PrepaidSim

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Toegangspunt office.vodafone.nl ook voor prepaid?

Beste leden,
 
ik heb voor mijn dochter een preapid Voafone simkaartje aangeschaft zodat zij in het buitenland wat kan internetten met 'Alles in een op Reis'. Nu valt het mij op dat het standaar 'live.vodafone.nl' een ongecomprimeerde verbinding is. Opzich netjes, maar dan wordt natuurlijk wel meer dataverkeer gebruikt.
 
Nu heb ik zelf een dongel van Vodafone met data abonnement die gebruik maakt van het toegangspunt office.vodafone.nl. Deze is wel gecomprimeerd.
 
Nu is mijn vraag:
- Is het mogelijk om met prepaid (i.c.m. Alles in een op Reis) gebruik te maken van het toegangspunt office.vodafone.nl zodat de verbinding gecomprimeerd wordt?
- Of is het op een andere manier mogelijk om de standaard live.vodafone.nl verbindng te laten comprimeren?
 
Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord.
5 Reacties 5
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Officieel wordt de dataverbinding voor particuliere klanten (abonnement en prepaid) via live.vodafone.com afgehandeld, voor zakelijke klanten en pure data-SIMS loopt het via office.vodafone.nl ( je draaide de extensies nl en com exact om 😉 ).
 
Zakelijke klanten kunnen tegenwoordig ook gebruik maken van de live.vodafone.com APN, omgekeerd voor zover ik weet niet.
 
Er vanuit gaande dat je een "normale" prepaid SIM-kaart voor je dochter gekocht hebt, en geen data-SIM, zal zij dus gewoon live.vodafone.com moeten gebruiken.
 
Ik hoop dat ik je hiermee duidelijkheid heb kunnen geven.
PrepaidSim
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Martin,
 
Bedankt voor je snelle antwoord. Is er wellicht dan wel een manier om de compressie aan te zetten op de live.vodafone.com verbinding?
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
PrepaidSim schreef:
Beste leden,

ik heb voor mijn dochter een preapid Voafone simkaartje aangeschaft zodat zij in het buitenland wat kan internetten met 'Alles in een op Reis'. Nu valt het mij op dat het standaar 'live.vodafone.nl' een ongecomprimeerde verbinding is. Opzich netjes, maar dan wordt natuurlijk wel meer dataverkeer gebruikt.

Nu heb ik zelf een dongel van Vodafone met data abonnement die gebruik maakt van het toegangspunt office.vodafone.nl. Deze is wel gecomprimeerd.

Nu is mijn vraag:
- Is het mogelijk om met prepaid (i.c.m. Alles in een op Reis) gebruik te maken van het toegangspunt office.vodafone.nl zodat de verbinding gecomprimeerd wordt?
- Of is het op een andere manier mogelijk om de standaard live.vodafone.nl verbindng te laten comprimeren?

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord.
Hoi Prepaidsim,

Ik wil even wat duidelijk maken. Beide APN's Live én Office zijn gecomprimeerd. Hier word dus compressie op toegepast waardoor je minder data gaat verbruiken. Dit kun je eventueel ook zien aan de lage kwaliteit van plaatjes.

De enige uitzondering hierop is de Web APN, hier word geen compressie op toegepast. Denk aan een betere kwaliteit van plaatjes bijvoorbeeld. Omdat dit zonder compressie plaatsvind zul je alleen met de Web APN meer data verbruiken.
DVB

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij wordt http content via live.vodafone.com niet gecomprimeerd
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
DVB schreef:
Volgens mij wordt http content via live.vodafone.com niet gecomprimeerd
Zou je in dat geval ook met ons willen delen waar jij die informatie vandaan hebt, aangezien die niet overeenkomt met de informatie waar wij over beschikken. Om een goed antwoord te geven zou een bronvermelding van jouw informatie wel erg prettig zijn.
 
Dank je voor je moeite.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic