Arie-Jan

Gedreven Meedenker
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Samen met klanten bouwen aan de nieuwe My Vodafone app

*update dd 10-7-2014*

Hallo allemaal,

We hebben een nieuwe release van de MyVodafone app in de app store gezet. We hebben in deze release de volgende dingen veranderd en toegevoegd:


  • Je kunt het tegoed van je buitenland BloX nu direct op je tegoed scherm en het buitenland scherm zien
  • We hebben de Alles-in-1 op Reis XL BloX toegevoegd
  • In het buitenland tonen we (als je locatievoorzieningen hebt toegestaan in de app) alleen de BloX die van toepassing zijn in dat land
  • Vanaf nu is het mogelijk om buitenland producten van andere providers af te sluiten en te activeren in de app
  • We hebben het tegoed scherm veranderd, zodat het duidelijker is wanneer je tegoed voor het laatst geüpdatet is

=====================================================
Hallo allemaal,

Na de lancering van onze nieuwe My Vodafone app kregen we van zowel klanten als andere experts een enorme hoeveelheid commentaar, tips en suggesties. Ik vind het ontzettend positief om te zien dat zoveel mensen zoveel waarde hechten aan onze app dat ze er hun tijd in willen steken. Bedankt daarvoor! Jullie feedback maakt zowel ons als onze app steeds beter.

Nu is een app als de My Vodafone app nooit helemaal klaar. Er zullen altijd updates blijven komen met verbeteringen naar aanleiding van jullie feedback en met nieuwe functionaliteit. De eerste release die we recent gedaan hebben bevat de basis hiervoor: de gebruikersinterface, het visuele design en een aantal basisfuncties. Dit zijn allemaal noodzakelijke onderdelen waarbinnen we nieuwe functies kunnen gaan toevoegen.

Met die nieuwe functies zal de app steeds breder, maar ook steeds persoonlijker worden. Wat we daar mee bedoelen is dat de app steeds meer informatie zal laten zien op het moment dat het relevant voor je is. Vodafone Hybrideklanten kunnen bijvoorbeeld naar wens bundels activeren en deactiveren. Maar de app zal ook herkennen in welk land je bent. Hij laat je dan automatisch de juiste tarieven zien, in plaats van een lijst met alle tarieven.

Met die “we laten je zien wat je nodig hebt, op het moment dat je het nodig hebt” gedachte in het achterhoofd gaan we nog heel veel functies toevoegen in de toekomst. En op die toekomst kun jij als klant veel invloed hebben! Naar aanleiding van jullie feedback in het oude topic, en het commentaar dat we telefonisch en elders online ontvingen, zitten er in deze update van de app al de diverse verbeteringen:


  • Niet iedereen vond de swipe-beweging bij het navigeren van de app erg gebruiksvriendelijk. Daarom is de iconen aanklikken nu ook mogelijk
  • We kregen vaak het commentaar dat het te lang duurde om je tegoed te zien. Daarom staan nu al je reguliere tegoeden en de tegoeden van maximaal 2 actieve BloX in één scherm, en zijn alle animaties in dat scherm ruim 2x zo snel geworden.
  • Veel mensen vonden dat het onnodig veel tijd kostte om in te loggen in de app. Als je één account hebt en de optie “wachtwoord onthouden” aanvinkt kom je daarom nu direct in het hoofdscherm van de app. Zo ben je na openen van de app maar één klik weg van de informatie die je zoekt
  • Het icoon voor de buitenlandtarieven werd door velen als onduidelijk gezien. Daarom hebben we dat icoon aangepast naar een duidelijkere versie
Daarnaast zijn er in deze release nog een aantal nieuwe functies beschikbaar, namelijk:


  • Integratie met het Vodafone Forum; de “hot topics” hier op ons forum zullen worden opgenomen in de help-sectie van de app. Zo kun je zelf makkelijker het antwoord vinden op je vragen en gebruik maken van de schat van kennis die jullie als forumgebruikers hier verzameld hebben
  • Klanten met een RED Plus of Super abonnement kunnen via de app rechtstreeks bellen met een collega van de klantenservice. Je hoeft dus tijdens het bellen niet meer door een keuzemenu. Zo kun je sneller en makkelijker contact met ons opnemen
Zoals jullie kunnen zien zijn er door jullie, ondanks uitgebreide tests voor we de app lanceerden, nog heel wat verbeterpunten gevonden. Om er voor te zorgen dat jullie tips in de toekomst zo goed mogelijk worden meegenomen, zijn we druk bezig om een officieel proces in te richten voor het verwerken van die tips. Want wij hebben natuurlijk allerlei ideeën, maar wie weet nou beter wat je nodig hebt dan jijzelf? Zodra dat af is zullen we jullie daarover in meer detail informeren.

Zoals gezegd, deze eerste update is nog maar het begin. Heb je commentaar op deze of toekomstige updates? Dat is en blijft welkom! En heb je suggesties voor nieuwe functies? Ook die worden erg gewaardeerd en nu is het moment om ze te laten horen. Elk goed idee nemen we mee in onze overwegingen. Ik wil iedereen daarom bij deze nogmaals van harte uitnodigen al zijn commentaar, ideeën en tips hier te melden!
117 Reacties 117
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
De App is gisteren geüpdatet, dit zijn de nieuwe features (Let op: hiervoor moet de App eerst zijn geüpdatet door de App store. Je kunt dit ook handmatig doen.):


  • Je kunt vanaf nu de details van je rekening, in PDF vorm, bekijken in de app!
  • We hebben de app tegoed pagina geüpdatet en YouTube HD video toegevoegd.
  • De diensten sectie heeft een update gekregen.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn met deze update!
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Dat splitsen van internet in losse bundeltjes maakt snel checken hoeveel data je nog overhebt onnodig lastig. Aan het eind van de maand telt alleen het totale internetverbruik voor de rekening, dus dat uitsplitsen in aparte bundels en blox kan best een schermpje verder uit het zicht.

Hoe kan ik instellen dat ik in één vakje kan zien hoeveel ik nog over heb van m'n maandelijkse 2 gigabytes? Ik neem aan dat dit in de volgende update mogelijk is.

voorbeeld: http://i62.tinypic.com/16joco4.jpg
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Geniaal die laatste update, met mogelijkheid de rekeningdetails in te zien alla PDF.
Tegenwoordig heb ik een WindowsPhone, kan die een soortgelijke verwachten?
slijkhuis

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ben zeer tevreden over de App, echter mis ik de NPEY info. Zou fijn zijn als deze tussen de Blox staat en of die aan staat en sinds waneer die actief is.
troublemakermk4

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Marc,

Zou er misschien 'n andere Layout van de My Vodafone App gemaakt kunnen worden ?
Ik vind die bolletjes niet echt bij vodafone passen en ik denk meerdere mensen niet,
zou er misschien iets van gemaakt kunnen worden dat het Bel en Sms, Internet verbruik als balken aangegeven staan want ik vind dat 'n beetje irritant en erg speels overkomen

En er moet toch (vind ik) 'n BlackBerry OS 10 App van My Vodafone gemaakt worden, de mobiele site van vodafone gebruik ik nooit en de android versie geeft steets fouten aan en crashed steeds

M.v.g

Johan


SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! Johan,

Voor Windows Phone is er al en MyVodafone app dus stay tuned misschien komt er wel wat later in de toekomst voor BlackBerry.

Over het gebruik van de MyVodafone app daar is goed over gediscussieerd zo is het later mogelijk gemaakt om gewoon op dat bolletje te klikken dan het mee te slepen. En als je nou even naar het logo van Vodafone kijkt zie je wel en cirkel ;).

Gelijk naar en nieuwe lay-out gaat hem denk ik niet worden...
mischa72

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry, maar wat er ook met de bollen gebeurt, het blijft een ballen-app. Ik zeg gauw terug naar de oude app, hierin was alles veel duidelijker, deze draaide een stuk sneller en liep minder vaak vast. Zoals ik hier ook al vaker heb gelezen, past de app niet bij de uitstraling van Vodafone.

Als laatste vraag ik mij af waarom ik mijn beltegoed ineens als euro's zie staan in plaats van in minuten, of kan ik deze vraag niet hier stellen?

Gr. Mischa
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @mischa72,

Bedankt voor je feedback. Smaken verschillen hierin, echter past de nieuwe uitstraling wel bij Vodafone. Al jaren is Vodafone bezig om op een speelse manier in contact te staan met de buitenwereld. Denk aan onze post op de Facebook pagina. Meer hierover kun je teruglezen in het geïntegreerd verslag van 2013-2014. Vanaf pagina 33.

Wat betreft je vraag m.b.t. het beltegoed. Heb je misschien een Scherp abonnement? Omdat bij Scherp zowel sms'jes als belminuten uit je bundel gaan wordt het weergegeven als een zogenaamde money-bundel.
mischa72

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je terugkoppeling @Marc- . Ik vind het persoonlijk wat TE speels, waardoor de snelheid keihard achteruit gaat. Misschien is het voor de volgende update een idee om animaties aan of uit te kunnen schakelen in de opties van de app.

Gr. Mischa
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Waarom maken jullie geen light versie van jullie app? Naast de app zoals ie nu is ook een no-nonsense versie zonder toeters en ballen en animaties en gedoe. Gewoon zodra je de app opent meteen je belminuten/SMSjes/megabytes in beeld (in 99% van de gevallen de enige reden dat iemand deze app gebruikt), met een extra klik je rekening openen (dat is die andere 1%), en alle andere functies wegstoppen achter een bescheiden knopje genaamd "meer" voor die enkeling die daarin ge:interesseerd is.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Diabo, geloof het of niet maar het interesseert meer mensen dan je zou denken. En 2 (3 als je meerdere accounts hebt) kliks is wel te overzien toch?

Mischa, wat voor toestel gebruik je precies? Ik denk dat een statische versie niet aansluit op het idee achter de app, en er daarom vooralsnog niet zal komen, maar optimaliseren is natuurlijk wel iets dat kan. Hij moet voor iedereen zo snel mogelijk werken.
SeurV

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo@Arie-Jan,

Bij de Sim Only Scherp abonnementen kun je je beltegoed niet zien in belminuten. Het staat momenteel in hele euro's aangegeven wat erg onhandig is met het checken van je tegoed. Je moet zelf narekenen en gokken.
Via dit forum kunt u mijn hele reden terug vinden op pagina 2: http://forum.vodafone.nl/t5/Apps-Diensten/Beltegoed-wordt-weergegeven-in-euro/m-p/217078#M4217
Ik zou graag als optie aan willen dragen om naast het huidige tegoed in euro's de klant de mogelijkheid te bieden om dit in belminuten af te kunnen leZen. Dit omdat mij duidelijk is geworden dat de huidige weergave met euro's moet blijven.
De tegoedweergave in belminuten zorgt voor meer tevreden klanten en dat is toch uiteraard waar we allemaal naartoe zouden willen?
Ik hoop op uw reactie.

Vriendelijke groeten,
TheRaptor

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ik sluit mij helemaal aan bij @mischa72
Ik kom zelf over van KPN en mijn abonnement is 31 oktober ingegaan. Mijn eerste indruk toen ik dat de My Vodafone app installeerde was dat het kinderlijk en speels overkwam. Ik vind het niet gebruiksvriendelijk en het grote nadeel om met rondjes te werken is dat ik veel lege plekken op het scherm te zien krijg. Je moet proberen om het scherm zoveel mogelijk op te vullen. Ook ik ben van mening dat de lay-out op de schop moet. Toevallig was ik laatst in de Vodafone winkel in Breda en had het over de My Vodafone app. Hij vertelde dat hij de oude My Vodafone app nog gebruikt voor iOS 6 omdat hij de nieuwe app niks vindt. Hij liet het zien aan mij en de lay-out sprak mij heel erg aan. Is het niet een idee dat je kan kiezen tussen welke lay-out je wilt? Als de helft van de klanten ontevreden zijn over het lay-out zullen jullie er actie op moeten ondernemen. Wat ik nu ook mis en bij de KPN app wel het geval was is dat als je de app opent ik meteen zie hoeveel MB's, Minuten, SMSjes er over is en welke bundels er aan staan.

Ik heb 5 pagina's vol met verbeterpunten voor de My Vodafone app. Ik heb KPN ook geholpen met het verbeteren van de app. Deze had ik naar Arie-Jan gemaild. Arie-Jan gaf aan dat ik door Sanne vorige week per e-mail benaderd zou worden om mijn punten te bespreken en hij nodigde mij uit om mee te helpen met de nieuwe site van My Vodafone. Tot op heden heb ik geen reactie gehad?
BeRei

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een suggestie voor de My Vodafone-app. In tegenstelling tot anderen vind ik de app nu prima zoals hij is en een enorme verbetering en modernisering van de vorige app, maar toch is er nog ruimte voor verbetering. Sinds iOS 8 is het op iPhone en iPad mogelijk als externe ontwikkelaar een widget te plaatsen in het berichtencentrum. Er zijn al redelijk wat apps die dit gedaan hebben en ik zie voor de My Vodafone-app ook een kans. Het zou mij handig lijken als er een widget in het berichtencentrum was waar je direct kan zien wat je resterende tegoed van de maand is. Dit is nóg sneller dan de wens van vele anderen hier (het tegoed zichtbaar maken zodra je de app opent), want het is dan voor dit doel helemaal niet meer nodig om de app te openen. Dan is de app er zelf verder nog om Blox aan en uit te zetten, rekeningen te bekijken en andere informatie op te vragen.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hee @BeRei
Dank je voor de tip. De ontwikkelaars van de App lezen mee met dit topic. Men kijkt regelmatig naar de nieuwe input en bekijkt deze qua haalbaarheid. Fingers crossed dat we snel met dit idee aan de slag kunnen.
Thanx, Per
Cherensyl

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag,

Ik heb een abonnement bij U aangevraagd.maar die wordt 16 maart geactiveerd, maar bij KPN kan ik pas 25 maart weg dus dan zit ik dubbel te betalen .Kunt U de datum voor mij wijzigen in 25 maart ?

*edit moderator: gegevens verwijderd*
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Cherensyl ,

Via het forum is het niet mogelijk om dit voor je klaar te maken, neem hiervoor contact op via, www.vodafone.nl/support/contact/ voor de mogelijkheden die er zijn. Via het forum kunnen alleen Tips & Tricks worden meegegeven. Interne zaken daar is echt de klantenservice voor.

Zou je s.v.p ook je privégegevens uit je bericht kunnen halen? Dankjewel
dirkdsb

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hou maar op over my vodafone... ik kan niet meer inloggen, ze willen een email adres hebben, deze geef ik ze vervolgens om een nieuw wachtwoord aan te vragen maar ik krijg geen email tot 2 x aan toe.
je moet een 0900 nummer bellen om hulp te vragen en ja natuurlijk zijn hier kosten aan verbonden alsof vodafone niet genoeg aan je verdiend met de minuten en MB's die je aan het einde van de maand kwijt bent als je ze niet gebruikt.
Een klanten "service" waarvoor je moet betalen, omdat iets wat ze zelf hebben gecreeerd niet meer werkt....dit is het zelfde voor de cloud service waar ik niet meer inkom en ook een 0900 nummer bellen.
Ik zal bij zijn als het 16 april is....eindelijk dan van vodafone verlost.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @dirkdsb,

Wat heb je precies allemaal geprobeerd?
Wat voor mij werkte is het volgende:
Log in met 06nummer en wachtwoord op de website.
Vervolgens vul je je emailadres in en bevestig je dit
Verwijder de app
Download de app
Log in met je emailadres en wachtwoord.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes stevied86
*moderator edit: tag gefixt*
Spekkoek

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Heb ook problemen met zowel de My Vodafone app op mn telefoon als op de desktopversie.

Vroeger logde ik in met mn nummer en wachtwoord, dit heb ik veranderd naar mn emailadres + wachtwoord.

Op de desktopversie doet hij het gewoon niet en sinds vandaag ook niet op de app, echt waardeloos.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic