johnz

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Voorkeursnetwerk instellen

Is er ook een manier om op een Samsung Galaxy Pocket (Android 2.3.6) een voorkeurs-WiFi-netwerk in te stellen? Zo ja, hoe moet ik dat doen?
 
Alvast bedankt.
 
John
2 Reacties 2
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi johnz,

Lukt het op dit moment niet om een wifi netwerk toe te voegen? Of onthoudt je toestel het wifi netwerk niet dat je eerder hebt toegevoegd?

Ga naar Instellingen > Kies Draadloos en netwerken > Kies Wi-Fi en vink deze aan.

Als er een draadloos netwerk beschikbaar is binnen het bereik van je toestel dan zal dit netwerk verschijnen in de lijst wi-fi netwerken.

Kies het netwerk waarmee je de telefoon wilt verbinden > Er verschijnt als het goed is een pop-up > voer hier de netwerksleutel in.

Je toestel maakt nu verbinding met het gekozen wi-fi netwerk.

Wanneer je in het vervolg in de buurt komt van dit netwerk, dan maakt je toestel automatisch verbinding. Als je het wi-fi icoontje boven in beeld ziet, dan weet je dat je toestel verbonden is met wi-fi.

Heb ik hiermee je vraag beantwoord, of bedoel je misschien iets anders?
johnz
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Robbie,

Nee, dat is niet wat ik bedoel. Alle draadloze netwerken worden netjes opgepikt. Op mijn werk heb ik toegang tot 2 verschillende draadloze netwerken, netwerk A en netwerk B. Er wordt altijd automatisch met netwerk A verbinding gemaakt. Ik wil echter dat automatisch met netwerk B verbinding wordt gemaakt. Die wil ik dus als voorkeursnetwerk instellen. Is dat mogelijk?

John
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic