nickienick

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Slecht bereik 1901 NC

Als sinds afsluiten van mijn contract heb ik in mijn omgeving last van zeer slecht bereik (2G) en geen 3G dekking.
Na enkele weken dat mijn abonnement in ging en paar keer contact met de klantenserivce is mij een korting aangeboden. Hiermee ben ik akkoord gegaan ivm. thuis wifi en veel gebruik op het werk. Bij deze afspraak werd gemeld dat wanneer er verbetering zou zijn in het netwerk (extra masten worden geplaatst) de korting zou stoppen. Al een jaar heb ik hetzelfde probleem, moet bellen bij het raam en versta mensen dan alsnog slecht. Afgelopen maand kwam er plotseling zonder enige bericht een rekening zonder korting binnen. De korting was afgelopen bleek na navraag omdat er extra masten waren geplaatst en de dekking volgens Vodafone nu beter zou zijn. In mijn scherm staat momenteel (iPhone 5 iOS7 incl. carrier update) "Geen service". Mijn vriendin heeft KPN, 3G 5 streepjes. Toestellen hebben we uitgewisseld, daar ligt het niet aan, mast staat midden in het dorp, stuk hier vandaan en zorgt hier dus voor geen enkele verbetering. Waar gaat het mis bij Vodafone? Komen jullie zelf hier in de buurt even testen en de dekkingskaart en meting herzien? In het hele dorp is het een drama bij ieder restaurant of winkel als je even wilt bellen of een foto wilt versturen etc. heb ik maximaal GPRS of EDGE dekking, waarvan de laatste vaak helemaal niet werkt. Lijkt me niet dat dit de € 50 per maand waard is die jullie elke maand wel incasseren...? Meer mensen die dit ervaren?
26 Reacties 26
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
nickienick schreef:
Als sinds afsluiten van mijn contract heb ik in mijn omgeving last van zeer slecht bereik (2G) en geen 3G dekking.
Na enkele weken dat mijn abonnement in ging en paar keer contact met de klantenserivce is mij een korting aangeboden. Hiermee ben ik akkoord gegaan ivm. thuis wifi en veel gebruik op het werk. Bij deze afspraak werd gemeld dat wanneer er verbetering zou zijn in het netwerk (extra masten worden geplaatst) de korting zou stoppen. Al een jaar heb ik hetzelfde probleem, moet bellen bij het raam en versta mensen dan alsnog slecht. Afgelopen maand kwam er plotseling zonder enige bericht een rekening zonder korting binnen. De korting was afgelopen bleek na navraag omdat er extra masten waren geplaatst en de dekking volgens Vodafone nu beter zou zijn. In mijn scherm staat momenteel (iPhone 5 iOS7 incl. carrier update) "Geen service". Mijn vriendin heeft KPN, 3G 5 streepjes. Toestellen hebben we uitgewisseld, daar ligt het niet aan, mast staat midden in het dorp, stuk hier vandaan en zorgt hier dus voor geen enkele verbetering. Waar gaat het mis bij Vodafone? Komen jullie zelf hier in de buurt even testen en de dekkingskaart en meting herzien? In het hele dorp is het een drama bij ieder restaurant of winkel als je even wilt bellen of een foto wilt versturen etc. heb ik maximaal GPRS of EDGE dekking, waarvan de laatste vaak helemaal niet werkt. Lijkt me niet dat dit de € 50 per maand waard is die jullie elke maand wel incasseren...? Meer mensen die dit ervaren?
Hi Nickienick,

Dat is inderdaad geen fijne situatie zeg! Ik heb de dekking even voor je nagekeken en ik zie inderdaad dat de 3G dekking op die postcode inmiddels wel goed zou moeten zijn dus dit zal dan waarschijnlijk de reden zijn dat de korting nu is gestopt. Merk je wel verbetering als je buitenshuis bent?
nickienick
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste MaartjeP,
 
Bedankt voor je reactie.
Helaas merk ik nog geen enkele verbetering, anders had ik hier ook geen klacht of melding over gemaakt bij de klantenserivce.
Aan de dekking is absoluut niets verbeterd bij mij in de buurt, in de straat waar de zendmast volgens Vodafone geplaatst is merk ik inderdaad verbetering (van de week heen gereden om te controleren), maar dit is kortweg te ver van mijn woning. Er zijn en worden naast deze straat (de Loet) flats en woningen gebouwd die het signaal overigens wellicht belemmeren.
Ook is op de dekkingskaart op de website duidelijk te zien dat er verschillende vlakken met datasnelheden en dus zendmasten overlappen bij mijn woning.
Zou u dit nogmaals willen bekijken voor mij?
 
Alvast bedankt.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Nickienick,


De bouw van woningen kan inderdaad het signaal belemmeren, voor de bouw van flats worden hijskranen gebruikt en die bestaan vooral uit staal dit kan het signaal zeker weten beïnvloeden. Waarschijnlijk merk je hierdoor inderdaad nog geen verbetering terwijl deze er wel zou moeten zijn. Dit zijn omstandigheden waar Vodafone echter geen invloed op kan uitoefenen.

Helpt het om je toestel in te stellen op 2g om te bellen? Dat signaal is sterker dus misschien dat het daarmee op jouw adres beter is.

nickienick
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste Arina,
 
De hijskranen zijn reeds weg. Helaas helpt het ook niet wanneer ik mijn toestel instel op 2G.
Bij mij thuis heb ik hier (met raam open) 1 streepje en mensen zijn gewoon niet te verstaan, ik moet meerdere keren in een gesprek vragen wat er wordt gezegd.
 
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi nickienick,

Zou je aan kunnen geven of je deze problemen alleen binnenshuis ervaart? We kunnen namelijk geen binnendekking garanderen.
Heb je je simkaart ook al eens getest in een ander toestel en een andere simkaart in jouw toestel (Vodafone simkaart)?

nickienick
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste LindaM,
 
Ik heb mijn simkaart al meerdere keren in een ander toestel geprobeerd, heb nu een iPhone 5S sinds dit weekend en hier eveneens hetzelfde probleem mee.
Al sta ik op het voetbalveld, hier een paar 100 meter vandaan heb ik midden op het veld nog geen eens 3G dekking, (terwijl jullie dekkingskaart aangeeft dat dit hier hetzelfde bereik als bij mij thuis zou moeten zijn, dit zijn tevens verschillende vlakken over elkaar heen) switcht daarnaast continue tussen GPRS en EDGE, dus heb gewoon geen internet, niet eens berichten via whatsapp zijn te versturen. 
De problemen ervaar ik dus zowel binnen als buitenshuis. Bij mij thuis kan ik buiten mensen ook nog niet verstaan (gesprek wordt opgezet, maar daar is dan ook alles mee gezegd).
Ook heb ik geprobeerd een prepaid simkaart van Vodafone in mijn toestel te doen, dit maakt geen verschil.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Op dit moment zien we geen problemen met de mast, volgens onze gemeten dekking in 2013 zou het 3g en 2g signaal op die locatie uitstekend moeten zijn.
Ik wil graag uitsluiten of het iets met je antenne is voor wij een technisch onderzoek kunnen starten. Zou je je simkaart willen testen in een ander toestel en aangeven of je dan verbetering merkt?
nickienick
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste Arina,
 
Vreemd dat er geen problemen te zien zijn. Wellicht is de dekkingsmeting van eerder dit jaar dan niet meer betrouwbaar? Ik heb mijn simkaart afgelopen week een week in een HTC toestel gehad en sinds zaterdagmiddag in mijn nieuwe iPhone 5S, met het HTC toestel merkte ik geen verschil tov. de iPhone nu. (daarnaast zoals aangegeven ook getest met een prepaid simkaart van Vodafone)
 
Ook is er naar mijn mening slecht onderscheid te maken bij de dekkingskaart tussen goede en slechte dekking vind ik. Er is namelijk alleen verschil in vlakken / snelheden te zien. Als ik naar de dekkingskaart van jullie concurrent T-Mobile kijk geven ze bijvoorbeeld heel duidelijk aan dekking binnen huis en dekking buiten huis.
 
Binnen dekking niet garanderen is erg makkelijk als argument te roepen, dit is niet iets wat gecommuniceerd is bij het afsluiten van mijn contract, maar nu ineens als argument wordt gebruikt. maar als ik meerdere keren aangeeft dat dit buiten ook niet werkt lijkt me eerder dat het probleem elders in het netwerk of de masten zit. 
 
Tevens staat er in de voorwaarden voor mijn abonnement niet dat binnendekking niet gegarandeerd wordt, dus neem ik aan dat als dit er niet is ik mijn contract kosteloos kan ontbinden? 
nickienick
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste Arina,
 
Op bovenstaand bericht heb ik helaas nog niets vernomen.
Is er reeds een meting of technisch onderzoek gestart?
Hoor van veel meer mensen dat deze problemen hebben met dekking en zeker klagen in het dorp dat ze nauwelijke 3G dekkings ergens hebben. 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo nickienick, er het probleem is in onderzoek en ondertussen ook vastgesteld. In dit topic laten we het weten zodra het probleem verholpen is: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/1901-Castricum-aan-Zee/td-p/98508
nickienick
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste SeR, Netwerk-info,
 
Deze conclusie lijkt mijn berichtgeving aan de klantenservice en SSV afdeling te bevestigen dat de dekking nog niet verbeterd is. 
Daarnaast voel ik mij door deze afdelingen totaal niet serieus genomen gezien ik meerdere keren zeer duidelijk heb aangegeven dat de dekking in mijn buurt niet goed is en ik problemen ondervindt. 
Beide afdelingen gaan alleen uit van een dekkingskaart en oude metingen welke niet correct zijn. De dekkingskaart geeft al aan dat er verschillende masten moeten staan in mijn regio en ik op het randje van een mast zit. 
 
Ik neem aan dat het contract nu alsnog ontbonden kan worden of er een goede compensatieregeling (met terugwerkende kracht) aangeboden zal worden?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Update:

De problemen met de mast op deze locatie zijn opgelost..
Er zouden geen verstoringen meer moeten zijn in het netwerksignaal binnen dit gebied.

Ervaren jullie nog signaalproblemen probeer dan a.u.b. de volgende opties:
•battery-pull: haal de batterij uit het toestel terwijl het toestel nog aanstaat. Laat de batterij minimaal 30 seconde uit het toestel en plaats hem terug.
•vliegtuigstand: voor toestellen waar de batterij niet eruit gehaald kan worden, zet het toestel een minuut op vliegtuigstand en schakel het dan weer in
•simkaart verwijderen: verwijder de simkaart voor minimaal 60 seconden
•internetinstellingen: ervaar je problemen met 3G en je internetverbinding, probeer dan eens de internet instellingen opnieuw te programmeren. Helpt dit nog niet, verwijder dan de proxy server uit de instellingen.
•stel je toestel in op GSM/UMTS (WCDMA) automatisch, dus laat LTE sowieso nog even uit. Test ook of alleen GSM of alleen 3G of UMTS/WCDMA verschil maakt.
nickienick
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste Astrid,
 
Het probleem is ineens wel erg snel opgelost, is er iemand op locatie geweest om te meten of iets aan te passen?
Daar ik nog geen veranderingen zie in de netwerkkaart en de dekking nog steeds niet overeenkomt hiermee en niet verbeterd is. (ik ontvang ook nog steeds smsjes met u heeft een oproep gemist enige tijd later)
Daarnaast geeft u via de Netwerk Info door dat "de antenne" weer normaal zou moeten functioneren, welke antenne betreft het hier? Gezien er in het dorp meerdere antenne's aanwezig moeten zijn en de storing betrekking had op een heel gebied volgens het bericht van Netwerk Info. 
De procedure welke u beschrijft ook geen invloed of verbetering gebracht (en ook een ander toestel met Vodafone niet). 
Antwoord op de vraag over de tegemoedkoming vanwege de slechte dekking en het zomaar beeindigen van de afgesproken korting ben ik ook nog niet tegegekomen.
 
Graag een volledig antwoord en oplossing op mijn vragen. 
 
 
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Zoals aangegeven was er een storing. Het was goed mogelijk dat jij hierdoor deze problemen ondervond en dat deze na de storing opgelost zouden zijn.
Helaas is dat niet het geval.
Aangezien er voor jou al een onderzoek is gedaan door de afdeling SSV lijkt het me verstandig om daar verder te gaan, zodat we niet alles weer opnieuw gaan checken.
Neem even contact op met SSV (het nummer staat op de brief die je gekregen hebt). Of neem contact op via Facebook of Twitter. Hopelijk is het dan snel opgelost.
nickienick
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste AstridG,
 
De problemen zijn nog steeds aanwezig en het bereik is gewoon absoluut niet zoals de dekkingskaart weergeeft. 
Het enige wat de SSV afdeling verteld is dat hun metingen, van maart 2013 (ruim een half jaar terug!) goed zijn en dat ze voldoen aan de eisen. 
Lijkt mij erg kort door de bocht om alleen van oude metingen uit te gaan en als klanten problemen melden en de storing erkend is door de netwerkafdeling nog niet met een oplossing voor de klant komen?!
 
Graag een oplossing of iemand die wel iets kan betekenen om dit op te lossen want zo kom ik niet veel verder...
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi nickienick,

Er zijn op dit moment in elk geval geen storingen of werkzaamheden in de betreffende regio. Ik heb tevens gecontroleerd of we recente klachten hebben ontvangen op onze andere online platformen (Twitter, Facebook), maar ik kan helaas niets ontdekken. Als we meer soortgelijke klachten binnenkrijgen van dezelfde locatie dan kunnen wij dit laten onderzoeken door onze technische dienst. Jouw klacht is inmiddels onderzocht door onze klachtenafdeling en wij kunnen wat dat betreft eigenlijk niet meer voor je doen. Je zou kunnen denken aan SignaalPlus om het 3G bereik te verbeteren in- en rondom jouw huis: http://www.signaalplus.nl. Ik zie namelijk geen plannen voor nieuwe masten op korte termijn.


nickienick
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste Robbie E,
 
De klacht is ook dat er in de buurt zeer slechte 3G dekking is (vaak niet beschikbaar) en dat Edge niet goed werkt (na 3 minuten nog geen whatsapp bericht kunnen versturen of home pagina van Google geopend). Jullie dekkingskaart meldt van wel (3G dekking), of bekijk ik een andere kaart dan de medewerkers van Vodafone?
Wellicht hebben andere mensen in de buurt zich niet gemeld omdat ze wifi gebruiken?
Kennissen welke ook Vodafone gebruiken ervaren dezelfde problemen en veel slechtere dekking dan er op de kaart beloofd wordt (of iedereen de dekking op de kaart controleerd is natuurlijk de vraag). Uiteraard heb ik het hier ook over open gebieden en niet dekking binnen in huis. 
Kunt u aangeven waar in de voorwaarden van het abonnement staat dat binnenhuis dekking niet gegarandeert wordt?
De kaart welke ik bekijk geeft aan dat Vodafone nagenoeg overal in Nederland 3G dekking heeft, nergens staat namelijk een verschil tussen binnen en buiten dekking, maar als ik meld dat er buiten op een open veld GEEN 3G dekking is, waarom doet niemand bij Vodafone hier dan wat aan doet of dit op locatie na gaat kijken en roepen jullie alleen maar bij ons zijn er geen storing of werkzaamheden?
Een meting van jullie computersysteem kan geen telefoon simuleren op een afstand 2 tot 3 KM van een mast. (Of ik verkijk mij erg op de mogelijkheden) Een meting van 7 maanden geleden (zoals telefonisch is aangegeven met een auto) lijkt mij ook niet relevant te noemen gezien er in korte tijd veel kan veranderen (huizen en flats gebouwd).
Mijn klacht is nog steeds niet naar tevredenheid opgelost en ik heb ook nog geen gegronde reden gehoord om de eerder gemaakte afspraken te beeindigen.
Bij het uitblijven van een oplossing of werkelijke meting bij mij in de buurt lijkt het mij niet meer dan redelijk om de overeenkomst direct te beeindigen gezien we hier niet uit gaan komen en niemand bij Vodafone meer bereid is het probleem werkelijk te onderzoeken en op te lossen.
 
Zoals eerder in dit topic aangegeven kan SignaalPlus totaal niet aan de verwachtingen voldoen waarmee wordt geadverteerd en ontvang ik hiermee nog steeds smsjes van gemiste oproepen (waardeloos product dus). Ook zitten hier al vele uren bellen etc. in om dit werkend te krijgen. Daarnaast werkt Signaal Plus alleen op 1 verdieping.
 
Graag een oplossing of meting op locatie in het dorp.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo Nickienick,

Het is helaas niet zo eenvoudig om zomaar een nieuwe mast te plaatsen op een bepaalde plek aangezien we onder andere afhankelijk zijn van toestemmingen en vergunningen. Hierdoor kan dit proces soms een lange tijd in beslag nemen.

Aangezien je zelf aangeeft dat er meerdere mensen in jouw omgeving zijn die dezelfde klachten ervaren zou ik je eigenlijk willen vragen om deze personen te vragen om contact op te nemen met onze klantenservice zodat er een melding van gemaakt kan worden. Als wij maar één klacht krijgen over een bepaalde regio dan lijkt het eerder op een individueel probleem dan op een probleem met de dekking, anders zouden we namelijk meerdere klachten ontvangen.

Aangezien je klacht al bij onze klachtenafdeling in behandeling is geweest betekent dit dat ook al is onderzocht hoe het precies met de dekking zit op jouw locatie. Mocht je het niet eens zijn met de uitkomst van deze klacht dan raad ik je toch aan om rechtstreeks contact op te nemen met deze afdeling. Zij kunnen je dan meer informatie geven.

RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Dekkingskaart kan wel rekening houden met allerlei factoren zoals hoogte-informatie van gebouwen in een stad en bebossing buiten de stad. Echter de provider kan instellen hoe optimistisch de kaart is 😉

Maak anders eens een filmpje van het scherm van je telefoon (met een andere telefoon) van hoeveel streepjes je hebt op je telefoon binnenshuis en loop eens naar buiten zodat we dan zien hoeveel streepjes hij buiten heeft. Zet het op YouTube en stuur het naar SSV. Meer en duidelijker bewijs voor SSV kun je niet maken lijkt me 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic