eeverts

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alleen Wifi S.v.p.

Al jaren heb ik een probleem met mobiel internet dat ik wel heel graag opgelost wil hebben. Als ik met mijn telefoon Wifi aanzet om via een router thuis te kunnen internetten, wordt toch steeds teruggevallen op een verbinding met Vodafone Live. Je merkt dat niet meteen, maar wel op de rekening: kosten voor dataverkeer buiten de bundel. Is daar wat aan te doen? Is het mogelijk om te kiezen voor internet, uitsluitend via Wifi, en alleen via het Vodafone netwerk als ik daar expliciet toestemming voor geef, bv. als ik niet thuis ben? groet, EE
2 Reacties 2
Maaike123

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vroeg me dit ook af. Ik heb net een nieuw mobieltje (Samsung galaxy) en ik had nog een simkaart van Vodafone met 10 euro (prepaid dus..)en voordat ik het wist had ik geen beltegoed meer, omdat ik blijkbaar Internetkosten maakte via mijn beltegoed. Ik dacht dat ik op het thuisnetwerk zat. En op veel plekken is gratis wifi dus ja,meestal probeer je het dan gewoon. Maar blijkbaar, als je betlegoed hebt, halen ze het er gewoon vanaf.Mijn tijdelijke oplossing is dat ik sms blox heb aangeschaft zodat ze het er niet vanaf kunnen halen.Maar het blijft heel vervelend.Dus als iemand weet hoe je het zo kan instellen dat de telefoon Internet alleen toestaat als er een gratis wifi in de buurt is....? maaikevanderkaaij@hotmail.com : dan hoor ik het graag!
eeverts
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ondertussen zelf wel een manier ontdekt, maar die is wel wat omslachtig en al te rigorieus als je niet thuis bent met een vaste telefoon in de buurt waarop je nog bereikbaar bent en kunt bellen: haal de simkaart uit je telefoon en schakel Wifi in. Dan weet je echt zeker dat je provider niets af kan schrijven. groet, Evert
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic