Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Het is jammer dat het weer een beetje onduidelijk is.
Ik heb zelf op 24-10 rond 23.50 mijn verlenging met i5s geplaatst, later met klantenservice gebeld want ik kreeg maar geen bevestiging en kreeg te horen dat mijn bestelling goed was ontvangen en kreeg daarna ook meteen een bevestigings mail. De medewerker verklaarde dat de mailing server de drukte niet aankon.
Kon toen ook gelijk mijn order bekijken bij de order status.
Volgende dag was de status veranderd naar "order is verified and fulfillment is in progress" dit is wederom ook weer onduidelijk, wat betekend dit? Verstuurd? Nog in de wacht? Ik zou het niet weten.
Ik denk dat we alleen maar kunnen hopen dat het zsm word geleverd.
AnthonyL

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Het is vrij lastig om een indiciatie van de levertijd te krijgen. Natuurlijk, als je via de bestelstatuslijn belt dan krijg je te horen 5-10 werkdagen. Maar snap niet dat de levertijd niet bekend is gemaakt vooraf, tijdens of na de bestelling van de iPhone 5S. Het is natuurlijk geen probleem dat je op je bestelling moet wachten. Alleen de absentie van communicatie over de levertijd wel. 
 
Aan de ene kant snap ik die absentie wel. Vodafone heeft waarschijnlijk niet kunnen beramen hoeveel bestellingen er zouden zijn of er is te weinig voorraad. Dan is het hartstikke slim om de klanten geen 'kijkje in de keuken' te geven. Door de levertijd niet vooraf bij de klant bekend te maken kunnen zij niet vooraf tussen providers vergelijken en daar hun keuzen op basseren. Slim, maar je strijkt daarbij wel tegen m'n haren in.
 
Ook denk ik dat Vodafone de krantenkoppen van vorig jaar wil vermijden.
 
 
SpanishDudeist

Stamgast
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 162Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb Vodafone via Twitter, Facebook en telefonisch benaderd. Ik heb 3 verschillende antwoorden gekregen. Via Twitter werd mij gemeld dat ik mijn telefoon vandaag zou ontvangen, via Facebook kreeg ik te horen dat zij geen enkel idee hadden wanneer ik de telefoon kon verwachten en zojuist aan de telefoon werd mij gemeld dat het streven 5 a 10 werkdagen bedraagt.
 
Ik vraag mij dan ook af hoe het mogelijk'is dat alles zo onduidelijk is. Waarom laat je klanten al voor 0:00 bestellen?? Ik bestelde om 25 oktober 0:04 en na ruim een dag kreeg ik eindelijk een orderbevestiging. Nu is het allemaal maar afwachten zonder een duidelijk antwoord vanuit de klantenservice. Om alles nog eens extra frappant te maken werd ik zojuist gebeld door de klantenservice of ik interesse had in een abonnement met een iPhone 5s hahaha. Lever eerst maar eens wat ik al heb besteld. Kortom alles gaat langs elkaar heen. Mensen weten niet waar zij aan toe zijn en ik wacht gewoon die 5 a 10 werkdagen even af. Wel jammer dat mijn abonnement wel gelijk is in gegaan. Daar zijn zij dan wel snel in 😉
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Spijtig om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem.
 
Het voelt alsof Vodafone alles mooi presenteert om je over te halen om zo snel mogelijk te bestellen (en je dus geen kans hebt om vergelijkingen te doen tussen de providers). Daarna komen de beweringen dat ze op bestelvolgorde uitleveren (blijkt niet waar te zijn) en dat je een mailtje krijgt als het verzonden is (blijkt óók niet waar te zijn).
VezziLau

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb donderdagavond al om 22:30u via de website mijn abonnement verlengd. Heb ook direct een orderbevestiging ontvangen, maar daar is het tot nu toe bij gebleven. En dat terwijl er mensen zijn die een paar uur later hebben besteld en inmiddels hun bestelling al binnen hebben... Je zou toch zeggen dat ik met mijn bestelling om 22:30 toch wel behoorlijk vooraan in de rij zou moeten staan.
oppie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb vrijdagmiddag besteld via de friends en familiy site en ook een bevestiging per email ontvangen. Ik kan via de site echter mijn order niet traceren omdat hij daar (nog?) niet bestaat. Vanaf welk moment is dit normaliter wel in te zien? Gaat om een nieuw abbo incl nummerbehoud en de 5S.
 
Dank
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Zo dacht ik dus ook al.
Rare zaak dat die hun order al hebben ontvangen, blijkbaar gaat het dus niet op volgorde.
Is bij jou de status ook " order is verified and fulfillment is in progress" ?
De mensen van vodafone mogen inderdaad wel wat opheldering geven.

Ik ga der ook niet om liegen, ik ben heel erg ongeduldig.
ik ga anders toch ook niet tot middernacht achter de pc zitten wachten om een telefoon te bestellen.
daand93

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb ook in de nacht van 25 oktober verlengd. Gekozen voor een iphone 5s gold 16gb. De eerste keer dat ik opvroeg wat de levertijd was zei de vrouw aan de telefoon dat ik hem binnen 10 dagen toch zeker wel thuis zou moeten hebben. Aangezien er nog steeds niks is verandert heb ik net nog een keer gebeld. Deze keer zei ze dat ik toch wel moest uitgaan van 3 weken, En dat terwijl mijn abbonement wel vrolijk is ingegaan op 25 oktober. Dus heb ik dalijk bijna een maand lang een abbonement waar ik niks aan heb op mijn nokia e72. Ik hoop dat VF heel snel komt met duidelijkheid want al die verschillende berichten word ik langzamerhand toch wel moe van. Ik zeg niet dat ik hem als eerste wil hebben. Maar het minste wat ze kunnen zeggen is wanneer..
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
@daand93 :

Wat!!! Dit meen je toch niet?! Allereerst zou ik in jou geval hier niet mee akkoord gaan.
Ten 2e 3 weken wachten?! Zijn ze van de pot gevallen ofzo? Ik hoop dat vodafone opheldering gaat geven want ik hoor in verschillende berichten dat mensen die later hebben besteld dan de mensen die rond 24:00 hebben besteld al wel hun telefoon hebben ontvangen en dit dus niet klopt met hun uitspraak dat het op volgorde gaat.
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Helaas mensen, het enige dat Vodafone antwoordt als je navraag doet is:
- "Nee sorry, wij hebben geen idee maar het kan tot 10 werkdagen duren."
- "Er kunnen allerlei aanleidingen zijn waardoor uw order vertraagd verwerkt wordt maar we doen dit zo snel mogelijk."
- "Anderen hebben een latere bestelling al ontvangen? Nou, omdat het een geautomatiseerd proces is kan het zijn dat het systeem uw order later op heeft gepikt."
- "Anderen hebben een latere bestelling al ontvangen? Nou, omdat orders handmatig verwerkt worden hebben we het heel druk gehad met de lancering en het verwerken van de bestellingen, maar u krijgt binnnen 10 werkdagen een e-mail als uw bestelling verzonden is."
 
En dat terwijl ik, toen ik om 1:00 in de nacht van donderdag op vrijdag nog voor de zekerheid even belde, ervan verzekerd werd dat ik bij de eerste levering zou zitten. Mooi systeem trouwens, als het geautomatiseerd is maar het systeem zogenaamd helemaal niets inzichtelijk kan maken aan de eigen werknemers. 
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@franklin: Ik kan je niet anders dan gelijk geven; in plaats van de 3 minuten wachttijd die men aangaf heeft het bij mij zeker 20 minuten geduurd. Ach ja, we hebben er wat voor over!

Ook ik krijg hetzelfde verhaal te horen en als ik mijn onvrede uit dan wordt er niet of nauwelijks op gereageerd. Overigens was de medewerker heel vriendelijk en behulpzaam en snap ik dat zij die informatie gewoonweg ook niet hebben. Maar het feit dat we onder valse voorwendselen gelokt worden met mooie praatjes en aanbiedingen vind ik heel erg kwalijk! Daarnaast is mijn nieuwe abonnement wel gelijk ingegaan (bij iedereen uiteraard) terwijl we misschien wel tot 3 weken (las ik verderop op dit forum) op ons toestel mogen gaan zitten wachten!? Sorry hoor, maar dit slaat werkelijk waar nergens op; het is zelfs te belachelijk voor woorden! Ik weet dat geduld een schone zaak is, alleen stond ik helaas niet vooraan in de rij toen ze het uitdeelden. Anders had ik ook niet 's nachts een toestel besteld. Tot 10 dagen wachten op mijn toestel; prima maar roep dan niet dat ik dan de eerste zal zijn want dat is gewoon een regelrechte leugen.
VezziLau

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@Wessyvb:
Status is bij mij inderdaad precies hetzelfde. Maar ook die status is natuurlijk heel vaag, je weet alsnog helemaal niks.
Kristelvotterlo

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb om 22:30 besteld, ordernr begint 95704... Abbo meteen om, einddatum meteen aangepast maar nog geen bericht. Pappen en nathouden is het. Beste mods, zo te lezen zijn er hier allemaal redelijk mensen die niet eens verwachten hun telefoon op zaterdag te hebben (hetgeen andere providers wel voor elkaar lijken te krijgen, en dat zijn geen high-end providers als Vodafone). Waarom betalen wij als Vodafone abonnees meer voor service die we niet krijgen?
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@Wessyvb & VezzuLau: Bij mij is de status idem dito (overigens ongewijzigd sinds 25 oktober 0:03)
SpanishDudeist

Stamgast
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 162Likes
bij mij overigens ook. Maar in mijn geval lijken er meerdere dingen mis te gaan.
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Bij mij staat het volgende:
Laatst gewijzigd: 24-10-2013 23:40:28
 
Bij iemand die precies dezelfde bestelling heeft gedaan (dezelfde iPhone qua kleur en opslag, en ook een verlenging via de website) staat het volgende:
Laatst gewijzigd: 25-10-2013 00:02:11
 
Hij heeft 'm zaterdag al ontvangen, ik krijg te horen dat het tot 10 werkdagen kan duren.
Kristelvotterlo

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Heeft er iemand tijd/zin/voldoende vrienden om wellicht een protest op social media te beginnen? Ik kan bij deze alvast 2 support stemmen toezeggen... Gewoon een 'Vodafone heeft gefaald net de iPhone 5S levering en reageren nu nergens meer op' groep?
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Dat bedoel ik! Vreselijk vervelend en uitermate irritant.
Ook het feit dat er nog(steeds) geen communicatie vanuit vodafone is is uitermate teleurstellend
Kristelvotterlo

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Mijn man, die rond 00:30 bestelde, werd zojuist gebeld met de vraag of hij wilde verlengen met een 5S. Toen hij zei dat hij dat al gedaan had was het "oh ja, ik zie het hier." Toen hij vroeg hoe lang het ging duren zeiden ze 5-10 werkdagen en vertelde ze dan de chaos de schuld van Apple is.. Ja ja..
VezziLau

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@franklin:
Bij mij:

Orderstatus: order is verified and fulfillment is in progress
Laatst gewijzigd: 24-10-2013 22:43:26
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic