Arie-Jan

Gedreven Meedenker
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Samen met klanten bouwen aan de nieuwe My Vodafone app

*update dd 10-7-2014*

Hallo allemaal,

We hebben een nieuwe release van de MyVodafone app in de app store gezet. We hebben in deze release de volgende dingen veranderd en toegevoegd:


  • Je kunt het tegoed van je buitenland BloX nu direct op je tegoed scherm en het buitenland scherm zien
  • We hebben de Alles-in-1 op Reis XL BloX toegevoegd
  • In het buitenland tonen we (als je locatievoorzieningen hebt toegestaan in de app) alleen de BloX die van toepassing zijn in dat land
  • Vanaf nu is het mogelijk om buitenland producten van andere providers af te sluiten en te activeren in de app
  • We hebben het tegoed scherm veranderd, zodat het duidelijker is wanneer je tegoed voor het laatst geüpdatet is

=====================================================
Hallo allemaal,

Na de lancering van onze nieuwe My Vodafone app kregen we van zowel klanten als andere experts een enorme hoeveelheid commentaar, tips en suggesties. Ik vind het ontzettend positief om te zien dat zoveel mensen zoveel waarde hechten aan onze app dat ze er hun tijd in willen steken. Bedankt daarvoor! Jullie feedback maakt zowel ons als onze app steeds beter.

Nu is een app als de My Vodafone app nooit helemaal klaar. Er zullen altijd updates blijven komen met verbeteringen naar aanleiding van jullie feedback en met nieuwe functionaliteit. De eerste release die we recent gedaan hebben bevat de basis hiervoor: de gebruikersinterface, het visuele design en een aantal basisfuncties. Dit zijn allemaal noodzakelijke onderdelen waarbinnen we nieuwe functies kunnen gaan toevoegen.

Met die nieuwe functies zal de app steeds breder, maar ook steeds persoonlijker worden. Wat we daar mee bedoelen is dat de app steeds meer informatie zal laten zien op het moment dat het relevant voor je is. Vodafone Hybrideklanten kunnen bijvoorbeeld naar wens bundels activeren en deactiveren. Maar de app zal ook herkennen in welk land je bent. Hij laat je dan automatisch de juiste tarieven zien, in plaats van een lijst met alle tarieven.

Met die “we laten je zien wat je nodig hebt, op het moment dat je het nodig hebt” gedachte in het achterhoofd gaan we nog heel veel functies toevoegen in de toekomst. En op die toekomst kun jij als klant veel invloed hebben! Naar aanleiding van jullie feedback in het oude topic, en het commentaar dat we telefonisch en elders online ontvingen, zitten er in deze update van de app al de diverse verbeteringen:


  • Niet iedereen vond de swipe-beweging bij het navigeren van de app erg gebruiksvriendelijk. Daarom is de iconen aanklikken nu ook mogelijk
  • We kregen vaak het commentaar dat het te lang duurde om je tegoed te zien. Daarom staan nu al je reguliere tegoeden en de tegoeden van maximaal 2 actieve BloX in één scherm, en zijn alle animaties in dat scherm ruim 2x zo snel geworden.
  • Veel mensen vonden dat het onnodig veel tijd kostte om in te loggen in de app. Als je één account hebt en de optie “wachtwoord onthouden” aanvinkt kom je daarom nu direct in het hoofdscherm van de app. Zo ben je na openen van de app maar één klik weg van de informatie die je zoekt
  • Het icoon voor de buitenlandtarieven werd door velen als onduidelijk gezien. Daarom hebben we dat icoon aangepast naar een duidelijkere versie
Daarnaast zijn er in deze release nog een aantal nieuwe functies beschikbaar, namelijk:


  • Integratie met het Vodafone Forum; de “hot topics” hier op ons forum zullen worden opgenomen in de help-sectie van de app. Zo kun je zelf makkelijker het antwoord vinden op je vragen en gebruik maken van de schat van kennis die jullie als forumgebruikers hier verzameld hebben
  • Klanten met een RED Plus of Super abonnement kunnen via de app rechtstreeks bellen met een collega van de klantenservice. Je hoeft dus tijdens het bellen niet meer door een keuzemenu. Zo kun je sneller en makkelijker contact met ons opnemen
Zoals jullie kunnen zien zijn er door jullie, ondanks uitgebreide tests voor we de app lanceerden, nog heel wat verbeterpunten gevonden. Om er voor te zorgen dat jullie tips in de toekomst zo goed mogelijk worden meegenomen, zijn we druk bezig om een officieel proces in te richten voor het verwerken van die tips. Want wij hebben natuurlijk allerlei ideeën, maar wie weet nou beter wat je nodig hebt dan jijzelf? Zodra dat af is zullen we jullie daarover in meer detail informeren.

Zoals gezegd, deze eerste update is nog maar het begin. Heb je commentaar op deze of toekomstige updates? Dat is en blijft welkom! En heb je suggesties voor nieuwe functies? Ook die worden erg gewaardeerd en nu is het moment om ze te laten horen. Elk goed idee nemen we mee in onze overwegingen. Ik wil iedereen daarom bij deze nogmaals van harte uitnodigen al zijn commentaar, ideeën en tips hier te melden!
117 Reacties 117
doezel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Feature request:

1) direct na opstarten app naar het tegoeden scherm gaan (evt. instelbaar maar ik denk dat de meeste mensen dit toch het interessantst vinden, niet?)

2) bij het bolletje "buiten tegoed" een mogelijkheid maken om daar wat meer details over te zien. Alleen een bedrag zegt me weinig.
rvdadrie

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
En toen bleef het stil.

Moet zeggen dat de 3.1 het eerste deel van de scherpe kantjes van 3.0 heeft weggehaald. Het swipen is gelukkig optioneel. Verder blijft het een behoorlijk voorbeeld van UI gone-wrong. Onnodige animaties bij een tegoed/verbruik app, onduidelijk wel icoontje nu waar voor staat.

Kan iemand niet de mobile-site in een app wrappen om met name de inlog-snelheid te vergroten? Zo'n app is zeker geen 30mb ...

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @rvdadrie ,

Als je de app echt echt echt maar niks vindt kun je altijd eens even kijken op de mobiele website en dan zie je ook gewoon je statistieken in.

Link: http://m.vodafone.nl/
Hardy77

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op de iphone kun je daar een icoontje van maken op het home screen. In de browser open je m.vodafone.nl en kies je de middelste optie. Daar kies je dan voeg toe aan beginscherm.
geejee

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds enkele dagen een Blackberry Z10. Afgelopen twee jaar heb ik verschillende Lumia Windows Phone toestellen gehad.

Vandaag was ik op zoek naar de My Vodafone app, helaas niet te vinden in de BB10 app store. Dan maar de Android versie ingestalleerd. Mijn eerste reactie: 'wat een ongelooflijk slechte app'.

Zoals gezegd kom ik van Windows Phone en moet zeggen dat deze My Vodafone app prima beviel. Nu helaas geconfronteerd te zijn met de Android versie kan ik niks anders zeggen dan dat het een gevalletje 'helaas maar bedankt' is. De app is vandaag weer verwijderd.
Naast het feit dat de app 28 MB weegt (!!!) kost het teveel tijd/moeite om snel te checken wat je resterend tegoed is (de hoofdfunctie van deze app lijkt me).

Buiten dit merk ik dat mijn batterij zelfs warm wordt tijdens het gebruik van deze app, wat hoogstwaarschijnlijk te maken heeft met het overdadig gebruik van animaties. Deze app is dan ook een typische voorbeeld van 'form over function'.

De My Vodafone app is (zou) een functionele app voor het snel checken van een aantal zaken m.b.t. Vodafone. Zorg dan ook dat de app gespitst is op deze use-cases.
Mijn advies is dan ook; ga terug naar de tekentafel. Kijk of bedenk wat de meest voorkomende handelingen van jullie klanten binnen de app zijn en pas het ontwerp hierop aan. Wellicht was het beter dit topic te starten voordat jullie tijd (en geld) gestoken hadden in een app die vrijwel niemand plezierig in gebruik vindt.

Conclusie: neem een voorbeeld aan de Windows Phone app, die is prima in gebruik. Plat, snel, overzichtelijk; zoals het hoort.



dmaccion

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi, ik heb red plus abonnement, maar MIS de bundel in my vodafone voor internationaal bellen..... Kan dit in een toekomstige update toegevoegd worden. Thanks.
Arie-Jan
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hallo allemaal,

Wederom, bedankt voor de feedback! Op dit moment gaat het grootste deel van de feedback die we ontvangen niet over de vindbaarheid van informatie in de interface. Maar: er is altijd ruimte voor verbetering en die screenshot is echt iets waar we inspiratie uit kunnen putten. We gaan met het idee stoeien!

Zoals jullie weten zijn we daarnaast bezig met verdere optimalisatie en uitbreiding van de app. Een aantal zaken zijn al aangekondigd, bijvoorbeeld de toevoeging van een rekening-specificatie in de app. Over de optimalisatie en nieuwe functies heb ik drie concrete vragen voor jullie:

1. Optimalisatie: hoe presteert de app bij jou?
We hebben diverse verbeteringen doorgevoerd en zien verbeterde prestaties op bijvoorbeeld het gebied van het ophalen van informatie. Dit willen we graag bij jullie dubbelchecken. Laadt de app inderdaad vlot informatie zoals je tegoed, rekeningbedragen, etc.

2. Nieuwe functies:
Een van de nieuwe functies die we tijdens de volgende update zullen toevoegen is het tonen van wat je met je resterende databundel kunt doen op basis van de meest gebruikte apps. Wat denken jullie daarvan?

3. Welke functies zouden jullie graag willen zien in de app?

Tot slot, we zijn momenteel op zoek naar enthousiaste en kritische app-gebruikers die feedback willen geven op een aankomende release van de App. Als je hier aan wilt deelnemen, geef dit dan met een korte motivatie aan in deze post. Alvast bedankt voor jullie interesse!

rvdadrie

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De mobile site heb ik sinds de 3.0 release als icoontje toegevoegd.

Enige reden is dat er een prima app was die door Vodafone vakkundig om zeep is geholpen door een losgeslagen UI-programmeur. Om dan verplicht terug te moeten vallen op een mobile site is wat paard achter de wagen.

Ik zie nog steeds een duidelijke oproep voor een lekker platte verbruik-app en blijf benieuwd of/wanneer de nieuwe app voldoende gedraaid is zodat het eigenlijk neerkomt op 2.8, maar met nieuwe kleurtjes 😉

davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Nog even iets van feedback op huidige app, zie screenshot:



- Jammer dat tekstwolken elkaar overlappen.
- Wat moet die internet blox ineens op mijn tegoed pagina? (was tijdje geleden nog niet zo)
- Nog 100% over van de standaard 1GB blox, maar toch de melding: "Let op: je bundel is bijna op" Dat terwijl ik eerst nog 1,3GB van mijn Internet Maximaal Pakket moet verstoken.




Arie-Jan
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hoi Chris, bedankt voor je melding in de app mbt de alert terwijl je bundel nog vol is. We willen dit graag oplossen. Is het mogelijk om je direct te contacten hierover?

Mvgr
Arie-Jan
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Je hebt mijn telefoonnr en mailadres via DM

troublemakermk4

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er is geen BlackBerry OS10 app van
stupidbule

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na het lezen van deze thread en de vorige heb ik me ook maar eens aan de nieuwe app gewaagd. Met spijt want ik begrijp helemaal niets van deze app:

- Een meisje, zittend op het strand? Wat doet ze daar?
- Accountnamen in beginscherm ontbreken. Zonder foto's is het gissen welk account je opent.
- Zoals eerder aangegeven geen tekst onder iconen, not-done in ICT.
- Bewegende bolletjes leiden ontzettend af en voegen niks toe. Maakt de app onnodig traag.
- App wilt dat je blijft slepen (sleep mij blablabla...) terwijl je nu ook kunt tikken?
- Navigatie is onduidelijk. Een icoon met "terug naar vorig scherm" en "home" doet wonderen.
- Geen landscape in iPad versie? Hallo, het is 2014.
- Deze app zou om mij/ons moeten draaien. Dat lijkt me logisch met een dergelijke app. Nietszeggende marketing term. Deze app draait vnl. om de bevredigingsbehoefte van een doorgedraaide designer.
- Al eerder aangegeven, app is monsterachtig groot geworden door al die tierelantijntjes. Ook instapmodellen met beperkte opslag moeten deze app kunnen draaien.

Ik zou een graag een onderbouwing van Vodafone willen zien waarom hiervoor is gekozen. Ben al weer terug op de oude versie (pre 3.0) en blijf daar totdat ik echt niet meer anders kan.
Terry

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Ik heb de hoop maar opgegeven met deze app, echt uit elke update blijkt dat de makers niet de moeite hebben genomen om gewoon even écht goed na te denken wat ze met een functie willen bereiken.

Zo staat er nu bijvoorbeeld dat ik nog "13769 foto's kan uploaden". Ten eerste, als je met getallen gaat werken, gebruik dan gewoon de standaardregels voor het noteren van getallen en maak er "13.769" van. Dat is makkelijker te lezen en dus gebruiksvriendelijker (maar dat woord kennen de makers van deze app nog steeds niet). Ten tweede, het is een schatting, dan kan je dat getal nóóit zo nauwkeurig weergeven dus doe ook niet alsof (dit leerde ik al in de derde klas op de middelbare school trouwens). Zet dan neer dat je "ongeveer 13.000 foto's kunt maken".

Het is maar een kleine functie en het zijn maar kleine 'foutjes', maar echt elke nieuwe functie in deze app wordt ondoordacht doorgevoerd, zelfs dit soort kleine dingetjes. Werkelijk onbegrijpelijk.

Ten tweede vraag ik me af waar de tekstlabels onder de icoontjes blijven. Een app gebaseerd op icoontjes zonder tekst is echt een no-no. Waarom krijgt Vodafone het keer op keer voor elkaar om zelfs de basics niet in orde te hebben, wat ze ook doen? Dit zijn apps die door miljoenen mensen gebruikt worden, hoe moeilijk is het om even kritisch naar de basics te kijken?
kouwie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds de laatste update kan ik nog steeds mijn Databundel niet zien in de app (iPhone). Al twee keer gemeld via Twitter, blijkbaar is de Technische Dienst er nog steeds mee bezig.

Daarnaast is de app waarschijnlijk gemaakt voor kleine kinderen, met die bewegende balonnen. Onoverzichtelijk en te speels. Graag terug naar het oude.
hansdeklerk

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het nog steeds heel raar dat ik mijn verbruik in euro's niet achter de komma kan zien, het is 2 euro of 3 euro maar niet 2,99, dat is niet handig.
rabutan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb me speciaal aangemeldt op dit forum om deze reactie te kunnen plaatsen. Ik maak namelijk zeer vaak gebruik van de app, en sinds de "update" ben ik diep ongelukkig. Zelfs met de nieuwe "aanpassingen" die alles "sneller" maakt ben ik nog steeds ongelukkig. De vorige versie was goed, overzichtelijk en simpel, de nieuwe zit vol met overbodige troep (animaties anyone?). Deze troep heeft plaats moeten maken voor simpele dingen die voor zich spreken als tekst onder de icoontjes.

Ik weet zeker dat veel mensen het hier met mij eens zullen zijn, maar neem een voorbeeld aan de Mijn Simyo app https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.simyo.mijnsimyo Dit is wat iedereen wilt, niet alle overbodige toestand en een app dat maar (waar ik niet verder op doorga) half werkt. Stop aub met het gepiel aan deze drama van een app waar grote meerderheid niet op zit te wachten en maak iets fatsoenlijks, of ontwikkel eventueel een 2e versie naast deze zonder de fancy dingen er in.

Zelf zit ik al meer dan 10 jaar bij vodafone en zakelijk bijna 5 jaar. De afbeelding waarmee de app start is overigens ook totaal niet representatief als mijn personeel bij een klant iets wilt checken in de app. Zo heeft het meer nadelige invloeden voor mij, mijn zaak en mijn personeel die ik ook niet allemaal ga opnoemen hier.

Ik zal de volgende versie van de app nog afwachten, maar als ik hier nog veel langer mee verder moet werken dan trek ik het niet meer en ga ik persoonlijk en zakelijk naar een andere provider die wel een fatsoenlijke app heeft.

Bedankt voor jullie tijd.
stupidbule

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We moeten helaas vaststellen dat van de hoogdravende titel "Samen met klanten bouwen aan de nieuwe My Vodafone app" niets terecht komt.

Nutteloze informatie als "Zo staat er nu bijvoorbeeld dat ik nog "13769 foto's kan uploaden" wordt in de app gestopt in de hoop dat de storm van kritiek van murw geslagen klanten gaat liggen zodat de oude app teruggetrokken kan worden en dit draadje op slot kan. Maar dankzij de tips van de betaalde huisoptimist SamsungExpert kunnen we nog steeds gebruik maken van de webinterface.

Vergeef me mijn cynisme maar ik heb liever dat Vodafone zegt dat wij de nieuwe app maar hebben te accepteren en er geen discussie mogelijk is. Dan is er duidelijkheid en hoeven wij onze tijd niet te verspillen op nutteloze fora.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @stupidbule ,

Ik zou jou, samen met de mede forum leden even uit een droom helpen. Zowel Ik als @SamsungExpert krijgen hier geen cent voor :(:( We verdienen het wel, We krijgen het alleen niet 😄
Ik snap dat je je afvraagt: WAAROM DOEN JULLIE DIT DAN? Nou gewoon simpel, PASSIE!
Uiteraard staan wij er altijd voor open om dit werk betaald te gaan doen, Dus bij deze nog maals mijn open sollicitatie, Mijn LinkedIn :D:D

Oke, nu weer verder zonder grappen...

Die functie dat je nog 13769 Fotos kan uploaden, was IK groot voorstander van. Waarom? Veel mensen hebben geen idee hoeveel ze nu daadwerkelijk met hun abbonoment kunnen. En daardoor nemen ze soms te grote of te kleine abbonoments. Dit nieuwe scherm draagt bij aan het bewust maken van de mensen, wat een MB nu precies is.

Ik ben het met u eens dat deze GUI ook niet mijn favoriet is. Omdat ik zelf in de klankbordgroep van de app zit, kan ik je vertellen dat die discussie nog heet is, en er rake klappen in die discussie uitgedeeld worden door klanten.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Inderdaad zoals @NetwerkFreak zegt worden wij niet betaald. Ik gaf de tip aan om anders eens gebruik te maken van de mobiele site van My Vodafone.

Hopelijk begrijp je nu in ieder geval dat ik en de andere forum leden niet betaald worden!
Dus @stupidbule mijn reactie + en reactie van @NetwerkFreak = duidelijk.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic