Janneke-Korbee

Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Instellingen Galaxy Tab 10.1 na update naar Android 4.04

Update: door

Dit is een bericht voor de vodafone klanten met een Galaxy Tab 10.1 G3 (Model P7500) die recentelijk de officële update naar Android 4.04 hebben ontvangen en daarna de 3G verbinding kwijtgeraakt zijn. Lees vooral ook de opmerkingen onder aan deze post.
 
Ga eerst naar http://www.vodafone.nl/klantenservice/aanvragen_en_wijzigen/toestel_instellen/instellingen/ om te kijken wat jouw specifieke instellingen zijn. Let op: deze instellingen zijn gebaseerd op Honeycomb, maar een aantal zaken is nog geschikt voor je nieuwe instellingen. Deze instellingen staan hieronder cursief gedrukt.
 
Ga dan naar Instellingen > (Bij dataverbindingen) Meer... > Mobiele Netwerken > Namen Toegangspunten.
Je ziet de naam van jouw toegangspunt staan. Open het toegangspunt van Vodafone. Er opent zich een nieuw venster. Zorg ervoor dat je de instellingen als volgt aanpast (de aangepaste instellingen zijn vet gedrukt):
 
Naam: Vodafone Internet
APN: office.vodafone.nl of live.vodafone.com, afhankelijk van je data-abonnement (mijn abonnement is met veel dataverkeer)
Proxy: de proxy die je hebt gekregen via de bovenstaande link
Poort: de poort die je hebt gekregen via de bovenstaande link
Gebruikersnaam: de gebruikersnaam die je hebt gekregen via de bovenstaande link
Wachtwoord: het wachtwoord dat je hebt gekregen via de bovenstaande link
Server: Niet ingesteld
MMSC: mmsc.mms.vodafone.nl
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verficatietype: PAP
Type toegangspunt: niet ingesteld
Drager: niet gespecificeerd
 
Opmerkingen:

Ik ben geen expert. Deze post is bedoeld om te helpen, maar de verantwoordelijkheid voor het goed werken blijft bij jou als eigenaar/gebruiker van het toestel.
Dit zijn de instellingen waarmee ik zelf - met een beetje schelden - mijn 3G netwerkverbinding weer werkend heb gekregen op mijn toestel. Ik kan echter niet garanderen dat het werkt op andere type toestellen. Het enige wat ik kan aanraden is: probeer gewoon wat uit, maar zorg er wel voor dat je een screenshot van je oude instellingen achter de hand hebt óf je instellingen opschrijft vóór je gaat wijzigen.
De instellingen zijn gebaseerd op de officiële update. Ik kan niet garanderen dat dit werkt op een tablet met een custom rom. Mocht je een toestel hebben met een custom rom en het wijzigen van de instellingen werkt niet volgens bovenstaande, dan raad ik je aan contact op te nemen met degene die de custom rom op je toestel gezet heeft.
 
 
Veel succes.
Dit is een bericht voor de vodafone klanten met een Galaxy Tab 10.1 G3 (Model P7500) die recentelijk de officële update naar Android 4.04 hebben ontvangen en daarna de 3G verbinding kwijtgeraakt zijn. Lees vooral ook de opmerkingen onder aan deze post.
 
Ga eerst naar http://www.vodafone.nl/klantenservice/aanvragen_en_wijzigen/toestel_instellen/instellingen/ om te kijken wat jouw specifieke instellingen zijn. Let op: deze instellingen zijn gebaseerd op Honeycomb, maar een aantal zaken is nog geschikt voor je nieuwe instellingen. Deze instellingen staan hieronder cursief gedrukt.
 
Ga dan naar Instellingen > (Bij dataverbindingen) Meer... > Mobiele Netwerken > Namen Toegangspunten.
Je ziet de naam van jouw toegangspunt staan. Open het toegangspunt van Vodafone. Er opent zich een nieuw venster. Zorg ervoor dat je de instellingen als volgt aanpast (de aangepaste instellingen zijn vet gedrukt):
 
Naam: Vodafone Internet
APN: office.vodafone.nl of live.vodafone.com, afhankelijk van je data-abonnement (mijn abonnement is met veel dataverkeer)
Proxy: de proxy die je hebt gekregen via de bovenstaande link
Poort: de poort die je hebt gekregen via de bovenstaande link
Gebruikersnaam: de gebruikersnaam die je hebt gekregen via de bovenstaande link
Wachtwoord: het wachtwoord dat je hebt gekregen via de bovenstaande link
Server: Niet ingesteld
MMSC: mmsc.mms.vodafone.nl
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verficatietype: PAP
Type toegangspunt: niet ingesteld
Drager: niet gespecificeerd
 
Opmerkingen:

Ik ben geen expert. Deze post is bedoeld om te helpen, maar de verantwoordelijkheid voor het goed werken blijft bij jou als eigenaar/gebruiker van het toestel.
Dit zijn de instellingen waarmee ik zelf - met een beetje schelden - mijn 3G netwerkverbinding weer werkend heb gekregen op mijn toestel. Ik kan echter niet garanderen dat het werkt op andere type toestellen. Het enige wat ik kan aanraden is: probeer gewoon wat uit, maar zorg er wel voor dat je een screenshot van je oude instellingen achter de hand hebt óf je instellingen opschrijft vóór je gaat wijzigen.
De instellingen zijn gebaseerd op de officiële update. Ik kan niet garanderen dat dit werkt op een tablet met een custom rom. Mocht je een toestel hebben met een custom rom en het wijzigen van de instellingen werkt niet volgens bovenstaande, dan raad ik je aan contact op te nemen met degene die de custom rom op je toestel gezet heeft.
 
 
Veel succes.
4 Reacties 4
MauvL

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij lukte het pas nadat ik bij APN live.vodafone.com had gewijzigd in http://live.vodafone.com
Janneke-Korbee
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Dank je wel voor deze aanvulling. Het geeft goed weer dat iedere oplossing voor iedereen een beetje anders kan zijn.
 
laatje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Super! Loop al tijdje tegen dit probleem aan. Wilde morgen naar Vodafone winkel om oplossing te vragen. Nu opgelost. Inderdaad http:// toevoegen, meteen verbinding met 3g.
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hi all,

Goed om te horen dat het is opgelost! Maken jullie wel gebruik van office.vodafone.nl? Bij een data abonnement (een abonnement voor tablet of laptop) kun je normaal gesproken alleen gebruik maken van office.vodafone.nl. De apn live.vodafone.com kun je gebruiken als je een telefoon abonnement hebt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic