tomvdrunen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[Incident: 181201-0*******] nog steeds geen antwoord.....

Helaas beantwoord dit nog steeds mijn vraag niet!
Zal ik de vraag dan anders stellen:
Als dit inflatie correctie betreft, waarom zijn dan niet alle facturen met dit bedrag verhoogt?
Wat is het verschil tussen abonnement 1 en 2? waarom zijn ze niet allemaal gelijkwaardig verhoogt?

Waar is deze verhoging / inflatie op gebasseerd? als dit alleen gebasseerd is op het CBS dan lijkt dit mij een onjuiste redenatie, waarom zijn nieuwe abonnementen dan niet met deze inflatie verhoogt?

bij een inflatie correctie op basis van de benoemde getallen van het CBS moet dit van toepassing zijn op alle contracten, dat is blijkbaar niet zo.

Daarnaast staat in mijn ziggo contract ook niet dat u mijn contract kan verhogen met deze inflatie correctie, u collega geeft aan dat dit in het contract staat, daarom verzoek ik u ook om te vermelden waar dit dan in mijn ziggo contract zijn?
Hopelijk krijg ik nu wel een inhoudelijjk en duidelijk antwoord op mijn vraag.

Met vriendelijke groet,

Tom ********
tel: ****************



Van: Vodafone Klantenservice
Verzonden: dinsdag 11 december 2018 15:55
Aan: ************
Onderwerp: Consumer - Rekening [Incident: 181201-********]



Antwoord op je e-mail Consumer - Rekening
11/12/2018 16:55 Ons antwoord
Beste Tom,

Bedankt voor je bericht aan Vodafone. Ik begrijp dat je een vraag hebt over onze inflatiecorrectie.

Inflatiecorrectie
Sinds 1 Oktober zijn de tarieven van bepaalde abonnementen omhoog. Dit komt door de inflatie. Je voorwaarden wijzigen niet. Dit heet de inflatiecorrectie. Meer informatie over de inflatiecorrectie zie je https://www.vodafone.nl/support/algemeen/inflatiecorrectie.shtml hier.

Dit staat ook in de algemene voorwaarden van elke Vodafone contract. Dit staat in artikel 9.2. Zie hier: https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/voorwaarden/actueel/algemene_voorwaarden.pdf

Hopende je zo voldoende te informeren.

Met vriendelijke groet,

Kenneth
Vodafone Online Feedback
11/12/2018 16:39 Ons antwoord
Beste Tom,

Bedankt voor je bericht aan Vodafone. Ik begrijp dat je een vraag hebt over onze inflatiecorrectie.

Inflatiecorrectie
Sinds 1 Oktober zijn de tarieven van bepaalde abonnementen omhoog. Dit komt door de inflatie. Je voorwaarden wijzigen niet. Dit heet de inflatiecorrectie. Meer informatie over de inflatiecorrectie zie je https://www.vodafone.nl/support/algemeen/inflatiecorrectie.shtml hier.

Dit staat ook in de algemene voorwaarden van elke Vodafone contract. Dit staat in artikel 9.2. Zie hier: https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/voorwaarden/actueel/algemene_voorwaarden.pdf

Hopende je zo voldoende te informeren.
Met vriendelijke groet,

Kenneth
Vodafone Online Feedback
06/12/2018 17:27 Uw vraag
Vandaag heb ik telefonisch met een collega van u gesproken, helaas kon zei mij niet helpen.
Ze zou u wel een bericht sturen met het verzoek om mij zo snel mogelijk te antwoorden of te bellen.

  • waar staat in mijn contract dat u de rekenening zomaar mag verhogen met deze 'zogenaamde' inflatie correctie? het gaat om mijn ziggo contract, welke jullie 1 op 1 overgenomen hebbeeft n!
  • u geeft aan dat het een inflatie correctie is, dat betekend dus dat dit op al u producten van toepassing is, het kan niet zo zijn dat het ene abonnement wel een inflatie correctie heeft en het andere niet. graag ontvang ik van u een verklaring waarom niet alle abonnementen deze verhoging gehad hebben, de nieuwe abonnementen van voor 1 oktober zijn na 1 oktober niet met 1,3 % verhoogt, waarom deze abonnementen dan niet?
Het lijkt op een doodnormale verkapte verhoging van de factuur!

Graag ontvang ik zo snel mogelijk een juist en duidelijk ontwoord

Mvg.

Tom *********
tel: ***********



Van: Vodafone Klantenservice
Verzonden: dinsdag 4 december 2018 21:01
Aan: tomvdrunen@hotmail.com
Onderwerp: Consumer - Rekening [Incident: 181201-00******]

04/12/2018 22:01 Reactie.
Beste heer, mevrouw,

Met dit bericht informeren wij je over de status van jouw e-mail.
Het lukt ons niet om jouw vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden.

Wij vragen je nog even geduld te hebben. Je ontvangt zo snel mogelijk een reactie van ons.
Bedankt voor je begrip.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
01/12/2018 12:09 Reactie.
Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor je feedback!

We hebben je verzoek in behandeling genomen en zullen je binnen 5 werkdagen van antwoord voorzien.

Mocht je liever direct contact met ons hebben dan kun je ons op elk moment bereiken via de chat.

Klik hier om direct een medewerker te spreken op de chat

Let op! Deze e-mail conversatie kun je niet terug zien in My Vodafone.

Met vriendelijke groet, Vodafone Klantenservice



01/12/2018 12:09 Uw vraag
Categorie : rekening
Channel : MyVF Consumer
Aanhef : M
Naam :T. **********
Mobiel : ***********
Telefoon :
E-mail : ************
Klantnummer : ************
Billing_customer_id : **********
Contact_id : **************
Opmerking : vandaag op 1-12-18 heb ik telefonisch gesproken met de vodafone klantenservice. het eerste gesprek van 11:24 werd door u medewerker grof beeindigd, zonder vooraankondiging: dan houd het op...... en toen was de verbinding verbroken.
Graag wil ik u verzoeken om dit gesprek na te luisteren, zoals u medewerker dit gesprek beeindigde is onaccaptabel en ik ga ervanuit dat dit ook niet volgens de policy van Vodafone is, graag ontvang ik deze geluidsopname, de naam van deze medewerker en zou ik zien dat er passende maatregelen tegen deze persoon genomen worden, zodat hij in het vervolg de klanten netjes en geduldig te woord staat, zoals je van een klantenservice medewerker mag verwachten.
De vrouw die ik naderhand te woord stond die deed dit gelukkig wel correct, helaas is daar toen tijdens het wachten iets verkeerds gegaan met de verbinding, een Vodafone netwerk fout....?

Daarnaast is mijn probleem nog steeds niet opgelost.
Vodafone geeft nu aan dat ze per 1 Oktober de tarieven verhoogd hebben, volgens u medewerker is dit op advies van het CBS, maar de argementatie hiervoor vind ik mager, het CBS geeft alleen aan dat de gemiddelde prijsstijgingen van alle producten 1,39% zijn maar dat wil niet zeggen dat dit voor Vodafone zo is, daarnaast begreep ik van u medewerkster dat niet alle prijzen bij Vodafone met 1,39% verhoogt zijn, welke producten zijn dan wel verhoogd en welke producten niet en wat is hier de argumentatie voor, welke kosten zijn met welk bedrag gestegen?

Dit geld dus voor alle vodafone contracten? ook voor de nieuwe klanten als ze op 1 September een contract afsloten dan betaalde ze dus bijvoorbeeld € 10,- en ditzelfde contract koste op 1 Oktober dus € 10,139

Daarnaast wil ik ook graag weten waar in mijn Ziggo contract staat dat jullie de prijzen zomaar eenzijdig kunnen verhogen, dit stond namelijk niet in mijn contract en jullie hebben mijn Ziggo contract 1 op 1 overgenomen, hier nieuwe regels aan toevoegen is dus onacceptabel.

U collega gaf ook aan dat ik hiervan op de hoogte ben gesteld (onderaan de factuur niet meegerekend) op welke dag hebben jullie hierover een e-mail of sms verstuurd en naar welk adres is dit verstuurd?

Met vriendelijke groet,

Tom *************





Vodafone Libertel B.V.
Postbus 1500
6201 BM Maastricht
KvK: 14052264

Telefoon: 0800-0094
Buitenland: +31 6 54 50 01 00
IBAN: NL08 DEUT 0265 1218 09

[---001:005161:61618---]
8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi tomvdrunen
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Als eerst wil ik je duidelijk maken dat dit een open community is en door iedereen gelezen kan worden. Dus alle vertrouwelijke informatie die je in je topic hebt geplaatst is niet echt slim en/of verstandig. Aangezien je dit zelf niet meer kunt aanpassen heb ik een moderator gevraagd om dit te veranderen.

Als tweede, er is een webpagina van Vodafone die dit uitlegt:
https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/inflatiecorrectie.shtml

Hoe deze tot stand zijn gekomen en/of daar wel of geen rechten aan zitten heb ik geen idee van. Ga er toch wel vanuit dat dit in je algemene voorwaarden staat of dat dit gewoon een algemeen iets is waar elk bedrijf gebruik van mag maken, zonder dat daar meldingen voor nodig zijn.

Voor deze vragen moet je toch echt bij de klantenservice van Vodafone zijn en deze kan je ook een bericht sturen via Facebook en/of Twitter met deze vraag. Hier op de community zitten we met klanten onder elkaar en is het dus niet mogelijk dit voor je uit te zoeken, daar moet je echt Vodafone voor aanspreken.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Energieboy en tomvdrunen

De inflatie correctie wordt benoemd op de factuur van September en oktober.
Daarnaast staat het zowel in de algemene voorwaarden en op nog een aparte pagina:
https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/voorwaarden/actueel/algemene_voorwaarden.pdf


Bij de algemene voorwaarden (artikel 9.2 en 9.3)
Vodafone mag de tarieven één keer per jaar op 1 oktober aanpassen aan de hand van de Consumentenprijsindex van het CBS. Als Vodafone dit doet binnen 3 maanden nadat je met Vodafone jouw overeenkomst bent aangegaan, mag je de overeenkomst kosteloos beëindigen. 3. Vodafone mag de tarieven of een ander onderdeel van de overeenkomst op ieder moment wijzigen. Vodafone zal je voorafgaand aan een wijziging informeren. Als je dan het recht hebt om de overeenkomst te beëindigen, dan zal Vodafone jou daar ook op wijzen en mag je de overeenkomst beëindigen voordat de wijzigingen ingaan.

Bij de algemene voorwaarden (artikel 12.6)
6. Leverancier behoudt zich het recht voor om ieder kalenderjaar de tarieven voor Zaken en/of Diensten te 35 corrigeren voor inflatie op basis van de CBS Consumentenprijsindex van het voorafgaande kalenderjaar. Het opzegrecht van Contractant als verwoord in lid 6 van dit artikel is niet van toepassing op tariefsverhogingen voortvloeiend uit inflatiecorrecties.

https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/inflatiecorrectie.shtml
Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) stelt elk jaar vast met welk percentage de prijzen in Nederland gemiddeld zijn gestegen.
Het gemiddelde inflatiepercentage over 2017 is 1,39%.


Verhoging maandelijkse kosten

Omdat ook onze kosten zijn gestegen, verhogen we de maandelijkse abonnementskosten van onze particuliere en zakelijke abonnementen vanaf 1 oktober 2018 met maximaal 1,39%. Het gaat om de kosten van de volgende abonnementen:

Particuliere abonnementen

  • Scherp
  • Start
  • Smart
  • Red
  • Black
Zakelijke abonnementen

  • One Mobile (2.0 en 3.0)
  • Red Pro
  • Red Business (Basic)
  • In Business
  • OneVoice
De prijsverhoging geldt alléén als dit staat vermeld op je rekening van september. En we verhogen alleen de maandelijkse abonnementskosten.


Dit verandert niet


  • Je binnen- en buiten bundeltarief blijven hetzelfde
  • BloX en Extra opties houden dezelfde prijs
  • De contractvoorwaarden en Algemene Voorwaarden blijven gelijk


Jaarlijkse indexatie

In de Algemene Voorwaarden van je abonnement staat in artikel 9 'Tarieven' dat we de tarieven 1 keer per jaar op 1 oktober mogen aanpassen aan de hand van de consumentenprijsindex van het CBS.

Abonnementen die langer lopen dan 3 maanden krijgen dan ook de inflatiecorrectie. Loopt het korter dan 3 maanden, dan wordt het niet toegepast. Is dit alsnog het geval, dan mag er een bezwaar ingediend worden. Zie ook artikel 9. Dit is dan ook de reden dat het bij jou wel toegepast is en bij je vrouw niet. Zij heeft pas haar abonnement verlengt en zit binnen die 3 maanden. De inflatie correctie geldt dan ook vanaf de factuur oktober dit jaar.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik lees in je bericht dat het over Ziggo gaat.
Ik heb de website van Ziggo erbij gepakt en zie het volgende topic over inflatiecorrectie:
https://community.ziggo.nl/abonnement-153/prijswijzigingen-en-nieuwe-voorwaarden-per-1-juli-2018-26574/index6.html
IK raad je dan ook aan als het om Ziggo gaat, deze vraag te stellen via https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/

Namens Vodafone mijn excuses voor hoe je aan de telefoon te woord bent gestaan. Dit is niet waarvoor wij staan! Mocht je nog vragen hebben over de inflatiecorrectie en Vodafone dan hoor ik het graag! Voor ZIggo zal ik je helaas moeten doorverwijzen naar Ziggo toe.
Je persoonlijke gegevens heb ik verwijderd ivm je privacy omdat dit een openbaar kanaal is.
tomvdrunen
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het was eigenlijk niet mijn bedoeling om dit openbaar te maken maar ik probeer op een bepaalde manier om contact te maken met Vodafone, dit is helaas niet gelukt via een andere weg. ik was iets te snel met het versturen, bedankt voor het verwijderen van mijn persoonlijke informatie.

Helaas heb ik nog steeds geen duidelijk antwoord / duidelijke info. het probleem is ik had een Ziggo telefoon abonnement en deze is door Vodafone 1 op 1 overgenomen, zonder voorwaarden wijzigingen, in de algemene voorwaarden van Ziggo stond niets over deze inflatie correctie, daarom mijn verzoek voor Vodafone, waar staat dit dan in mijn originele overeenkomst, de overeenkomst die voor mij van toepassing is? aan de verwijzing naar het Vodafone contract heb ik geen boodschap aangezien mijn originele Ziggo contract hiervoor bindend is, Vodafone heeft deze voorwaarden immers overgenomen.

Daarnaast schrijft Vodafone dat de verhoging puur gebaseerd is op de inflatie correctie op basis van het CBS, daarom wil ik graag weten waarom deze inflatie correctie dan toegepast is voor mijn abonnement en waarom niet voor alle abonnementen? ook als een abonnement pas 2 maanden afgesloten is zou hier 2/12 inflatie correctie op moeten zitten onder de voorwaarden die u benoemd, ook zouden nieuwe abonnementen die op 1-10-2017 € 20,- kostten nu dus € 10,278 moeten kosten, met de info die ik gevonden heb is dit niet het geval, waarom geld voor deze abonnementen een andere regeling als het een inflatie correctie betreft?
Op deze wijze word deze inflatie correctie alleen gebruikt als excuus om een abonnementsverhoging door te voeren en dit is niet toegestaan.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het kan maximaal oplopen tot en met een gemiddelde van 1,39 procent. Dit verschilt per type abonnement. Dit komt omdat abonnementen minder waard worden, abonnementen vernieuwd worden of veranderen doordat er extra's bij komen of afgaan. Prijzen van onze producten en diensten veranderen. Daarnaast komen er weer nieuwe diensten bij of gaan er weer diensten weg.
Zoals ik al eerder beschreef (volgens de voorwaarden. Ik kan namelijk niet mee kijken in systemen wegens privacy redenen. Hierdoor zie ik ook geen persoonlijke gegevens in):

Als Vodafone dit doet binnen 3 maanden nadat je met Vodafone jouw overeenkomst bent aangegaan, mag je de overeenkomst kosteloos beëindigen. 3. Vodafone mag de tarieven of een ander onderdeel van de overeenkomst op ieder moment wijzigen. Vodafone zal je voorafgaand aan een wijziging informeren. Als je dan het recht hebt om de overeenkomst te beëindigen, dan zal Vodafone jou daar ook op wijzen en mag je de overeenkomst beëindigen voordat de wijzigingen ingaan.
Dit is dan ook de reden waarom het alleen op abonnementen toegepast wordt die al lopen. Abonnementen die pas verlengt zijn, zullen geen Inflatiecorrectie krijgen.

In jouw geval is je abonnement overgezet naar Vodafone (ongeacht of je hem daarna aanpast of niet). Bij het overzetten van je abonnement naar ons toe, gelden op het moment dat het nummer actief is bij ons, de voorwaarden van Vodafone. Het Ziggo contract is hierin dan ook niet bindend. Vanaf het moment dat je nummer over kwam naar ons, kon je het aanpassen naar een van onze abonnementen, het zo laten of evt naar een andere provider gaan.
tomvdrunen
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Steven, op jouw antwoord ontdek ik 2 vreemde punten.

  • bij de overgang van Ziggo naar Vodafone is mij verzekerd dat de voorwaarden exact hetzelfde bleven, deze zouden niet gewijzigd worden, daarom verwijs ik ook naar mijn Ziggo contract, daar staat geen inflatie correctie in. Als Ziggo nu officieel beweerd dat jullie de voorwaarden wel aangepast hebben dan ontvang ik dit graag zwart op wit, zodat ik hier verder werk van ga maken samen met de eerdere beloften waarbij verteld is dat er niets zou wijzigen.
  • U geeft nu aan dat de inflatie hoogte per contract verschilt, dit begrijp ik niet, u collega's vertelde mij eerder dat deze inflatie gebasseerd is op het onderzoek van het CBS, waar is het verschil per contract dan op gebasseerd? als hier onderscheid tussen gemaakt word dan dan moet dit toch ook onderbouwt zijn, het CBS maakt ook geen onderscheid in deze 1,39 % Graag ontvang ik deze onderbouwing zodat ik zeker weet dat Vodafone geen willekeur gebruikt of geen excuus zoekt om sommige contracten te verhogen (tegen eerdere beloftes in)
Momenteel heb ik het gevoel dat Vodafone dit aangrijpt om onterecht enkele contracten te verhogen.

  • Graag ontvang ik een antwoord op deze vraag van iemand die ook de bevoegdheid heeft om dit inhoudelijk te bevestigen, zodat we later geen discussie krijgen over het feit dat u een antwoord heeft voor verstuurd over een onderwerp waarvoor u Bij Vodafone geen bevoegdheid heeft.

Als u deze bevoegdheid heeft is uw antwoord uiteraard ook voldoende, bij geen bevoegdheid hoor ik graag iets van uw leidinggevende.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Zoals ik al eerder aangaf, heb ik geen inzicht in de gegevens van de abonnementen die jullie hebben. Ik kan dan ook niet controleren wat daar de afspraken van zijn. Ik kan je zoals ik hierboven ook aangeef alleen algemene informatie over de inflatiecorrectie geven.

Ook een leidinggevende kan hier deze informatie niet geven. Voordat zal je abonnement erbij gepakt moeten worden. Dit kan alleen via de klantenservice. Via het forum kunnen wij niet in systemen wegens privacy redenen.

Zoals ik ook al eerder aangaf is het afhankelijk per abonnement. Dit omdat de abonnementen aangepast zijn, verandert of omgezet zijn. Diensten erbij zijn gekomen, bundels veranderen, netwerk verandert etc.

Als je echt op basis van jullie abonnement de uitleg wilt hebben betreft de voorwaarden en inflatiecorrectie, zul je terug moeten reageren via de mail of eventueel hierover bellen of een chat starten. Mijn collega's kunnen de gegevens van het abonnement wat jullie hebben er bij pakken. Zij kunnen zien welke voorwaarden er verder van toepassing zijn, er aanpassingen zijn geweest etc. Naar mijn weten is het echter dat zodra de nummers overgezet zijn naar ons, de voorwaarden van Vodafone gelden. Dit is omdat je gebruikt maakt vanaf dat moment van ons netwerk, diensten etc.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Omdat er inzicht nodig is in het abonnement en dit via de klantenservice gaat, heb ik het topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic