gabymc

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

3253 LS - Ouddorp aan Zee - Geen 3G - 02-08-2013

Sinds afgelopen vrijdag geen 3G meer op recreatiepark 'De Klepperstee'. Daarvoor nooit een probleem geweest. Volgens de helpdesk lag het aan de roll-out van 4G en was het helaas niet anders. Er is niet aangegeven of het ooit weer beter wordt. Bizar....
 
Gaby
11 Reacties 11
gabymc
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Meerdere mensen met vodafone hebben hier sinds kort 3G klachten. Stuk verderop is er dan weer wel gewoon 3G. Uiteraard werkt KPN prima Gefrustreerde vrouw
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo gabymc, ik spreek mijn collega's niet graag tegen maar dat er op deze postcode als gevolg van de uitrol iets met de 3G dekking aan de hand zou zijn, dat herken ik totaal niet.

Er zijn op deze postcode geen wijzigingen doorgevoerd die een verandering in de 3G dekking tot gevolg zouden hebben. Ik vermoed eerlijk gezegd dat er eerder iets mis is met de mast daar.

Kun je aangeven waar 3G weer (adres, postcode) en hoeveel mensen ongeveer hetzelfde merken als jij ervaart?
gabymc
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Bas,
 
Bedankt voor je antwoord. Ik weet in elk geval zeker van 5 mensen, welke ik persoonlijk ken, die dit ook sinds kort ervaren hier op het recreatiepark. Op de camping verder op, Oude Nieuwlandseweg 11 B 3253 LL Ouddorp aan zee, werkt het weer wel. Alhoewel dat ook niet denderend schijnt te zijn maar daar is in elk geval ontvangst. Ik kan eventueel bij de receptie vragen of er meer mensen met klachten zijn.
 
Alvast bedankt,
Gaby
gabymc
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op De Punt 7, 3253 MC Ouddorp is trouwens ook prima ontvangst
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ok, dat komt in ieder geval helemaal niet overeen met hoe de dekking volgens mijn gegevens zou moeten zijn, dus dat betekent dat er iets mis is 😉

Ik zou graag nog willen weten of jullie wel zonder probleem kunnen bellen en of het bereik beter is als je je toestel op alleen GSM (2G) instelt.
3G en 2G zijn twee gescheiden netwerken namelijk, dus dan weten we of er met één of beiden iets mis is en als de één wel werkt heb je ook gelijk een tijdelijke oplossing
gabymc
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Bas,
 
Bellen en SMS is inderdaad geen probleem. Als ik 3G uit zet zou ik dan wel weer internet moeten hebben? Of hoe kan ik zien dat het dan beter wordt? De streepjes geven namelijk een nagenoeg vol bereik aan.
 
Groet,
Gaby
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Nou, internetten kan zowel via het GSM (2G) netwerk, als via het UMTS (3G) netwerk
Het liefst internet je via UMTS omdat dat veel sneller is, maar het werkt op beiden.

Test even het volgende: als je toestel verbonden is met UMTS, kijk dan hoeveel balkjes bereik je hebt en of je kunt internetten

Zet daarna je toestel op alleen GSM en test weer hetzelfde (NB: het is dan langzamer)

Het resultaat van die test geeft genoeg info om eea te gaan laten onderzoeken 🙂
gabymc
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Bas,
 
Met 3G aan heb ik drie streepjes en geen internet, ook geen 3G melding. Met 2G heb ik 5 streepjes en ook geen internet.  Wel een E melding. Ja, het is een iPhone en ik weet dat die niet het beste zijn qua ontvangst maar dat was toch echt voorheen gewoon goed. 😉
 
Wederom groet!
Gaby
gabymc
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou Bas, ik dacht dat we iets speciaals hadden, maar nu antwoord je niet meer 😉
gabymc
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Bas,

Ik heb inderdaad toch wel internet via Edge. Heel traag maar het doet wel wat. 3G is nog steeds niks.

Grt,
Gaby
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
gabymc schreef:
Nou Bas, ik dacht dat we iets speciaals hadden, maar nu antwoord je niet meer 😉
Hi Gaby,

Haha.. Ik zal het doorgeven! 😉

Het forum is geen 24/7 klantenservice kanaal zoals Twitter of Facebook. We doen uiteraard ook als moderators ons best om op vragen te reageren als dit nodig is, maar het forum is toch voornamelijk bedoeld zodat klanten elkaar kunnen helpen met vragen. 😄

Ik zie echter in mijn systeem nog steeds geen meldingen van problemen op deze locatie. Mocht er iets aan de hand zijn dan zou dat inmiddels wel bekend moeten zijn, of dan zouden we in ieder geval meerdere klachten ontvangen moeten hebben!

Ben je misschien ook in de gelegenheid om de sim eens in een ander toestel te proberen? Op die manier kunnen we in ieder geval al uitsluiten of het aan de ontvangst van het toestel ligt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic