Jann36

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IMS Framework

Update: door

Beste Vodafone,
Sinds ik een update heb geïnstalleerd op mijn Samsung Galaxy S4, krijg ik elk2paar seconden de melding 'IMS Framework is gestopt'. Wat ik erover kan vinden heeft dit te maken met de provider. Hoe zorg ik dat deze melding verdwijnt?
Beste Vodafone,
Sinds ik een update heb geïnstalleerd op mijn Samsung Galaxy S4, krijg ik elk2paar seconden de melding 'IMS Framework is gestopt'. Wat ik erover kan vinden heeft dit te maken met de provider. Hoe zorg ik dat deze melding verdwijnt?
45 Reacties 45
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Jann36,

Leuk dat je ons Forum hebt gevonden :D.

Deze melding zegt mij niets, ik heb dit nog niet eerder gezien. Is er na deze update misschien nog een update beschikbaar?

Heb je al de laatste update, of lost updaten het niet op? Probeer dan om de fabrieksinstellingen terug te zetten. Maak wel eerst via Samsung Kies een back-up.
Jann36
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor het antwoord.

Waar kan ik nieuwe updates vinden?

Maakt Kies ook een backup van alle gegevens die ik bv in apps heb opgeslagen?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Jann36,

Je kunt in Kies aangeven wat er precies geüpdatet moet worden, maar niet van alles kan een update worden gemaakt. Via Kies krijg je ook een melding wanneer er updates zijn. Je kunt dit ook via je telefoon controleren, kijk op deze website voor de juiste stappen.

Het kan tevens per app verschillen of de gegevens teruggehaald kunnen worden of niet, sommige apps staan namelijk in contact met een server waardoor alles 'online' blijft bestaan in jouw cloud. Wanneer het een zogenaamde 'offline' app is dan raak je je gegevens die in de app staan wel kwijt. Sommige apps bieden wel een optie om gegevens te exporteren, bijvoorbeeld naar een SD-kaart.
Jann36
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc,
Het terug gaan naar de fabrieksinstellingen werkt niet. Na het aanmelden bij Vodafone protect kwamen de meldingen direct opnieuw.
Wat moet ik doen? Mijn telefoon is nu niet bruikbaar.

Jann36
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar ook als deze applicatie verwijderd is blijven de meldingen komen. Wat nu??
AvL

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik werd er ook helemaal gek van, en bij mij is het nu opgelost doordat ik de volgende stappen heb gedaan:

- instellingen
- meer netwerken
- Rich Communications, deze stond bij mij aangevinkt, heb het vinkje verwijderd, en sindsdien krijg ik de melding niet meer 🙂

Hopelijk werkt dit, succes.

Weszle

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Sinds de laatste softwareupdate van Android deze week is mijn Samsung Galaxy S4 zeer snel leeg. Bij batterijverbruik staat dat IMS Framework 40% van mijn batterij verbruikt. Na enig spuurwerk op internet ben ik tot de conclusie gekomen dat dit te maken heeft met Rich Communications. Ik heb dit uitgevinkt bij instellingen > Meer Netwerken > Rich Cummunications en ook bij de Berichten app via instellingen > RCS-service uitvinken.

Daarnaast heb ik ook van IMS Framework de Cache leeggemaakt en de gegevens gewist en geprobeerd IMS Framework gedwongen te stoppen.

Ondanks alles blijft IMS Framework nog steeds draaien en mijn batterij leegtrekken. Ik heb mijn telefoon vanmiddag 100% opgeladen en nu na 2 uur en 16 minuten is de batterij nog maar 48%.

Is er een manier om te zorgen dat IMS Framework mijn batterij niet meer leeg trekt of is er een manier waarop ik mijn telefoon kan terugzetten naar de oude firmware?


SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Weszle ,

Vreemd, ja dat probleem met IMS Framework is inderdaad wel bekend. Er zitten ook geen bobbels of je batterij is ook niet opgebold? Ik weet wel dat Google Maps en irritante app kan zijn zeker voor je batterij, mocht je locatie gegevens enzo aan staan incl GPS dan kan dat het probleem zijn, zet deze dan uit en mocht je Google Maps of overige nodig hebben kun je dat voor tijdelijk weer instellen.

Terug gaan naar de oude versie is niet zomaar mogelijk... Er zijn trucjes voor maar downgraden naar oudere Android versies kan problemen veroorzaken op de telefoon.
Wat je zou kunnen doen is en reset te maken daarmee ga je niet downgraden maar reset je de software voor en gedeelte ervan, dat houdt in dat alles later opnieuw moet worden ingesteld, apps worden hierbij wel verwijderd je kunt en back up maken van data zoals: Muziek, video's, foto's en overige via Samsung Kies.
Weszle

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi, @SamsungExpert

Er zitten geen bobbels op mijn batterij en deze is ook niet gebold. Dat probleem heb ik al een jaar geleden gehad en toen heb ik een nieuwe accu gekregen.

Verder gebruik ik google maps nauwelijks en staat GPS standaard uit. Ook sluit ik mijn aps regelmatig af via taakbeheer + heb ik een taskkiller die automatisch elke 30 min alle aps afsluit dus hier kan het ook niet aan liggen lijkt mij.

Ik had zelf ook al enkele trucjes gevonden om te downgraden maar gezien de risico's lijkt het mij niet verstandig dit te doen. Ik heb ondertussen ook deze vraag gesteld via de Samsung Livechat en daar werd aangeraden om het toestel te resetten naar de fabrieksinstellingen. Dit ga ik dus ook proberen.

Ik laat de uitkomst hiervan weten in dit forum!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Weszle,

Ik hoop dat het terugzetten van de fabrieksinstellingen het probleem daadwerkelijk oplost. Vergeet niet om eerst een back-up te maken. Dit kan ook via Samsung Kies.

Alvast bedankt voor het delen van de uitkomst!
Weszle

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi @Marc-

Ik heb nog niet geprobeerd mijn telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Ik heb gister mijn telefoon helemaal uitgezet, toen de telefoon opgeladen tot 100%. Daarna mijn telefoon aangezet.

Toen kreeg ik een melding dat SMS is verbeterd en dat een telefoonnummer nodig is. bij deze melding heb ik op nee gedrukt en geen telefoonnummer ingevoerd. Vervolgens heb ik Rich Communications uitgezet via Instellingen > Meer Netwerken > Rich Communications.

Daarna heb ik bij IMS Framework de Cache leeg gemaakt, de gegevens gewist en de app gedwongen gestopt.

Nadat ik dit allemaal gedaan hebt lijkt het alsof het probleem (tijdelijk) is opgelost. IMS Framework gebruikt nu nog maar 3% van de batterij (wat gister avond nog 70% was in standby) en mijn telefoon loopt nu 11 uur en 21 minuten op batterij en is nog 24% vol..

Ik hoop dat het probleem nu opgelost is 🙂
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Weszle ,

We hopen het ook voor je! Let us know.
wingvg

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook de batterij in mijn nieuwe Samsung S4 liep uitzonderlijk snel leeg na de update van de vernieuwde sms-dienst, terwijl ik nauwelijks sms. IMS Framework bleek op de achtergrond 50 procent van de accustroom te gebruiken. Heb het probleem opgelost door Rich Communications uit te vinken en de sms-app terug te zetten naar de standaardwaarden. Vreemd dat zo'n ogenschijnlijk kleine update leidt tot een dergelijk probleem.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @wingvg ,

Heb hiero ook en Galaxy S4 liggen deze is momenteel ongeveer 5 maanden oud en merk soms ook problemen met de accu zeker het opladen gaat fors trager dan voorheen.

Hoe bedoel je update? Ik weet wel dat er momenteel en update beschikbaar is (en kleine update) bedoel je die, van uhm 155.55MB - stabiliteit?
Weszle

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi @wingvg en @SamsungExpert ,

Het probleem ontstaat inderdaad na de update van 155.55 MB. Het is mij een paar dagen geleden gelukt om ervoor te zorgen dat IMS Framework nog slechts 4% of minder van de batterij verbruikt.

Inmiddels werkt mijn telefoon nu 4 dagen uitstekend zonder dat de batterij snel leeg is en IMS Framework is momenteel ook niet te zien bij batterijverbruik.

Het enige nadeel is dat telkens als ik mijn telefoon opnieuw opstart eerst Rich Communications uit moet zetten etc. maar hier is nog mee te leven. Hopelijk wordt dit probleem (bij de volgende softwareupdate) verholpen.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Weszle ,

Goed dat je me even vermeld dat het om die update gaat! Dan zet ik deze in ieder geval niet op, haha.
Nou en misschien weten jullie het al in de US zou en provider (T-Mobile) de 4.4.4 update gaan bezorgen.

Het kan nog wel even duren voordat deze update Europa (NL) bereikt. Samsung heeft dus de 4.4.3 update geskipt en daarom pakt het net wat langer uit!
dolfijntjes18

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Lezers,

Kan iemand mij vertellen waar ik op de Samsung Galaxy s4 IMF Framework kan vinden?


SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @dolfijntjes18 ,

Als je eens kijkt bij instellingen > batterij daar zou deze tussen moeten staan en kun je deze tevens stop zetten.
Mijke

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Loopt er niets vast verder wanneer je deze IMS framework uitzet?
Hier ook zo een snelle batterij-leegloop!,
Gisteren toen ik ging slapen wifi en gegevensoverdracht uitgezet, ik ging slapen met 41% batterij en wordt wakker met 1% ??????????
Werkelijk om gek van te worden!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic