar de verwachting is dat over 4-6 weken iedereen zijn telefoon heeft.?
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Naar wat ik her en der gelezen heb is dat apple morgen nieuwe voorraad krijgt. Of dat echt zo is weet ik niet aangezien je van alles hoort, maar mocht het zo zijn dan ben ik ook erg benieuwd naar hoeveel VF krijgt en of dat voldoende is voor de klanten die op launchday besteld hebben.
Kristelvotterlo

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik vermoed eigenlijk dat tweede. Wat ik uit Bas' post haalde was dat ze de komende welen telefoons zouden binnenkrijgen en direct uitsturen.
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
Kristelvotterlo schreef:
Ik vermoed eigenlijk dat tweede. Wat ik uit Bas' post haalde was dat ze de komende welen telefoons zouden binnenkrijgen en direct uitsturen.
Ja dat heb ik  inderdaad ook uit Bas zijn post begrepen (en daar ga ik ook wel een beetje vanuit om eerlijk te zijn). Wel las ik op een ander forum dat er een Apple store gisteren was beleverd en ook bij CoolBlue zie ik nu dat er weer 16GB gold 5S op voorraad is. Wel vreemd dat anderen het wel voor elkaar krijgen om regelmatig bijgevuld te krijgen en het voor Vodafone haast onmogelijk is. Ongetwijfeld iets waar Vodafone ook niet blij van wordt; zij willen natuurlijk ook graag uitleveren zodat wij allemaal onze monden eindelijk dichthouden op het forum 😄
 
SpanishDudeist

Stamgast
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 162Likes
Bij het wachten heb ik mij inmiddels neer gelegd. Wat ik niet begrijp is de volgorde. Ik sprak zojuist iemand op twitter die op donderdagnacht bestelde en zaterdag zijn telefoon binnen kreeg. Dit was een online bestelling om 0:30 's nachts... Vreemd aangezien ik een half uur eerder dezelfde bestelling deed via de site...

Ook raar dat mijn status dan niet een wijziging krijgt waarin de verwachte levertijd in staat vermeld ipv dat vage fulfillment..

Ik heb hier net een klanttevredenheidsonderzoek ingevuld over de het forum ????
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Dat is inderdaad vreemd. Ik bedoel Coolblue is een store. Die zou in principe als laatste de voorraad aangevuld moeten krijgen. Eerst de Apple store, daarna officiele resellers en providers zoals VF. Maar zelfs Amac heeft niets tot weinig gehad.
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
SpanishDudeist schreef:
Bij het wachten heb ik mij inmiddels neer gelegd. Wat ik niet begrijp is de volgorde. Ik sprak zojuist iemand op twitter die op donderdagnacht bestelde en zaterdag zijn telefoon binnen kreeg. Dit was een online bestelling om 0:30 's nachts... Vreemd aangezien ik een half uur eerder dezelfde bestelling deed via de site...

Ook raar dat mijn status dan niet een wijziging krijgt waarin de verwachte levertijd in staat vermeld ipv dat vage fulfillment..

Ik heb hier net een klanttevredenheidsonderzoek ingevuld over de het forum ????
Ja dat vind ik dus ook raar. Mag ik je vragen welk toestel jij hebt (MB's, kleur)? Wellicht dat wij dezelfde hebben (ik heb 16GB Gold besteld om 0:03u en ook nog steeds fulfillment in mijn orderstatus). Als dat namelijk het geval is zouden we een moderator kunnen vragen dat eens onder de loep te nemen. Kijk, als het eerlijk gaat kan ik me ook prima neerleggen bij het wachten, maar het lijkt aan alle kanten te rammelen en da's niet fijn.
 
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
janduivestein schreef:
Dat is inderdaad vreemd. Ik bedoel Coolblue is een store. Die zou in principe als laatste de voorraad aangevuld moeten krijgen. Eerst de Apple store, daarna officiele resellers en providers zoals VF. Maar zelfs Amac heeft niets tot weinig gehad.
Hi Jan, da's dus ook precies mijn punt; Coolblue verkoopt ook mét abonnementen overigens. Maar dit houdt in dat als ik het daar zou regelen; dan heb ik morgen mijn gewenste toestel in huis. Dat is toch een rare ontwikkeling? Bij mijn eigen provider heb ik een week geleden besteld en het vooruitzicht is om te huilen. In mijn optiek is de volgorde die jij aanhoudt ook de enige juiste.
 
melvinwn066

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
mmm denk wel allemaal pech vogels zijn.
0:10 besteld iphone 5s gold.
Vrees daar een enorme wachttijd op zit.
 
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Ik heb om 00.01 de 16gb gold besteld.
Had ook nog gister gebeld en morgen zou er weer een lading binnenkomen maar uiteraard niet met zekerheid.
SpanishDudeist

Stamgast
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 162Likes
Ik ook een 16GB Gold.... En die man op Twitter dus ook. Het vreemde is dat ik hem die bewuste avond nog heb geholpen met bestellen. Hij twijfelde of het webadres dat hij had gekregen met extensie .info wel klopte. Die vraag stelde hij aan de webcamera en ik antwoordde. Toevallig las ik dat hij dus inmiddels zijn iPhone al binnen heeft. Dit terwijl ik op het moment dat ik hem hielp mijn abonnement al had verlengd....
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
SpanishDudeist schreef:
Ik ook een 16GB Gold.... En die man op Twitter dus ook. Het vreemde is dat ik hem die bewuste avond nog heb geholpen met bestellen. Hij twijfelde of het webadres dat hij had gekregen met extensie .info wel klopte. Die vraag stelde hij aan de webcamera en ik antwoordde. Toevallig las ik dat hij dus inmiddels zijn iPhone al binnen heeft. Dit terwijl ik op het moment dat ik hem hielp mijn abonnement al had verlengd....
En Wessy dus ook! Ik weet dat Wessy ook rond middernacht heeft besteld (ik geloof 0:04u), dus dat is een rare ontwikkeling. Misschien dat we Bas eens kunnen vragen hiernaar te kijken? Kun je achter het order nummer komen van diegene die het geluk heeft dat hij zijn telefoon al wel heeft?
 @Melvin: je bent het toch hopelijk wel met me eens (ondanks dat je het misschien niet eens bent met de manier waarop we bezig zijn op het forum) dat het van geen kanten klopt dat jij, Wessy, SpanishDudeist en ikzelf eerder bestellen maar nog niets ontvangen hebben? En dit terwijl men zegt dat het in volgorde van bestelling wordt geleverd?
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
Wessyvb schreef:
Ik heb om 00.01 de 16gb gold besteld.
Had ook nog gister gebeld en morgen zou er weer een lading binnenkomen maar uiteraard niet met zekerheid.
Ooooh ik hoop echt dat je gelijk hebt en dat wij erbij zitten 😄 (de pest is wel dat ik hem op mijn werk laat bezorgen en dat ik daar op zaterdag niet ben...)
 
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
@jkbgrd ik hoop zelf ook dat het klopt en hoop dat we allemaal dan eindelijk het toestel krijgen!
svenr

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi all,
 
Ik heb afgelopen week met veel aandacht deze post's gevolgd. Ik heb afgelopen vrijdag rond 13:00 bij F&F een iPhone 5S 32GB besteld. Ik belde vandaag vodafone om de status van mijn order te controleren en wat blijkt, de iPhone is verzonden naar de koerier en ik zal hem dit weekend of begin volgende week ontvangen. Ik ben blij maar ook zeer sceptische. Het kan ook zomaar zijn dat ik volgende week bel, waar blijft mijn bestelling en dat ik 2-4 weken moet wachten. Misschien moeten jullie ook even Vodafone bellen.
 
Ik houd jullie op de hoogte.
 
Grt, Sven
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
svenr schreef:
Hi all,
 
Ik heb afgelopen week met veel aandacht deze post's gevolgd. Ik heb afgelopen vrijdag rond 13:00 bij F&F een iPhone 5S 32GB besteld. Ik belde vandaag vodafone om de status van mijn order te controleren en wat blijkt, de iPhone is verzonden naar de koerier en ik zal hem dit weekend of begin volgende week ontvangen. Ik ben blij maar ook zeer sceptische. Het kan ook zomaar zijn dat ik volgende week bel, waar blijft mijn bestelling en dat ik 2-4 weken moet wachten. Misschien moeten jullie ook even Vodafone bellen.
 
Ik houd jullie op de hoogte.
 
Grt, Sven
Hoi Sven,
 
Dat is in elk geval super goed nieuws voor jou! Ik ga ervan uit dat je toch wel de juiste informatie hebt ontvangen en je bestelling mag ontvangen. Bedankt voor je advies; wellicht ga ik er ook nog maar eens een telefoontje aan wagen (is immers al een aantal dagen geleden). In elk geval alvast heel veel plezier met je nieuwe telefoon!
 
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Typerend hoe weinig de moderators van zich laten horen. En als ze dat doen is het alleen maar hetzelfde verhaal. Ja 4-6 weken levertijd. Je telefoon is het wachten waard.. Alles verloopt op volgorde.. Enz enz.
Als er nu gewoon eens per geval hier wordt uitgezocht wat er is gebeurd en hoe lang het nog duurt, dan hebben we duidelijkheid. En geen gezwets van ja wij als moderators kunnen dat niet inzien of doen, dan zorg je maar dat je contact opneemt met degene binnen Vodafone die dat wel kan!!!
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo allemaal,


Hieronder een update met de geschatte levertermijn voor bestellingen die nu worden geplaatst. Dit heeft dus geen betrekking op al gedane orders! Hierover heb ik op dit moment geen indicatie.

De iPhone 5c is op moment van schrijven bijna in alle varianten goed op voorraad.

Zodra we meer informatie hebben zullen we dit met jullie delen.

Item
Termijn 31-10

Apple iPhone 5S 16GB GLD
4-6 weken

Apple iPhone 5S 16GB BLK
4-6 weken

Apple iPhone 5S 16GB SLV
2-4 weken

Apple iPhone 5S 32GB BLK
2-4 weken

Apple iPhone 5S 32GB GLD
2-4 weken

Apple iPhone 5S 32GB SLV
2-4 weken

Apple iPhone 5S 64GB BLK
1 week

Apple iPhone 5S 64GB GLD
1 week

Apple iPhone 5S 64GB SLV
1 week


Teuntjes

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ha Ha Timothy,
 
je wordt op je wenken bedient met weer een lullig lijstje met levertijden. Je had de moderator ook moeten vragen om onze posts goed te lezen dan zou hij weten dat het ons helemaal niets interesseert hoe lang je moet wachten wanneer je nu bestelt maar hoelangt het duurt voordat wij de telefoon, die hoort bij het al wel aangepaste abonnement krijgen. 
 
Kansloos zo...
Teuntjes

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
en omdat ik het niet kan laten:

Hoe durf je nu een citaat van Steve Jobs onder je bijdrage te zetten wanneer Vodafone op dit moment een commode levert met slechts de helft van de onderdelen? (wel het abonnement maar niet de telefoon om hem te gebruiken).


*mod-edit: Laatste zin verwijderd. Kritiek of feedback geven is niet erg. Maar houd het wel gepast.*
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic