suffestuffie

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

[Vodafone Services - Abonnement] Nummerbehoud niet mogelijk?

Ik heb zojuist vodafone gebeld en gevraagd of ik mijn nummer van t-mobile kan overzetten naar mijn vodafone abonnement. Het antwoord was: "nee, u kunt niet een nummer over laten zetten naar een bestaand vodafone abonnnement, alleen naar een nieuw vodafone abonnement.".

Heeft iemand een idee om dit toch geregeld te krijgen?
7 Reacties 7
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Vreemd. Bij prepaid kan het wel. Na ongeveer 1,5 jaar nummerbehoud aangevraagd, zonder problemen. Van KPN naar Vodafone. Misschiem kun je het proberen via dit formulier: Behoud je eigen mobiele nummer.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
suffestuffie schreef:
Ik heb zojuist vodafone gebeld en gevraagd of ik mijn nummer van t-mobile kan overzetten naar mijn vodafone abonnement. Het antwoord was: "nee, u kunt niet een nummer over laten zetten naar een bestaand vodafone abonnnement, alleen naar een nieuw vodafone abonnement.".
 
Heeft iemand een idee om dit toch geregeld te krijgen?
Spijtig genoeg is dit inderdaad niet mogelijk.
 
Je kunt een nummer niet naar een reeds actief nummer laten porteren.
Wat je wel kunt doen wanneer je weer je huidige Vodafone-contract verloopt er voor kiezen om die niet te verlengen maar als nieuw abonnement te starten, dan heb je wel de mogelijkheid om het T-mob nummer naar Vodafone te laten porteren.
suffestuffie
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Niet echt klantvriendelijk. Als ik dat geweten had, had ik geen nieuw abonnement genomen, maar gewacht tot mijn t-mobile abonnement (bijna) was verlopen. Nu moet ik een jaar lang met 2 toestellen rond gaan lopen.
 
Het gekke is, bij sommige andere providers kan het wel.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
suffestuffie schreef:
Niet echt klantvriendelijk. Als ik dat geweten had, had ik geen nieuw abonnement genomen, maar gewacht tot mijn t-mobile abonnement (bijna) was verlopen. Nu moet ik een jaar lang met 2 toestellen rond gaan lopen.
 
Het gekke is, bij sommige andere providers kan het wel.
 
 
 Erm, dit begrijp ik totaal niet. Wat heeft klantvriendelijk hiermee te maken? Je sluit een abonnement af en gaat vervolgens (daarna) pas vragen wat de mogelijkheden eigenlijk zijn.
 
Bezint eer ge begint. Je had ook de voorwaarden kunnen lezen alvorens je krabbel onder een nieuw abonnement te zetten.
 
Kan ik mijn nummer behouden?
 
Bij welke andere providers kun je als je al een abonnement hebt afgesloten nummerbehoud doen?

 
suffestuffie
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het is niet klantvriendelijk omdat ik nu ontevreden ben wat naar mijn mening niet zou hoeven. Het zou gewoon mogelijk moeten zijn. Klant is koning dus waarom niet gewoon doen? 
 
Ik ben vooraf niet (goed) geïnformeerd dat nummerbehoud achteraf niet mogelijk is. Je gegeven link had ik al gezien. Ik had hem echter gelezen alsof het wel kon. Het antwoord is verwarrend:
 
Kan ik mijn mobiele nummer altijd houden?
 - Ja, je kunt je nummer houden als je overstapt naar Vodafone of naar een andere provider.
 
Het antwoord zou moeten zijn:
 
- Nee, niet altijd. Je kunt geen nummberhoud aanvragen als je een lopend abonnement hebt bij vodafone, maar wel als je overstapt naar Vodafone of naar een andere provider. Dit moet je bij het overstappen aangeven.
 
Mijn opmerking dat andere providers dit wel doen trek ik bij deze in. Na wat onderzoek op internet ben ik hier niet meer zeker van.
 
 
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Volgens mij is het bij T-Mobile nog steeds mogelijk om nummerbehoud aan te vragen op een lopend abonnement.
tauge81

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij T-Mobile kan in ieder geval wel...
een prepaid nummer op mijn abonnement zetten die nog niet verlopen is
Het is niet gratis maar het kan 🙂
 
ik heb beide Vodafone n t-mobile 
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic