marina100

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verlenging naar Sim Only

In januari heb ik mijn abonnement bij jullie verlengd met een Sim Only. Links en rechts in beeld stonden slogans met grote letters: “Uw abonnement gaat per direct in! Profiteer gelijk van de nieuwe voorwaarden”. Het abonnement is echter niet direct ingegaan. Nu blijkt, volgens de telefonische klantenservice, dat te komen omdat ik overgestapt ben naar een Sim Only. Deze voorwaarde was echter tijdens de bestelling nergens te zien. Zelfs in mijn orderbevestiging staat dat de verwachte wijzigingsdatum van het abonnement in januari is. Ik heb net kort jullie website en voorwaarden doorgespitst en daar kon ik het ook niet vinden. Mijn vraag is dus: waar hebben jullie deze voorwaarde verstopt?
 
 
18 Reacties 18
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Marina, het nemen van een abonnement werkt als volgt: neem je een abonnement, dan ga je met ons een contract aan voor één of twee jaar. Jij verplicht je die periode de abonnementskosten te betalen en wij verplichten ons je die periode diensten te verlenen.

Als je je abonnement verlengt, dan ga je een nieuw contract aan. Die contractperiode gaat altijd in na je huidige contract. We bieden je de mogelijkheid om, terwijl je oude contract nog loopt alvast een nieuw contract aan te gaan. Daar hebben we allebei voordeel bij: wij houden jou als klant en jij krijgt een goede nieuwe aanbieding.

Je oude contract is echter nog steeds van kracht. In het geval van een Sim Only verlenging blijft dat tot het einde van de contractsdatum meestal zo. Dat is geen specifieke voorwaarde, het is simpelweg het uitdienen van je bestaande contract.
dantis

Liefhebber
  • 44Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes
Als ik het goed begrijp, stel heb nog 4 maanden te gaan op het oude contract,maar je heb nu al de keuze om te verlengen, ga ik op de website verlengen (voorbeeld) red abo van 39,00 pm ) dan zou volgens jou het red abo pas over 4 maanden actief zijn of zie ik dat verkeerd? dan zou ik eerst die 4 maanden uitzitten op het oude abo daarna over naar red?
 
Ik hoop dat ik verkeerd zit heb nu een mooie aanbieding gekregen, alleen ik wil tot de 1e wachten dat ik gebruik kan maken van alle belminuten en internet.
 
 
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Het kan per abonnement verschillen. Je kunt wel als vuistregel aanhouden:


  • Verleng je met een nieuw toestel, dan wijzigen we direct je abonnementsvorm. Je nieuwe contractsduur komt nog steeds bovenop je oude contractsduur. Echter, omdat je nieuwe toestel onderdeel is van de aanbieding bij je nieuwe contract (en via die abonnementskosten wordt afbetaald) wijzigen we binnen je lopende contract je abonnementsvorm. Zo kun je zsm je toestel krijgen en hoeft er niet nog vier maanden op te wachten.
    Wil je wel een nieuw toestel maar liever nog gewoon de oude abonnementsvoorwaarden een tijdje houden, dan verleng je op een later moment.
  • Verleng je met een Sim Only, dan is er vanuit ons gezien geen speciale reden om je abonnementsvorm nu al te wijzigen. Je dient in dat geval eerst je huidige contract met de huidige abonnementsvorm uit. Je abonnementsvorm wijzigt zodra je nieuwe contract ingaat.
Geeft dit antwoord op je vraag?
dantis

Liefhebber
  • 44Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes
Ja gedeeltelijk ik heb ondertussen een aanbieding gekregen, maar die gaat dan gelijk in wanneer ik hem neem of pas naar de 4 maanden ik neem er geen toestel bij alleen simonly.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Als je nu een abonnement hebt waarbij je een toestel hebt gekregen en naar een Sim Only toe gaat, dan ga er vanuit dat je nieuwe voorwaarden ingaan op het moment dat je oude contract verloopt. Dus over 4 maanden 🙂
dantis

Liefhebber
  • 44Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes
😄 ik heb altijd een simonly gehad toestel koop ik meestal zelf,maar goed het is duidelijk nu ben beetje traag vn begrip 😉
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Haha, welnee. Er is niks mis met gewoon graag goed willen weten hoe de vork aan de steel zit. En nu weet je het: als je nu een goeie aanbieding ziet, dan kun pak hem, maar ga ervan uit dat de nieuwe abonnementsvorm dus ingaat zodra je huidige contract afloopt. En gebeurd het om de een of andere reden toch sneller, dan is dat alleen maar mooi meegenomen toch? 🙂
dantis

Liefhebber
  • 44Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes
Sorry dat ik je nogmaals lastig valt met deze vragen heb eens hier rond zitten kijken dan lees ik weer wat andere dingen wat Martin van vodafone als antwoord geeft.
 
http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnement/abbo-verlengen-oude-abbo-ineens-weg-wtf-loopt-tot-31-oktober/td-p/25151
 
 
 
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey dantis,

Je mag hier zo vaak vragen stellen als je wil ;). Kun je aangeven welke antwoorden precies niet overeenkomen? Dan kan ik kijken of ik het voor je kan verduidelijken.
dantis

Liefhebber
  • 44Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes
Zoals ik al schreef kan ik al verlengen heb al een mooie aanbieding gezien volgens martin zie link hier boven zodra ik de aanbieding neem zou het abo al direct actief zijn opzich geen probleem,maar de ene zegt zo en zo 
 
hier een klein regeltje van de link hier boven:
 
Het antwoord is dat je sinds gisteren het verlengde abonnement hebt en dat een verlengd abonnement altijd per direct ingaat.
Met als voordeel dat de bijbehorende acties ook meteen ingaan. En als voordeel dat je ook meteen het nieuwe toestel kunt gebruiken als je geen Sim Only neemt.
Dat is nu eenmaal de eigenschap van vervroegd verlengen.
 
marina100
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Bas,
Allereerst wil ik je bedanken voor de heldere ongevraagde uitleg van hoe een contract werkt. Ik zal jou uitleggen wat men verwacht van een goede helpdeskmedewerker: eerlijkheid, eenduidigheid en bovenal antwoord op de gestelde vraag. Helaas gaat het op deze punten mis op dit forum:
 

  • Hoe kunnen de volgende tegenstrijdige antwoorden eerlijk zijn?
    “Dat is geen specifieke voorwaarde, het is simpelweg het uitdienen van je bestaande contract.” (Moderator BasT)
    “Verleng je met een nieuw toestel, dan wijzigen we direct je abonnementsvorm.” ( Moderator BasT)
    “Verleng je met een Sim Only, dan is er vanuit ons gezien geen speciale reden om je abonnementsvorm nu al te wijzigen.” (BasT)
    “Het antwoord is dat je sinds gisteren het verlengde abonnement hebt en dat een verlengd abonnement altijd per direct ingaat.” (Moderator Martin)
 

  • Dantis heeft een sim only en wil ook verlengen met een sim only. Hij vraagt zich af wanneer zijn nieuwe abonnementsvoorwaarden ingaan. Is het volgende antwoord eenduidig?
“En nu weet je het: als je nu een goeie aanbieding ziet, dan kun pak hem, maar ga ervan uit dat de nieuwe abonnementsvorm dus ingaat zodra je huidige contract afloopt. En gebeurd het om de een of andere reden toch sneller, dan is dat alleen maar mooi meegenomen toch?”
Nou Dantis, je hoort het: bij Vodafone gebeurT er soms iets “om de een of andere reden”, met andere woorden: gewoon verlengen, dan zie je vanzelf wel wat er gebeurT.
 

  • Tot slot wilde ik graag een antwoord op mijn vraag: waar staan de voorwaarden voor verlenging? We kunnen inmiddels wel vaststellen dat het antwoord “dat is geen specifieke voorwaarde, het is simpelweg het uitdienen van je bestaande contract” niet volstaat. Er blijken wel degelijke verschillen in voorwaarden te zijn voor het verlengen van een contract.
Met vriendelijke groet,
Marina
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Marina, jammer dat mijn antwoord niet het antwoord was dat je graag wilde horen.

Het simpele feit is echter dat je een contract hebt dat loopt tot zijn einddatum. Wij kunnen je aanbieden eerder al te verlengen, maar dat is een optie die wij je bieden, geen recht. Je hebt een contract. Dat is leidend en elke wijziging binnen de loopduur van dat contract is een stukje flexibiliteit van onze kant. Wat ons beleid daarin is, is dan ook aan ons. En als we daar reden toe zien kunnen we daar in overleg met een specifieke klant van afwijken, vandaar dat er uitzonderingen mogelijk zijn.

Ik snap dat je graag toch een stukje duidelijkheid wilt en daarom heb ik de volgende vuistregel gegeven:


  • als je verlengt met een abonnement waar een toestel bij zit wijzigt je abonnementsvorm direct
  • als je verlengt met een Sim Only gaat die nieuwe abonnementsvorm in op de eerste dag van je nieuwe contract
Ik denk dat ik daarmee heel duidelijk ben geweest.

Maar mag ik jou ook een vraag stellen: wat is precies de onderliggende vraag waar je antwoord op wilt?
Wellicht kan ik je daar mee helpen. We zijn echt de beroerdste niet, wijzigingen aan abonnementen zodat ze beter passen bij wat je nodig hebt zijn in goed overleg vaak best door te voeren.
marina100
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Bas,
 
In mijn eerste post heb ik al duidelijk gemaakt dat ik inmiddels bekend ben met deze vuistregel. Op jullie website werd er tijdens mijn verlenging veel reclame gemaakt voor het feit dat de abonnementsvorm wel direct wijzigt. Naar mijn idee, was het niet duidelijk dat een Sim Only niet onder deze actie viel (het is zelfs bij Moderator Martin niet duidelijk). Wellicht heb ik er overheen gelezen, dus nogmaals mijn simpele vraag: waar op jullie website/in jullie voorwaarden kan ik 'deze vuistregel' teruglezen?
dantis

Liefhebber
  • 44Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes
Beste Bas,
 
Ik heb de nieuwe aanbieding genomen toch gaat deze nu in op deze datum en niet over 4 maanden zie het ook al staan in myvodafone  met andere woorden deze is nu actief !
 
opzich is dat niet erg maar in principe heb je een contract die eigelijk over 4 maanden afloopt,mijn vraag is nu hoe zit het dan met de resterende maanden waar je normaal moet voorbetalen aangezien er nu een nieuw contract is zo te zien is het nieuwe contract actief vanaf deze datum.
 
Op 26-04-2013 is is je oude abonnement omgezet naar onderstaande abonnement. 
Alle genoemde bedragen zijn inclusief btw, tenzij anders vermeld.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
dantis schreef:

opzich is dat niet erg maar in principe heb je een contract die eigelijk over 4 maanden afloopt,mijn vraag is nu hoe zit het dan met de resterende maanden waar je normaal moet voorbetalen aangezien er nu een nieuw contract is zo te zien is het nieuwe contract actief vanaf deze datum.

Nou, je nieuwe abonnementsvorm (niet contract) is direct ingegaan. Dat wil zeggen dat je vanaf nu gebruik maakt van de opties die daarbij zitten, je je nieuwe korting krijgt, etcetera.
Dat loopt allemaal vanaf nu.

Je nieuwe contractsduur komt nog altijd bovenop je oude contract, maar ook je nieuwe contract kan je over 1 of 2 jaar weer van tevoren verlengen als je dat wilt. Dus op die manier kun je wel 1 / 2 jaar gebruik maken van de aanbieding zoals je die nu gekregen hebt 🙂
marina100
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wacht nog op antwoord op deze vraag 🙂
 
 
marina100
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En daar bedoel ik mijn vraag van mijn vorige post mee
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo marina, je vindt dit niet terug op onze website omdat dit gaat om een stukje flexibiliteit van onze kant. Het gaat om beleid en dat is op dit moment de vuistregel die ik gegeven heb.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic