AllaouiJ

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte service ooit: Vodafone

Ik heb contact opgenomen met vodafone vanwege slechte 3G verbinding op mijn huisadres. Ik heb bijna nooit 3G bereik. Bellen gaat aardig, niet uitstekend. Maar internetten is echt drama.

Onderzocht en wat blijkt: ik precies tussen 2 netwerkpalen. De oplossing van de dag: Internetten via mijn Wifi thuisnetwerk. Geweldig niet?

Tientallen euro's per maand betalen voor 200 min en 4 GB internetten om vervolgens op je Iphone 5 te internetten via WiFi netwerk thuis.

Als laaste oplossing bood vodafone mij om mijn contract af te kopen: alle resterende maanden (ong 18 maanden) 100% afbetalen. Genoeg geklaag!

Top jongens!
11 Reacties 11
Arjan1978

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En ook jij wordt genegeerd hier. Zet je klacht anders hier neer https://www.facebook.com/#!/pages/Vodafone-klachtenbox/229356097188848 dan kunnen we er collectief wat aan gaan doen!
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi@Arjan1978,

Ik zie dat je op meerdere posts gereageerd hebt met je link. Dit is niet conform de huisregels. Ik wil je bij dezen vragen om hier mee op te houden.

Bedankt!
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @AllaouiJ ,

Het probleem met telefoon signaal is dat deze elkaar niet mogen overlappen. Dit zorgt er voor dat er scheidingslijnen zijn, waarop je kan wonen. Uiteraard is dit erg vervelend. Maar je moet begrijpen dat vodafone niet tegen u kan zeggen: "Geen probleem meneer, we verhuizen even al onze zenders, zodat u niet meer op de scheidingslijn woont". Want dan komen er weer andere mensen op die lijn te wonen, en dat noem je niet "een probleem oplossen, maar verleggen".

Je hebt inderdaad 2 opties:
1. je gebruikt je veel snellere wifi netwerk thuis.
2. Je neemt signaalplus:
Meer info hier
Dit kost eenmalig €85 euro, maar lost je probleem wel op. en kan tot 8 mobiele telefoons

Je kan niet zeggen dat vodafone je een ondegelijk product levert. U had voor het overgaan naar vodafone ook naar de dekking kunnen informeren in u huis.

Ik ben geen vodafone medewerker, maar een klant.

AllaouiJ
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
klant is binnen. Effe vergeten dat deze klant over 18 maanden net zo snel weer weg is.
AllaouiJ
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bij het aangaan van mijn abonnement heb ik de dekkingskaart gecontroleerd en heb voor de zekerheod telefonisch navraag gedaan.

de dekingsgebied geeft weer dat de dekking uitstekend is. Echter doordat ik dus tussen 2 signalen woon die elkaar blijkbaar overlappen heb ik een slechte verbinding. Telefoon geeft GPRS aan en 2 van de 5 bolletjes van netwerkontvangst.

Ik heb in het verleden T mobile gegaan, dat was dramatisch. Doordat de netwerkkaart van vodafone aangaf dat de dekking op mijn adres wel goed is en een telefoniste dat ook vertelde ben ik overgegaan naar Vodadone. Nu blijkt de dekking dus toch behoorlijk tegen te vallen. Het bellen gaat zoals gezegd redelijk, internetten gaat gewoon niet.

Werkt de singaalversterker voor het bellen of ook voor het internet? Heb je voor deze geen internet verbinding thuis nodig? Als dit een oplossing zou zijn, zou ik vinden dat Vodafone deze kosteloos moet verstrekken.

Wat ik als simpele klant is kunnen bellen en internetten met mijn smartphone, daar heb ik hem immers voor gekocht en daar betaal ik ook de nodige euro's voor. Nu blijkt dat ik alleen met Wifi kan internetten. Dat is ook de voornamelijkste reden waarom ik mijn breedband internet nog niet heb opgezegd. Met 4 GB per maand heb ik geen aanvullende internet nodig thuis. Ik kan mijn iphone gebruiken als hotspot indien ik iets wil opzoeken of lezen op internet.

Kortom: Vodafone laat via dekkingskaart zien dat de dekking op mijn adres uitstekend is, telefonisch ook meegedeeld. Pas na klachten van mij heeft er een "technisch" plaatsgevonden waaruit blijkt dat ik tussen twee signalen en en daardoor de dekking slecht is en dat ze er niks aan kunnen doen. Dit lijkt mij duidelijk onvoldoende.

NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Zoals ik net al zei: "Ik ben geen vodafone medewerker, maar een klant".

Ik heb dus geen enkel economisch belang erbij dat u klant bij vodafone bent. Al heeft vodafone 100 klanten of 10 miljoen. Ik verdien er niks aan.

Dat is het idee van dit forum; klanten helpen klanten. Make the world a better place Hart

"Een breedband internet verbinding met een download- en uploadsnelheid van minimaal 1 Mbps" is inderdaad nodig. deze hoeft zover ik weet niet van vodafone te zijn.

Ik ben een klant, en kan u dus niet zo;n ding gratis geven. U kan deze eis van u voorleggen aan de klantenservice(telefonisch). Ik kan u hier niet mee helpen, ik weet alleen dat dit een oplossing kan wezen.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
@NetwerkFreak Ik ben in sommige gevallen wel van mening dat Vodafone wat minder stug moet zijn met het verstrekken van de SignaalPlus optie. Althans, dat men deze ook kosteloos zou mogen verstrekken. Het is in mijn ogen iet wat vreemd dat een klant rond de €50 per maand betaald (en volgens mij is dit voor een normaal abonnement de begin prijs) voor een of meerdere diensten en hier, buiten zijn / haar schuld om, geen gebruik van kan maken. Men pompt wel een vermogen i een 4G verbinding terwijl de reguliere 2 en / of 3G niet volledig toe reikend zijn.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Poita ,

Ik deel de mening in sommige gevallen. De klant heeft wel buiten zijn huis de dekking, en in het contract geeft vodafone je geen netwerk voor in je huis, maar voor in de door hun aangegeven dekkingskaart.
Ik vind dat vodafone in plaatsen waar hun zeggen dat de dekking goed is, dit gratis moet verstrekken. In andere gevallen vind ik een fout van de klant zelf.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
@NetwerkFreak
Er zit inderdaad een verschil.
Probleem is alleen, hoe toon je aan dat Vodafone een uitspraak heeft gedaan?
Er staat bij de kaart dat men de binnendekking niet garanderen, echter wat is dan de waarde van zo een kaart?
Als buiten wordt aangegeven dat de dekking perfect is en binnen ontbreekt dan is er iets mis, dat is de klant niet te verwijten. Meestal is de dekkingskaart waar de klant zich op orienteert de zelfde als die door de kanalen van Vodaofne wordt gebruikt.
In zo een geval, bv mijn adres, zou de dekking goed zijn maar kan deze binnen ontbreken. En nee, woon niet in een bunker 🙂 Ik zou het schappelijk vinden dat Vodafone dan de gebruiker tegemoet komt en deze kosteloos vertrekt.
Woon je in een uithoek waar je dekking minimaal is en ontbreekt als de wind verkeerd staat, ja dan is het een ander verhaal.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Poita

Ik begrijp dat dit vervelend is. Maar vodafone kan niet kijken als het signaal op dat punt sterk genoeg is, om jou huis binnen te dringen. Deze kaarten worden gemaakt door in een auto rond te rijden, en veel snelle metingen te doen. Daarom kunnen ze uiteraard dit niet bevestigen.
Vodafone kan ook niet echt een inschatting doen, of het bereik binnenshuis dan goed is. Ik raad altijd aan telefoon gesprekken op je mobiel op te nemen die je met de medewerkers voert. Zo kan je ten alle tijd dit bewijzen. Hier zijn apps voor.

Als iemand dit te veel werk vind, kan die altijd schriftelijk om goedkeuring vragen.
AllaouiJ
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb niet alleen binnen huis slecht bereik, maar ook buiten in een straal van zeg 200 m. ik weet dat vodafone geen 3G binnenhuis garandeert. Maar ook in de voortuin, achtertuin en aangrenzende omgeving geen 3G.

Ze pompen inderdaad veel geld in 4G, dan zouden deze klanten als mij moeten overzetten als dat een betere dekking levert. Als ik dan iets meer moet betalen vind ik dat best. Nu betaal ik iets van50 euro per maand, maar slecht bereik.

ik zit er over na te denken om er een zaak van te maken, ben benieuwd wat een rechter hiervan vindt. Normaal gesproken heeft een klant het recht om een overeenkomst te ontbinden indien het product dat hij afneemt niet voldoet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic