Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
silvana

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb 25 okt smiddags rond uur of 2 telefonisch mijn telefoon verlengt met een iphone 5S Silver 16GB, er was mij gezegd tijdens het verlengen dat Silver gewoon nog op VOORRAAD!!!! is en dat ik het binnen 2 werkdagen thuis heb!!! Nou we zijn nu dus al bijna een week verder en ik heb geen mail gehad dat mijn bestelling onderweg is. Wanneer kan ik nou mijn bestelling verwachten?? Ik wil nu gewoon duidelijkheid ik betaal al voor die abonnement ook al heb ik de telefoon nog niet binnen.
Waarom word er tegen mij gezegd dat het op voorraad is en dus binnen 2 werkdagen de tel kan verwachten terwijl dat dus helemaal niet zo is! Ook kan ik niet op de site inloggen om mijn status te bekijken krijg elke x er is een fout opgetreden.
 
Via fb heb ik een bericht gekregen van Vodafone dat ik eigenlijk ook bij de eerste lichting hoor en nu hoor ik bij de 2e lichting :
 
Hoi Silvana, allereerst excuses voor het feit dat deze toezegging niet nagekomen is. Normaliter doen wij nooit uitspraken over een concrete leverdatum, er zijn altijd bepaalde factoren die een verlate levering kunnen veroorzaken.
Op basis van de datum die je aangeeft zou jouw toestel bij de eerste levering moeten zitten. Er zijn echter een aantal orders vertraagd zijn vanwege het verschil in registratie en verwerking tov de andere orders.
Ik ga er van uit dat jouw bestelling bij de tweede levering gaat zitten, ik kan je hier geen 100% garantie op geven.
 
 
GRAAG NU DUIDELIJKHEID!!!!!
Order referentie: 95748174 Je klantnummer: 354687655
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Inderdaad! Als er nou even 1 medewerker even individueel onze bestelling nakijkt!
De mensen die als " eerste " hebben besteld hebben er nu toch zo langzamerhand wel eens recht op.

Orderref: 95706949
Teuntjes

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Teuntjes schreef:
en omdat ik het niet kan laten:
 
Hoe durf je nu een citaat van Steve Jobs onder je bijdrage te zetten wanneer Vodafone op dit moment een commode levert met slechts de helft van de onderdelen? (wel het abonnement maar niet de telefoon om hem te gebruiken).

 
*mod-edit: Laatste zin verwijderd. Kritiek of feedback geven is niet erg. Maar houd het wel gepast.*
Nou met het weghalen van teksten die jullie niet bevallen zijn jullie sneller dan met het uitleveren van de beloofde telefoons. Maar goed, ik zal proberen rekening te houden met jullie gevoeligheid! Je mag je als klant natuurlijk ook niet opwinden terwijl je nu toch al bijna zeven dagen aan het lijntje wordt gehouden. 
Agaron

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Waar ik me vooral aan stoor is het gebrek aan communicatie vanuit Vodafone. Webcare verwijst je naar dit forum, het is blijkbaar erg lastig om een email naar de klanten te sturen met een excuus en meer informatie over jou order. Ik word totaal niet op de hoogte gehouden, de laatste email die ik ontvangen heb is de order bevestiging. 
 
Heb gisteren avond even met KPN/HI gebeld en met T-Mobile, beide kunnen me de iPhone binnen maximaal 2 weken leveren. Vodafone ca 4 weken terwijl ik op launchday besteld heb. Als ik dat bij de concurrenten had gedaan was het toestel al binnen geweest.
 
 
Kristelvotterlo

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hey nieuwe lezers, hier een paar pagina's later nog maar een keertje een oproep; een aantal vanons probeert via FB de aandacht van VF te trekken. Zoek op Vodafone 5Signaal en je vindt ons.

Wat betreft de rest, teleurstellend dat er zich vandaag nog geen mod gemeld heeft. En mocht er iemand gaan kijken, mijn gegevens zijn; iPhone Gold, 32gb, besteld online om 22:30 op 24/10. Ordernr: 95704637. Ik hoor graag
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Beste Mod, als de 5S 64 gb in gold aanwezig is kan ik dan mijn bestelling omzetten?
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
timothyb schreef:
Beste Mod, als de 5S 64 gb in gold aanwezig is kan ik dan mijn bestelling omzetten?
Vraag ik me idd ook af!
 
Kristelvotterlo

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Heb ik ook wel €100 extra voor over..
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Als ze ons een heel klein beetje tegemoet willen komen regelen ze dat
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
En dat lijst van net.. Daar hebben wij geen ene zak aan.
Je zegt zelf geld voor bestelling die NU gedaan worden.
Hier zitten enkel mensen die al lang geleden hebben besteld. Dus wij hebben niks maar dan ook helemaal niks aan deze info. Gaarne relevante info of niks.. Maar geen mededelingen waar we nog niks aan hebben. Dat staat 1 erg onprofessioneel en 2 geeft het een teken dat er niet geluisterd wordt naar wat wij vragen. En ik denk niet dat jullie ook nog maar enig krediet hebben bij de mensen hier. Dus of doe je best en meld of reageer iets wat wij vragen of doe niks.
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
timothyb schreef:
En dat lijst van net.. Daar hebben wij geen ene zak aan.
Je zegt zelf geld voor bestelling die NU gedaan worden.
Hier zitten enkel mensen die al lang geleden hebben besteld. Dus wij hebben niks maar dan ook helemaal niks aan deze info. Gaarne relevante info of niks.. Maar geen mededelingen waar we nog niks aan hebben. Dat staat 1 erg onprofessioneel en 2 geeft het een teken dat er niet geluisterd wordt naar wat wij vragen. En ik denk niet dat jullie ook nog maar enig krediet hebben bij de mensen hier. Dus of doe je best en meld of reageer iets wat wij vragen of doe niks.
Even voor SeR opkomen: Wij hebben er zeker niks aan, mensen die eventueel nog gaan bestellen wel. Vanuit dat oogpunt is het wel goed dat hij het post (als ik nu nog zou willen gaan bestellen dan zou ik dat graag weten).
 
Maarrrrrrrrrr (hele grote maar) dit neemt niet weg dat al onze vragen nog steeds onbeantwoord blijven. Iemand nog nieuws qua leveringen? Wat wij graag willen weten is hoe het staat met de mensen die op launchday (-night) hebben besteld; waar blijven onze phones? Van deze info zouden wij graag voorzien worden (zou toch wel duidelijk moeten zijn als er een beetje door het forum wordt gescrold) :@
 
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ok, je hebt gelijk. Voor nieuwe mensen is het handig.
Maar kijk jij eerst op het forum voordat je je iphone besteld? Of op de site waar je daadwerkelijk je iphone besteld? Daar moet het staan! Niet hier waar je vaak pas achteraf kijkt.
En wat betreft de launchday bestellers, VODAFONE! Kom met een oplossing of alternatief of gebaar.
En nee restitutie van de meerkosten vanwege het al ingaan van het nieuwe abbo is geen gebaar. Dat is iets waar iedere gedupeerde sowieso recht op heeft.
Laat mensen hun iphone bv aanpassen zodat er sneller geleverd kan worden, geef korting op de iphone prijs, of eerste paar maanden van het abonnement. Ik weet dat jullie rechtswege nooit je fout zullen erkennen, dit om claims te voorkomen. Maar kom met IETS!
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
De informatie die we delen heeft zoals gezegd betrekking op orders die vanaf dat moment worden gedaan. Over de al gedane orders hebben we op dit moment nog geen concrecte informatie. We doen hierbij wederom een beroep op jullie geduld (dank!) en hopen snel een update hierover te kunnen geven. Zodra we met zekerheid iets weten horen jullie dit gelijk van ons.

Naar aanleiding van een aantal post:

(Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.

(Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

*Houd er wel rekening mee dat het wijzigen/annuleren van je bestelling ook enige tijd in beslag kan nemen.
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Beste Ser,

Bij verlenging kan je dus toestel wijzigen en kom je achteraan te staan. Maar levertijd voor 64gold is 1 week dus dat is altijd sneller dan de 4-6 die ik nu moet wachten. En als jullie geen indicatie kunnen geven over levertijden die tijdens launchday zijn gedaan waarom doen ze dit dan via de telefoon wel?
AnthonyL

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ik ben al vanaf pagina 5 van dit forum actief. Voor de nieuwe lezers:

- Heb online verlengd op vrijdag nacht en om 00:14 orderbevestiging binnen gekregen;
- Vrijdagmiddag rond 4 uur kreeg ik de 'officiële' orderbevestiging;
- moderators en Vodafone klantenservice hebben bevestigd door problemen met de online orderregistratie dat ik en vele met mij achteraan de rij stonden;
- gisteren nog gebeld en telefoniste gaf aan dat het circa 3 weken zou duren en dat ik een mailtje zou krijgen als m'n iPhone verzonden zou worden;

!!!!!!! Nu het leuke nieuws!!!! M'n iPhone 32 GB Space Gray is verstuurd volgens een mail van Vodafone! Dus dit betekend hopelijk ook voor andere mensen een lichtpuntje aan het eind van de tunnel! Ik zal hier berichten als ik morgen daadwerkelijk de iPhone in ontvangst heb genomen. Hopelijk dat Franklin en Wessvb (ofzo) ook snel hun iPhone binnen krijgen!
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Gefeliciteerd Anthony! Hoop dat de rest ook snel zo'n verassing krijgen
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
AnthonyL schreef:
Ik ben al vanaf pagina 5 van dit forum actief. Voor de nieuwe lezers:

- Heb online verlengd op vrijdag nacht en om 00:14 orderbevestiging binnen gekregen;
- Vrijdagmiddag rond 4 uur kreeg ik de 'officiële' orderbevestiging;
- moderators en Vodafone klantenservice hebben bevestigd door problemen met de online orderregistratie dat ik en vele met mij achteraan de rij stonden;
- gisteren nog gebeld en telefoniste gaf aan dat het circa 3 weken zou duren en dat ik een mailtje zou krijgen als m'n iPhone verzonden zou worden;

!!!!!!! Nu het leuke nieuws!!!! M'n iPhone 32 GB Space Gray is verstuurd volgens een mail van Vodafone! Dus dit betekend hopelijk ook voor andere mensen een lichtpuntje aan het eind van de tunnel! Ik zal hier berichten als ik morgen daadwerkelijk de iPhone in ontvangst heb genomen. Hopelijk dat Franklin en Wessvb (ofzo) ook snel hun iPhone binnen krijgen!
Super Anthony! Dat is goed nieuws voor je, hopelijk komen onze toestellen inderdaad ook snel 🙂
Veel plezier met je nieuwe telefoon!
 
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Super AnthonyL!!!! Gefeliciteerd!
Ik hoop dat je hem morgen in bezit hebt, dan is voor jou iniedergeval deze hell afgelopen.
Laat inderdaad even weten als je hem binnen hebt!
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
@Timothyb (en de rest)

Ik heb nog een zin toegevoegd met betrekking tot het annuleren of wijzigen van je order. Houd hier dus rekening mee.

We proberen als moderators jullie informatie te geven die wij na kunnen komen. Hiermee wil ik niet aangeven dat onze collega's dat niet doen. Ik ga ervan uit dat onze collega's aan de telefoon jullie ook met de beste intenties proberen te helpen en te voorzien van de informatie die zij op dat moment hebben. Als forum-moderators willen we er echter zo zeker mogelijk van zijn, dat de informatie die we geven ook klopt. We willen jullie uiteraard geen valse hoop geven.
Kristelvotterlo

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Jeeej Anthony! Gefeliciteerd!

Ik heb zojuist antwoord gekregen op mijn klacht 'ik kan dit voor je controleren of veranderen op dit moment. Ik zou me willen concentreren op hetgene ik wel voor je kan doen op dit moment.' 'Kun je mij aangeven waarmee ik je van dienst kan zijn op dit moment?'

Huh?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic