Michielus

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Iphone 4S: wel GSM en 3G, geen internet

Hoi,
 
Ik heb sinds de eerste dag problemen met internet. Ik heb hiervoor inmiddels contact gehad met de telefonische klantenservice, en ben langs geweest in de Vodafone-winkel.
De telefonische klantenservice gaf aan de telefoon uit te schakelen en te herstarten, en als dat niet werkte, de netwerkinstellingen te herstellen via Algemeen-Stel opnieuw in-Herstel netwerkinstellingen. Geen oplossing.
In de Vodafone-winkel hebben ze een nieuwe SIM-kaart gegeven. Ook geen oplossing.
 
Ik begin behoorlijk te balen van het gebrek aan internet en het gebrek van de oplossingen. Wat kan ik nu nog proberen?
 
Michiel
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michielus
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Zoals ik jullie had beloofd, zou ik het laten weten zodra er een oplossing was. Na 12 (TWAALF) weken is het zover! Een kleine samenvatting:
Wat was er aan de hand?
Ik heb sinds het begin van dit abonnement op 1 locatie de helft van de tijd problemen met internet. Het gekke is dat ik tegelijkertijd wel volledig bereik (vijf streepjes op de iPhone 4S) heb, ook 3G connectie, maar dus geen internet.
 
Wat was de reactie van Vodafone op dit probleem?
Het klopt dat er volledig bereik en 3G is. Als de internetsnelheid daarintegen laag of afwezig is, wordt er blijkbaar veel gebruik gemaakt van de beschikbare bandbreedte. Ondanks dat de telefoon ziet dat signaal en beschikbaarheid prima zijn, is er dus geen bandbreedte over.
 
Welke oplossing biedt Vodafone aan?
Helaas is er geen technische oplossing voor dit probleem. Als tegemoetkoming heeft Vodafone een korting op het abonnement aangeboden.
 
Daarmee is dit topic afgesloten. Helaas niet de oplossing die ik hoopte, maar een tegemoetkoming waardoor ik me als klant van Vodafone in ieder geval voldoende gecompenseerd voel.
 
Als je vragen hebt, stel ze gerust aan mij.
 
Groetjes,
Michiel
 
Michielus schreef:
Op 19 januari heb ik (Michiel, de starter van dit onderwerp) per telefoon contact opgenomen met Vodafone over dit probleem. In hun reactie gaven ze aan dat alles in orde moest zijn. De week erna nogmaals per telefoon, en kreeg toen de tip een nieuwe sim te halen bij een Vodafone-winkel. Dat heb ik gedaan, maar dat hielp helaas niet.
 
Op 13 februari (eerste post hieronder) heb ik een berichtje gezet op dit forum. Daar kwam geen officiele reactie, alleen een reactie van Martin (waarvoor dank, helaas geen oplossing)
 
Omdat er geen officiele reactie volgde, heb ik op 21 februari de Vodafone klantenservice een email gestuurd. Op 27 februari reageerde Ger (van de Vodafone Smartphone Crew) en gaf aan dat het aan de telefoon zou liggen (de tekst uit de email kan ik voor geinteresseerden toevoegen). 27 februari viel op een maandag, en ik had het omruilen dan ook gepland op de eerstvolgende koopavond: donderdag 1 maart.
 
Op 29 februari volgde er een reactie op dit forum, van Patrick ditmaal (ook van de Vodafone Smartphone Crew). De post en reacties zijn te lezen hieronder. Ook zijn er inmiddels zogenaamde private messages gestuurd. Ook dat alles heeft nog niet tot een oplossing geleid.
 
Er zijn inmiddels bijna 9 (NEGEN) weken verstreken sinds ik voor het eerst bij Vodafone aan de bel trok over dit probleem, en ik heb vandaag nog maar weer eens een zogenaamde private message aan de Vodafone Smartphone Crew gestuurd.
 
Ondanks de goedbedoelde inzet van Vodafone: wat een vreselijke service.
 


 

Bekijk in context

21 Reacties 21
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Heb je in het verleden ooit wel een abonnement met internet gehad? Of juist een toestel waar wel internet op kon, maar waar je het niet wilde?
Heb je het voor zo'n toestel misschien ooit uit laten zetten? In dat geval heb je een goede kans dat die blokkade nu nog in je abonnement staat en dat deze eerst handmatig verwijderd moet worden.
Michielus
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Martin schreef:
Heb je in het verleden ooit wel een abonnement met internet gehad? Of juist een toestel waar wel internet op kon, maar waar je het niet wilde?
Heb je het voor zo'n toestel misschien ooit uit laten zetten? In dat geval heb je een goede kans dat die blokkade nu nog in je abonnement staat en dat deze eerst handmatig verwijderd moet worden.
Dank voor je reactie Martin. Ik ben 19 januari overgegaan van een iPhone 3GS met T-Mobile i-150 abonnement (Internet, Bellen, SMS) naar iPhone 4s met Vodafone Smart abonnement. Dus altijd voorzien geweest van smartphone plus internet.
 
Het is zo dat ik met mijn huidige telefoon afwisselend wel, dan geen internet heb. En als het internet dan wegvalt, helpt geen van de tips die ik hieronder beschreef en is het afwachten tot de telefoon weer de geest krijgt.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Michielus schreef:

Dank voor je reactie Martin. Ik ben 19 januari overgegaan van een iPhone 3GS met T-Mobile i-150 abonnement (Internet, Bellen, SMS) naar iPhone 4s met Vodafone Smart abonnement. Dus altijd voorzien geweest van smartphone plus internet.
 
Het is zo dat ik met mijn huidige telefoon afwisselend wel, dan geen internet heb. En als het internet dan wegvalt, helpt geen van de tips die ik hieronder beschreef en is het afwachten tot de telefoon weer de geest krijgt.

Met je eerste post in aanmerking genomen lijkt het er dus op dat het niet aan de administraite bij Vodafone ligt en ook niet aan de SIM. Dan blijft eigenlijk als enige verdachte je toestel over, hoe rottig dat ook mag zijn.
 
Je kunt voor de zekerheid je SIM nog met een adapter in een ander toestel doen. Werkt alles dan inderdaad wel goed, dan moet  de voorgaande conclusie bijna wel correct zijn.
 
In dat geval zit er jammergenoeg weinig anders op dan te zorgen dat je nog een laatste backup in iTunes maakt en je toestel via een Vodafone winkel aan te bieden voor reparatie.
Michielus
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Martin schreef:
Met je eerste post in aanmerking genomen lijkt het er dus op dat het niet aan de administraite bij Vodafone ligt en ook niet aan de SIM. Dan blijft eigenlijk als enige verdachte je toestel over, hoe rottig dat ook mag zijn.
 
Je kunt voor de zekerheid je SIM nog met een adapter in een ander toestel doen. Werkt alles dan inderdaad wel goed, dan moet  de voorgaande conclusie bijna wel correct zijn.
 
In dat geval zit er jammergenoeg weinig anders op dan te zorgen dat je nog een laatste backup in iTunes maakt en je toestel via een Vodafone winkel aan te bieden voor reparatie.

Hoi Martin,
 
Tnx! Die conclusie trek ik ook, maar ik had natuurlijk gehoopt op een makkelijkere oplossing. Ik ga morgen maar weer eens langs in de Vodafone winkel. Ik heb al meerdere berichten op internet gelezen over deze problemen specifiek bij Vodafone. Mooi balen, want ik wordt er niet blij van en hen kost het weer een telefoon.
 
Ik post het resultaat zogauw ik het heb!
 
Michiel
Michielus
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Hoi Martin,
Vorige week donderdag ben ik in de winkel langsgeweest. Na stevig aandringen op een oplossing, kreeg ik uiteindelijk aangeboden de sim te wisselen als het probleem zich weer voor zou doen. Aangezien ik een simlock-vrije 3GS heb liggen, is dat geen punt.
Terwijl ik dit typ, is mijn 4S een snelheidstest aan het doen (App: Speed Test, tijd: 13:30):
Bereik: 4 van 5 streepjes, 3G connectie, Server: Utrecht, host: Vodafone NL, ping-time 2512 ms, downloadsnelheid 0.05 Mbps, upload is ie al 5 minuten aan het meten maar dat lukt uberhaupt niet 🙂 Simkaart wisselen!
3GS (13:34):
Bereik: 4 van 5 streepjes, 3G connectie, Server: Utrecht, host: Vodafone NL, ping-time 136 ms, downloadsnelheid 0.08 Mbps, upload lukt nu ook niet. Terug in de 4S dan.
4S (13:40):
Bereik: 5 van 5 streepjes, 3G connectie, Server: Utrecht, host: Vodafone NL, ping-time 924 ms, downloadsnelheid 0.04Mbps, upload 0.01 Mbps. Dubbelcheck: nog 1 keer in de 3GS.
3GS (13:46):
Bereik: 5 van 5 streepjes, 3G connectie, Server: Utrecht, host: Vodafone NL, ping-time 128 ms, downloadsnelheid 3.50 Mbps, upload 0.20 Mbps. Het netwerk heeft er weer zin in! Tijd voor de ultieme dubbelcheck.
4S (13:55):
Bereik: 4 van 5 streepjes, 3G connectie, Server: Utrecht, host: Vodafone NL, ping-time lukt niet, downloadsnelheid lukt niet, upload lukt niet.
3GS (14:04):
Bereik: 5 van 5 streepjes, 3G connectie, Server: Utrecht, host: Vodafone NL, ping-time 225 ms, downloadsnelheid 0.69 Mbps, upload 0.13 Mbps.

Eindresultaat: de 4S lukt het in alle drie gevallen niet, de 3GS lukt het in 1 van de 3 gevallen wel.
 
Conclusie: het netwerk ter plaatse is bagger, en de 4S heeft daar meer last van dan de 3GS.
 
Vodafone: wat is jullie reactie hierop?
Michielus
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Hertest, want het netwerk was weer eens weg.
 
4S (12:57):
 
Bereik: 5 van 5 streepjes, 3G: ja, server: Utrecht, host: Vodafone, ping: 869 ms, download: 0.15 Mbps, upload: 0.00 Mbps
 
3GS (12:59):
 
Bereik: 5 van 5 streepjes, 3G: ja, server: Utrecht, host: Vodafone, ping: 209 ms, download: 2.73 Mbps, upload: 0.29 Mbps
 
Conclusie: nieuwe iPhone 4S aub...
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Michielus,

Welkom op ons forum (ik zie al dat je samen met Martin bezig was om het probleem te filteren, goed bezig!).
Echter valt me iets op in de test die je aangeeft in dit onderwerp, het is namelijk steeds de zelfde plek.
Om dan meteen tot de conclusie springen dat je een nieuwe iPhone 4S nodig hebt, vind ik niet helemaal correct.
Heb je namelijk ook geprobeerd om je toestel eens in een andere locatie te proberen of misschien nog wel een andere stad/drop/gebied?
Zo kun je uitsluiten of het probleem aan je toestel ligt of aan je locatie.

steve_steve

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds gisteren precies hetzelfde probleem. Rondom mn woning Rotterdam centrum heb ik wel bereik en al, maar geen internet. Het versturen van hele kleine data (niet noemenswaardige data) gaat wel, maar imessages, whatssap, safari enz doen helemaal niets!!! 
 
Ik heb ook alles uitgeprobeerd wat al eerder is beschreven, niets helpt! Ik heb 2 jaar lang bij KPN nergens last van gehad en nu na 1 maand Vodafone heb ik al meerdere keren problemen gehad met verbindingen...
 
Ik heb ook geprobeerd om een simkaart van een andere provider in te zetten: en hij doet!!! Het ligt dus aan Vodafone!
 
Kan ik aan de hand van zo'n slechte service mijn abbonnement opzeggen? 
 
 
Michielus
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
PatrickJa schreef:
Hey Michielus,
 
Welkom op ons forum (ik zie al dat je samen met Martin bezig was om het probleem te filteren, goed bezig!).
Echter valt me iets op in de test die je aangeeft in dit onderwerp, het is namelijk steeds de zelfde plek.
Om dan meteen tot de conclusie springen dat je een nieuwe iPhone 4S nodig hebt, vind ik niet helemaal correct.
Heb je namelijk ook geprobeerd om je toestel eens in een andere locatie te proberen of misschien nog wel een andere stad/drop/gebied?
Zo kun je uitsluiten of het probleem aan je toestel ligt of aan je locatie.
 
Hoi Patrick,
 
Bedankt voor je reactie! Ik ben blij dat ik nu een reactie van Vodafone krijg op deze situatie.
 
Het klopt dat de metingen op dezelfde plek zijn. Wat is volgens jou de oplossing voor het probleem, in dat geval?
 
Hartelijk dank,
Michiel
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Eigenlijk heb ik het al aangegeven in mijn vorige post.

Heb je namelijk ook geprobeerd om je toestel eens in een andere locatie te proberen of misschien nog wel een andere stad/drop/gebied?
Zo kun je uitsluiten of het probleem aan je toestel ligt of aan je locatie.

Hoop snel iets terug te horen!
Michielus
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
PatrickJa schreef:
Eigenlijk heb ik het al aangegeven in mijn vorige post.
 
Heb je namelijk ook geprobeerd om je toestel eens in een andere locatie te proberen of misschien nog wel een andere stad/drop/gebied?
Zo kun je uitsluiten of het probleem aan je toestel ligt of aan je locatie.
 
Hoop snel iets terug te horen!
Hoi Patrick,
 
Dan is dat een oplossing waar ik niet veel mee kan, helaas. Ja, het is locatie-gebonden. Als het internet het doet, doet ie het zoals ik verwacht: snel.
Maar mijn probleem is niet dat ik internet heb op andere plekken of op deze locatie op sommige momenten, mijn probleem is dat ik op deze plek soms geen enkel internet heb. En vooral dat ik, in alle gevallen van slecht internet op deze locatie, WEL goed bereik (4 tot 5 streepjes van 5) EN 3G connectie heb. En dat mijn iPhone 3GS dat probleem op dat moment ook heeft, maar onder dezelfde omstandigheden sneller is dan mijn iPhone 4S.
 
Dus mijn vragen zijn: wat is de oorzaak van het af en toe geen internet hebben, terwijl bereik en 3G goed zijn? Waarom is mijn iPhone 3GS in die gevallen sneller dan mijn iPhone 4S?
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Michielus,

Kun je mij een plezier doen en aangeven wat de postcode is van deze locatie? Zo kan ik in ons systeem nakijken wat eraan de hand is en/of het een netwerk issue is in jouw locatie.
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
steve_steve schreef:
Ik heb sinds gisteren precies hetzelfde probleem. Rondom mn woning Rotterdam centrum heb ik wel bereik en al, maar geen internet. Het versturen van hele kleine data (niet noemenswaardige data) gaat wel, maar imessages, whatssap, safari enz doen helemaal niets!!! 
 
Ik heb ook alles uitgeprobeerd wat al eerder is beschreven, niets helpt! Ik heb 2 jaar lang bij KPN nergens last van gehad en nu na 1 maand Vodafone heb ik al meerdere keren problemen gehad met verbindingen...
 
Ik heb ook geprobeerd om een simkaart van een andere provider in te zetten: en hij doet!!! Het ligt dus aan Vodafone!
 
Kan ik aan de hand van zo'n slechte service mijn abbonnement opzeggen? 
Hey Steve_steve,
 
Ik zie dat onze goeie moderator jouw vraag over het hoofd heeft gezien (Patrick schaam je 😉 ), ik denk dat je probleem eigenlijk meer een locatie probleem is. Zoals PatrickJa al aangaf...doe eens gek en geef ons eens een postcode 😃
 
Groet
 
WhiteWolf
 
Michielus
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Hoi Patrick,

De postcode is 3812 PM in Amersfoort.

Groetjes, Michiel
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Dankje voor de informatie Michielus, ik heb het nagekeken in onze systemen en het netwerk. Het blijkt dat de dekking goed is daar, het kan een onbekend gat zijn. Kun je de 06 nummer van je doorsturen naar mij? Dit kun je doen via een Private Message.

Alvast mijn dank!
Michielus
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Hoi Patrick,
Heb je mijn bericht ontvangen?
Michiel
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Michiel,

Ik had je een antwoord via de Private Message gegeven.
Dit is de link naar de instructie hoe Private Message werkt:
http://forum.vodafone.nl/t5/Over-het-Forum/quot-Hoe-stuur-ik-een-Private-Message-quot/td-p/10129
Michielus
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Voor de lezers van deze post: er wordt door de technische dienst van Vodafone gezocht naar een oorzaak. Zogauw deze is gevonden, zal ik deze post updaten en afronden.
Michielus
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Op 19 januari heb ik (Michiel, de starter van dit onderwerp) per telefoon contact opgenomen met Vodafone over dit probleem. In hun reactie gaven ze aan dat alles in orde moest zijn. De week erna nogmaals per telefoon, en kreeg toen de tip een nieuwe sim te halen bij een Vodafone-winkel. Dat heb ik gedaan, maar dat hielp helaas niet.
 
Op 13 februari (eerste post hieronder) heb ik een berichtje gezet op dit forum. Daar kwam geen officiele reactie, alleen een reactie van Martin (waarvoor dank, helaas geen oplossing)
 
Omdat er geen officiele reactie volgde, heb ik op 21 februari de Vodafone klantenservice een email gestuurd. Op 27 februari reageerde Ger (van de Vodafone Smartphone Crew) en gaf aan dat het aan de telefoon zou liggen (de tekst uit de email kan ik voor geinteresseerden toevoegen). 27 februari viel op een maandag, en ik had het omruilen dan ook gepland op de eerstvolgende koopavond: donderdag 1 maart.
 
Op 29 februari volgde er een reactie op dit forum, van Patrick ditmaal (ook van de Vodafone Smartphone Crew). De post en reacties zijn te lezen hieronder. Ook zijn er inmiddels zogenaamde private messages gestuurd. Ook dat alles heeft nog niet tot een oplossing geleid.
 
Er zijn inmiddels bijna 9 (NEGEN) weken verstreken sinds ik voor het eerst bij Vodafone aan de bel trok over dit probleem, en ik heb vandaag nog maar weer eens een zogenaamde private message aan de Vodafone Smartphone Crew gestuurd.
 
Ondanks de goedbedoelde inzet van Vodafone: wat een vreselijke service.
 


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic