TheJordy

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Samsung Galaxy SIII probleem

Sind kort loopt mijn Galaxy SIII steeds vaker vast, gewoon terwijl ik heb gebruik, het beeldscherm blijft dan gewoon staan en de telefoon reageert nergens meer op alleen als ik de batterij eruit haal en er dan weer opnieuw in doe. Ook wil hij soms niet uit de sleepmodus, hij reageert dan ook nergens ook en daarom haal ik dan de batterij er ook uit. Heeft iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
TheJordy schreef:
Ik heb inmiddels een factory reset uitgevoerd, en tot nu toe is hij nog niet vastgelopen 😄 Evengoed ga ik nog bij de winkel langs om te kijken of er werkelijk iets aan mankeerde of dat het gewoon een corrupte app was ofzo (ik weet trouwens niet ens of dit überhaupt kan haha).
Heey, goed om te horen dat het toestel niet meer is vastgelopen, houd het even in de gaten. Ik denk niet dat het met een Applicatie te maken heeft maar meer een software probleem is geweest. Natuurlijk bestaan er Applicaties die schade kunnen toebrengen aan een toestellen. Ik adviseer je altijd goed om de reviews te lezen voordat je een App installeert.

Succes.

Mocht je nog verdere vragen hebben, stel ze gerust. Zie je graag weer voorbij komen op het forum.

Thaanks voor je Kudo 🙂 Die zijn altijd welkom 🙂

Bekijk in context

15 Reacties 15
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
TheJordy schreef:
Sind kort loopt mijn Galaxy SIII steeds vaker vast, gewoon terwijl ik heb gebruik, het beeldscherm blijft dan gewoon staan en de telefoon reageert nergens meer op alleen als ik de batterij eruit haal en er dan weer opnieuw in doe. Ook wil hij soms niet uit de sleepmodus, hij reageert dan ook nergens ook en daarom haal ik dan de batterij er ook uit. Heeft iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen?
Heey TheJordy, welkom op ons Forum 🙂
Dat klinkt zeker niet goed. Ik adviseer je eens om op een PC of laptop het programma Samsung Kies te downloaden. nadat je deze geinstalleerd hebt kun je het toestel koppelen en kijken of er een update beschikbaar is. Mocht dit niet het geval zijn wil ik je vragen om naar de Vodafone winkel te gaan met je toestel en deze te laten controleren door een collega. Mocht het toestel een defect vertonen dan zal mijn collega kijken wat de mogelijkheden zijn.
TheJordy
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
dankuwel voor de snelle reactie! Ik zal zeker zo spoedig mogelijk bij een Vodafone winkel langsgaan, maar zou een eventuele reset ook kunnen werken? Of moet ik daarvoor juist naar een winkel?
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
TheJordy schreef:
dankuwel voor de snelle reactie! Ik zal zeker zo spoedig mogelijk bij een Vodafone winkel langsgaan, maar zou een eventuele reset ook kunnen werken? Of moet ik daarvoor juist naar een winkel?
Hoi TheJordy, dat zou een optie kunnen zijn maar dat betekend dat je alle gegevens op je toestel kwijt bent. Je kunt dus dan beter een back -up maken van deze gegevens voordat je het toestel naar fanbrieksinstellingen terug zet. Voor deze back-up heb je toch het Programma Samsung Kies nodig 🙂
TheJordy
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ik ben op het moment bezig met backuppen, en zal daarna een reset proberen, en ga sowisie ook nog naar de Vodafone winkel. Ik zal je informeren wanneer ik meer weet!
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
TheJordy schreef:
ik ben op het moment bezig met backuppen, en zal daarna een reset proberen, en ga sowisie ook nog naar de Vodafone winkel. Ik zal je informeren wanneer ik meer weet!
Dat is helemaal goed, hoop dat het snel opgelost is 🙂 Ben je op de hoogte op welke wijze je het toestel naar fabrieksinstellingen terug brengt ?
Dit gaat via Samsung Kies een stuk veiliger en is veel overzichtelijker.
TheJordy
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
MauriceD schreef:

Ben je op de hoogte op welke wijze je het toestel naar fabrieksinstellingen terug brengt ? 
 
Ik ga ervan uit dat ik hem terug zet via de herstel knop in het tablad Back-up/herstellen, bij KIES
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
TheJordy schreef:
MauriceD schreef:

Ben je op de hoogte op welke wijze je het toestel naar fabrieksinstellingen terug brengt ?

Ik ga ervan uit dat ik hem terug zet via de herstel knop in het tablad Back-up/herstellen, bij KIES
Ja dat is prima, je kunt dit ook via het toestel doen. Je kiest dan voor instellingen en daarna voor back-up maken en terugzetten 🙂
TheJordy
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb inmiddels een factory reset uitgevoerd, en tot nu toe is hij nog niet vastgelopen 😄 Evengoed ga ik nog bij de winkel langs om te kijken of er werkelijk iets aan mankeerde of dat het gewoon een corrupte app was ofzo (ik weet trouwens niet ens of dit überhaupt kan haha).
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
TheJordy schreef:
Ik heb inmiddels een factory reset uitgevoerd, en tot nu toe is hij nog niet vastgelopen 😄 Evengoed ga ik nog bij de winkel langs om te kijken of er werkelijk iets aan mankeerde of dat het gewoon een corrupte app was ofzo (ik weet trouwens niet ens of dit überhaupt kan haha).
Heey, goed om te horen dat het toestel niet meer is vastgelopen, houd het even in de gaten. Ik denk niet dat het met een Applicatie te maken heeft maar meer een software probleem is geweest. Natuurlijk bestaan er Applicaties die schade kunnen toebrengen aan een toestellen. Ik adviseer je altijd goed om de reviews te lezen voordat je een App installeert.

Succes.

Mocht je nog verdere vragen hebben, stel ze gerust. Zie je graag weer voorbij komen op het forum.

Thaanks voor je Kudo 🙂 Die zijn altijd welkom 🙂
scuba_knight

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ook ik heb sinds ander halve week problemenm het begon met spontaan opstarten, daarna app's die stoppen, (melding: Maps is gestopt), vasthangen e.d. nu moet ik bijna ieder kwartier de batterij eruit halen en opnieuw opstarten, vaak wil het toestel ook niet eens meer opnieuw opstarten en moet ik opnieuw de batterij verwijderen. Ik wil wel via Kies een backup maken, maar wordt dan alles van het toestel gebackup'ed, dus ook what's app berichten, foto's, sms, en andere applicatieconfiguraties? En hoe weet ik of de backup volledig is gelukt omdat het toestel constant vast hangt.
 
Ook heb ik sinds kort ook een sd kaartje in het toestel geplaatst, ik kan geen apps naar de SD kaart kopieren. Krijg bij App2SD de melding "Dit apparaat heeft geen werkelijk primair extern geheugen of het primair externe geheugen is nagebootst. Applicaties verplaatsen is misschien niet mogelijk op dit apparaat."
 
Alvast bedankt.
Maurice B
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hallo scuba_knight
Ook voor jou: Welkom!
scuba_knight schreef:
Ik wil wel via Kies een backup maken, maar wordt dan alles van het toestel gebackup'ed, dus ook what's app berichten, foto's, sms, en andere applicatieconfiguraties?
Voor alle zekerheid kun je nog een aparte BackUp maken van je WhatsApp berichten. Ik vond een video waarin dit wordt uitgelegd. Kijk hier maar.
scuba_knight schreef:
Ook heb ik sinds kort ook een sd kaartje in het toestel geplaatst, ik kan geen apps naar de SD kaart kopieren. Krijg bij App2SD de melding "Dit apparaat heeft geen werkelijk primair extern geheugen of het primair externe geheugen is nagebootst. Applicaties verplaatsen is misschien niet mogelijk op dit apparaat."

Niet alle apps kunnen worden overgezet naar een SD kaart. Zou je bovenstaande eens willen proberen? Dan weet je meteen of het werkt.
scuba_knight

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Astrid,
 
Dank je voor je reactie.
Ik probeer via Kies een backup te maken, maar ook dat wil niet lukken,
De ene keer kan ik geen verbinding maken met het toestel, dan hangt het toestel vast,
Dan kom ik verder en krijg ik een time-out melding.
Dan weer verschijnt een melding dat ik mijn toestel opnieuw moet opstarten, maar dan hangt het toestel weer vast....
Hoe krijg ik nu een goede backup van het toestel gemaakt???
 
Ik weet dat niet alle app's naar de SD kaart verplaatst kunnen worden, maar ik kan geen enkele verplaatsen. Op mijn HTC welke ik eerst had kon dat wel. Ook apps wat ik daar wel kon verplaatsen zijn nu ook niet te verplaatsen. Zie de door mij opgegeven melding.
 
Wil graag zo snel mogelijk mijn toestel weer normaal kunnen gebruiken, maar wil ook geen gegevens verliezen.
Ik was tot 2 weken geleden hartstikke tevreden met mijn toestel, maar dat plezier begint toch sterk af te nemen.
 
Wederom alvast bedankt voor uw reactie.
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
@scuba_knight: Als het niet meer lukt om een backup te maken van je toestel, omdat dit bijvoorbeeld telkens vastloopt, dan kun je een backup laten maken van het toestel in een van onze winkels. Het maken van een backup van al je foto's en video's kost eenmalig € 9,50. Wil je een 8GB USB stick met daarop je contacten, foto's en video's dan kost dat eenmalig € 17,50.
Faye

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
Ik heb sinds kort de Galaxy S3. Als ik email wil bekijken dan kom ik op mijn google account uit. Maar ik wil graag mijn planet adres zien.
Kan iemand mij misschien de weg wijzen? Erg bedankt.
Groetjes,
Faye
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi Faye,

Kijk even op de volgende pagina, daar hebben we handleidingen geplaatst met screenshots:
http://handleidingen.vodafone.nl/cca/samsung-galaxy-s-iii/basisfuncties/e-mail/

kom je er zo mee uit?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic