Jeroentiee

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Je nummer behouden

Ik heb alle informatie ingevoerd:

https://www.vodafone.nl/support/algemeen/nummerbehoud/abonnement-naar-prepaid.shtml

druk ik op: sms code versturen, maar ik krijg nooit een sms code? Heb het al op verschillende tijdstippen/dagen geprobeerd maar nog steeds geen code ontvangen..
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Ik was er al een beetje bang voor toen ik je verhaal las.

Spijtig genoeg is dan inderdaad je nummer niet meer terug te halen.

Het systeem is, en dat is bij alle providers zo, dat wanneer je over gaat stappen naar een ander provider of een andere vorm van diensten (zoals prepaid) je gewoon de aanvraag voor die nieuwe dienst of provider doet. Dan wordt automatisch het proces in werking gesteld om je nummer te gaan porteren en je huidige abonnement op te zeggen. Daar hoef je zelf niet naar om te kijken.

Het spijt me oprecht dat ik geen beter bericht voor je heb.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Jeroentiee,

Krijg je wel smsjes van anderen op het nummer dat je wilt behouden?
Je zou je simkaart eens in een ander toestel kunnen testen, meestal komen de smsjes dan wel weer gewoon binnen.

Jeroentiee
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
naja, het abonnement is al afgesloten, maar ik kan wel gebeld worden? smsjes komen inderdaad niet aan.. kan ik nu niet meer het nummer overzetten?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Als het abonnement al is aangevraagd niet helaas. Heb je het nummer van de sms centrale wel goed ingesteld staan? Dit is het juiste nummer: +316540881000
Jeroentiee
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het Abonnement is afgesloten een paar weken geleden, Ik heb geen abonnement aangevraagd. ik heb nog even gecontroleerd of mensen mij kunnen bellen, maar sms/bel verkeer is niet mogelijk.

kan ik nu dus alsnog mijn nummer overzetten?


Jeroentiee
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
iemand?
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Er zijn wat zaken niet helemaal duidelijk.

In je ene post meld je dat je wel gebeld kunt worden, daarna meld je dat je niet kunt smsen/bellen.
Kun je nu helemaal niets of enkel niet smsen?

Vervolgens heb je het over een abonnement dat een paar weken geleden is afgesloten. Bij ons vatten we het afsluiten van een abonnement op als "het starten van een abonnement". Bedoel jij dat ook, of bedoel jij juist net "beeindigen van een abonnement".

Als dat laatste het geval is: heb je het nummerbehoud aangevraagd VOORDAT het abonnement beeindigd werd? Je meld namelijk dat het afsluiten een paar weken geleden al gebeurd is. Nummerbehoud moet altijd aangevraagd worden voordat een abonnement is opgeheven.

En dan even over de procedure in het algemeen voor nummerbehoud van contract naar prepaid:

  • je zegt geen abonnement op, je wilt namelijk je nummer behouden!
  • je schaft een prepaidkaartje aan.
  • je vraagt nummerbehoud aan en geeft daarbij de gegevens van je oude SIM-kaart, van het abonnement, op en de gegevens van de nieuw gekocht Prepaid SIM-kaart.
  • Je wacht op bevestiging
  • Je blijft je oude SIM-kaart gebruiken, tot de dag van portering is aangebroken
  • Je verliest op die dag ergens tussen 9 en 10 uur 's ochtends de verbinding, haalt de oude SIM-kaart er uit, stopt de nieuwe SIM-kaart er in en je hebt vanaf dat moment met je oude nummer een prepaid dienst van Vodafone.
Jeroentiee
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Abonnement is al ''beeindigd'' een paar weken geleden.. ik kan nu helemaal niet meer bellen en smsen. Ik heb geen nummerbehoud aangevraagd voordat het abonnement ''beeindigd'' werd...

Kan ik alsnog mijn oude nummer overschrijven op een prepaidsimkaart van vodafone?
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Als het abonnement waar je het nummer van wilt behouden naar pre pay is beeindigd (dus niet meer actief is om welke reden dan ook) kan je geen nummerbehoud (meer) aavragen.

Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Ik was er al een beetje bang voor toen ik je verhaal las.

Spijtig genoeg is dan inderdaad je nummer niet meer terug te halen.

Het systeem is, en dat is bij alle providers zo, dat wanneer je over gaat stappen naar een ander provider of een andere vorm van diensten (zoals prepaid) je gewoon de aanvraag voor die nieuwe dienst of provider doet. Dan wordt automatisch het proces in werking gesteld om je nummer te gaan porteren en je huidige abonnement op te zeggen. Daar hoef je zelf niet naar om te kijken.

Het spijt me oprecht dat ik geen beter bericht voor je heb.
Jeroentiee
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
oke, bedankt voor jullie hulp!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic