iheitlager

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

1098XB kan niet bellen of gebeld worden

Beste vodafone,

1098XB kan niet bellen of gebeld worden. Wel af en toe 4G (en snel ook!). Meerdere buren hebben er last van. Buiten deze zone kunnen we wel gewoon bellen of gebeld worden. Heb al meerdere malen helpdesk gebeld en instructies opgevolgd. iOS geupdate, zelfs nieuwe SIM. Systemen geven geen storing aan, maar geen bevredigend antwoord. We hebben hier iphone 5's en 6's

Moet iets lokaals zijn.

Je helpdesk doet haar best, maar kan niets toezeggen, noch technische dienst bereiken Help!

https://twitter.com/iheitlager/status/632506008833781760
(52.21"25'NB - 5.57"42'OL)
26 Reacties 26
martijndevrieze

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zelfde postcode, zelfde probleem. Dit gaat om een Vodafone Zakelijk abonnement, zeer storend.

Ik dacht dat het gisteren aan een storing in de buurt lag, maar helaas was dat niet het geval. Zodra ik vanaf ons gebouw weg loop richting Indische buurt of Watergraafsmeer in heb ik weer gewoon normaal bereik en kan ik bereikt worden.

Dit gebeurt op: up to date Google Nexus 5, OnePlus One met oxygen OS en op een Asus Padfone. Alle OS-en zijn up to date. De Sim-kaart is 3 weken !! oud. Het abonnement is zoals gezegd een langlopend zakelijk abonnement.

Kan overigens zo nu en dan wel SMS ontvangen.
iheitlager
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Zeker 5 buren met hetzelfde probleem. Je probeert ons ook op twitter te helpen
https://twitter.com/iheitlager/status/632506008833781760

4g internet/bellen werkt buiten het blok
3g only geen service
4g wel soms sms of internet, maar niet bellen of gebeld worden

iphone 5s, ios 8.4.1, sim card 1 dag oud

support case 523124
Anonymous
Niet van toepassing
Dat schiet niet op, heb net de dekkingskaart bekeken maar kan verder niks achterhalen. De case loopt al via de klantenservice. Vanuit hier kan ik niet in de systemen van Vodafone. Zie ook de regels van het forum.
Dit dient echt via hun te gaan verder. Het enige wat je kunt proberen is handmatig een ander netwerk te selecteren en dan weer terug zetten op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan. Maar omdat het over zoveel mensen tegelijk gaat denk ik dat er wat anders aan de hand is. Goed dat je al hiervoor de case hebt laten aanmaken Helaas is het nu afwachten.
ik raad jouw ook aan om hetzelfde te doen. Dit dient onderzocht te worden.
martijndevrieze

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Steven,

dank voor het antwoord. Helpdesk lijkt vooralsnog niet veel te doen helaas.
Het aanmelden op een ander netwerk en vervolgens weer op VF aanmelden helpt niet, gisteren diverse malen geprobeerd al op mijn android telefoons.
iheitlager
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Op advies van twitter/vodafonenl terug naar 2G en dat werkt wel. Uiteraard is dat *GEEN* oplosing, maar in iedergeval even bereikbaar.

Dank voor je reactie. Blij om meer technisch support te krijgen in plaats van 3 keer callcenter, zet je telefoon eens uit scriptje.

Kijk uit naar de volledige oplossing
Anonymous
Niet van toepassing
Dat vermoeden had ik al
Maar wie niet waagt....
Dan zit er niks anders op dan dit aan te kaarten via de klantenservice. Dit kan telefonisch, via de chat of facebook.
Vanuit hier kan ik helaas niks betekenen voor jullie omdat ik vanuit hier niet in de systemen kan. Anders had ik graag jullie verder geholpen met een case aan te maken zodat de technische dienst dit kan onderzoeken.
iheitlager
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
dank je steven.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
We horen het graag va jullie terug , wanneer het probleem is opgelost!

Hebben jullie nog tips nodig kun je de vraag gewoon posten.
ChrisR1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde probleem hier op 1098XA. Lijkt me dat er hier iets mis is met de mast.
Anonymous
Niet van toepassing
Ik ben nog eens gaan op de dekkingskaart gaan kijken https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml
En nu zie je duidelijk dat er verschillende werkzaamheden etc zijn.
dennishofkes

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde probleem 1098XB . Hoop op snelle oplossing !
wkhartman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
NO SERVICE
Hoop op snelle oplossing !
Francien13

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik woon op 1098 JB en kan ook niet bellen of gebeld worden sinds gisterenmiddag.
amlaan

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik sluit me aan: 1098 PV.
Sinds zaterdag al problemen met bellen en gebeld worden. Internetdekking eigenlijk geen problemen lijkt het maar ik zit thuis op wifi dus dat heb ik niet zo snel door.
Iphone 6 trouwens.
Is mijn zakelijke en privetelefoon tegelijk dus ben goed in de aap gelogeerd...
Is er al meer duidelijk?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
dennishofkes wkhartman Francien13 amlaan Hebben jullie ook het bericht van steven- gelezen? In dat bericht staat een link die verwijst naar onze dekkingskaart. Op die kaart zijn alle storingen en werkzaamheden zichtbaar. Er waren de afgelopen dagen problemen op die locatie, maar die zijn sinds vanochtend opgelost. Merken jullie dit zelf ook?
Francien13

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nee, helaas, ik kan op postcode 1098JB, nog steeds niet bellen of gebeld worden. Iphone 6. Erg vervelend. Is er nog iets wat ik kan doen, moet ik ergens nog een melding doen, of is alles al bekend en wordt er aan gewerkt?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Francien13

Haal in dat geval even je simkaart uit je toestel en test het daarna opnieuw. Mocht dat het niet oplossen, meld dit dan bij onze klantenservice zodat het onderzocht kan worden.
Francien13

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helemaal top! Opgelost dus. Heel fijn, dank je wel Maartje voor deze tip.
jspuij

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Vodafone,

Hierbij wil ik nog even doorgeven dat de problemen NIET opgelost zijn. De telefoon van mijn vrouw belt nog steeds niet, tenzij teruggezet naar 2G en mijn telefoon wil alleen nog maar netwerk zoeken en wordt niet eens aangemeld. Ik heb een zakelijke aansluiting en ben al een week niet of nauwelijks bereikbaar. Jullie helpdesk is heel vriendelijk, maar sim-kaart erin / eruit, toestel uitzetten en overschakelen naar 2G werkt niet als een halve wijk niet kan bellen.

Laat jullie slimste technische man er eens naar kijken!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic