RichardM

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn HTC One M7 weer branded maken?

Even een vraag, ik kan doordat ik mijn telefoon geroot heb niet meer gebruik maken van Vodafone Wallet.
Is er een RUU die ervoor zorgt dat mijn telefoon weer Vodafone Branded is? Ik wil deze feature graag wel gebruiken namelijk.
Ik weet dat Vodafone geen garantie meer geeft op gerootte toestellen, HTC zelf doet dit wel. Maar ik wil in ieder geval vooruit kunnen met mijn Wallet..


*verplaatst naar het board overige toestelfabrikanten
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Ik weet niet wat je met RUU bedoelt, maar de enige manier om het weer branded te krijgen is door de Vodafone NL stock ROM op je telefoon te flashen.
Je kunt de ROM hier downloaden: http://www.htc1guru.com/dld/guru_reset_m7_2-24-161-1-zip/
Je moet dan VODAPE17 hebben.

Weet wel dat ik geen HTC One M7 heb en dat ik wegens bestandsgrootte niet van te voren heb gedownload om je een beter antwoord te geven.
De beste mensen op dat gebied zul je op XDA-Developers vinden.
Maar aangezien je telefoon root rechten heeft en je zo te lezen weet wat je doet, heb ik er wel vertrouwen in dat je zelf verder kan.

Bekijk in context

7 Reacties 7
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Ik weet niet wat je met RUU bedoelt, maar de enige manier om het weer branded te krijgen is door de Vodafone NL stock ROM op je telefoon te flashen.
Je kunt de ROM hier downloaden: http://www.htc1guru.com/dld/guru_reset_m7_2-24-161-1-zip/
Je moet dan VODAPE17 hebben.

Weet wel dat ik geen HTC One M7 heb en dat ik wegens bestandsgrootte niet van te voren heb gedownload om je een beter antwoord te geven.
De beste mensen op dat gebied zul je op XDA-Developers vinden.
Maar aangezien je telefoon root rechten heeft en je zo te lezen weet wat je doet, heb ik er wel vertrouwen in dat je zelf verder kan.
RichardM
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is wel een Vodafone UK ROM, werkt mijn telefoon dan ook gewoon zoals het hoort of krijg ik te maken met fouten zoals geen bereik, verkeerde talen en dat soort dingen?
RichardM
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ohja, en de CID van mijn telefoon is ook HTC__E11, die komt dus ook niet overeen, maar als dat geen probleem is kan ik dit gewoon proberen.
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Ik zou het dan maar niet proberen.
Ik heb ergens gelezen dat VODAPE17 overeenkomt met de Vodafone NL ROM (deze ZIP bestand bevat namelijk meerdere Europese Vodafone ROMs (bijvoorbeeld de Franse zit er niet bij)).
RichardM
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben aan het proberen om mijn HBOOT S-OFF te krijgen, zodat ik het CID kan wijzigen naar VODAPE17, dat zou chill zijn. Volgens internet kan ik dan elke ROM erop zetten die ik maar wil, dus als dit lukt ben ik heel blij.
Tot nog toe krijg ik het niet voor elkaar, firewater werkt niet, rumrunner krijgt het tot nu toe ook niet gedaan..

In de Vodafone winkel willen ze me niet helpen, krijg een smoesje voorgeschoteld dat er in de fabriek een nieuw moederbord in moet omdat dit niet alleen softwarematig op te lossen is, daar geloof ik niets van. Vervolgens zei hij: ''Zonde man, doei!'', en liep weg.. Niet echt netjes, ik zeg niet dat Vodafone slecht is maar deze meneer mag wel wat klantvriendelijker worden.

Ik ga maar eens contact opnemen met de echte klantenservice in plaats van de Smartphone Crew in de winkel, volgens mij was de zekere meneer gewoon te lui om me te helpen.

In ieder geval bedankt! Ik ga mijn best doen om dit nog zelf op te lossen, en ondertussen met de klantenservice contacten.
RichardM
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik geef het op, mijn telefoon wilt maar niet meewerken en ik ben erachter gekomen dat ik nooit een branded toestel heb gekregen. Vodafone kan dit helaas niet voor me oplossen... Jammer.
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Een smartphone is en blijft een embedded system, hoe erg je het tegenwoordig met een PC kan vergelijken.
Ik ben een Nintendo 3DS game ontwikkelaar van beroep en het systeem zelf is ook een embedded system.
Om op zo'n ding te programmeren moet je erg low-level werken (tot op de moederbord, zo laag).
Op een Android telefoon hoeft dat niet, maar dat is omdat Google zo vriendelijk is om tools te maken waarbij je alleen maar high-level hoeft te programmeren (tenzij je bijvoorbeeld custom ROMs, drivers of dergelijke wilt maken).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic