Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Sony Xperia Z hoofdtelefoon pre-order actie

Hallo allemaal,

de laatste paar dagen is wat verwarring ontstaan over de details van de pre-order actie die bij de Sony Xperia Z zit. Het gaat dan om de actie waarbij je een MDR-1R hoofdtelefoon van Sony krijgt. We zijn daar voor jullie achteraan gegaan en bij deze wil ik graag wat duidelijkheid scheppen.

Allereerst een belangrijke mededeling: zoals vanaf het begin aangegeven is, gold bij deze actie een beperkte voorraad. Het eind van die voorraad is bereikt. Vandaar geldt deze actie vanaf vandaag niet meer bij Vodafone.

Voor welke bestellingen geldt de actie:


  • Deze actie geldt alleen voor pre-orders die online zijn gedaan.
    Hij geldt niet voor telefonische- of winkelbestellingen.
Tot wanneer gold deze actie:


  • Deze actie gold bij Vodafone tot 18-2-2013 (tot het middaguur)
Wie krijgt de hoofdtelefoon?


  • Bij alle online pre-orders die voor het einde van de actie zijn geplaatst krijg je de hoofdtelefoon.
Hopelijk schept dit wat duidelijkheid!
133 Reacties 133
QWERTYlover

Stamgast
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Het is inderdaad erg jammer dat dit niet duidelijker aangekondigd wordt, maar goed, de gemiddelde pre-order klant weet niet dat er een hoofdtelefoon bij zit en is dus alleen maar aangenaam verrast wanneer hij/zij die ontvangt. Dat wij met z'n allen hier het naadje van de kous willen weten is misschien ook niet de typische situatie. 
 
Van alle manieren om met Vodafone contact op te nemen blijkt webcare (dus forum, Facebook, Twitter, etc., maar NIET e-mail*) meestal het meest accurate antwoord te geven. Probleem is alleen dat wanneer zij de informatie niet hebben, ze die ook niet kunnen delen om valse beloftes te voorkomen. En dan is er radiostilte, hetgeen frustratie opwekt. Als ik b.v. woensdag gehoord had "nieuwe bestellingen krijgen de hoofdtelefoon meegeleverd, maar worden daarom pas vanaf volgende week uitgeleverd", had ik niet de hele woensdag en donderdagavond m'n mailbox lopen refreshen en was ik maar 1 keer teleurgesteld.
 
 
* = Via e-mail is mij verteld dat mijn order in een winkel gedaan is en ik dus niet in aanmerking kwam voor de headset, hoewel het ordernummer begint met ONLINE-.. En dat antwoord kwam pas na 4 werkdagen. Gelukkig via webcare kanalen binnen een paar uur kunnen verifiëren dat dit wel een online order is (want dat is het gewoon).
RoelS

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na alle berichten in dit topic heb ik voor de zekerheid alsnog naar de klantenservice gebeld.

Ik kreeg daar te horen dat de XZ vandaag was binnengekomen (kan iemand dit verifiëren?) en dat als mijn bestelling voor 20-02-2013 was gedaan (online besteld op 15-02) ik káns maakte op de hoofdtelefoon. (káns maak? ik dacht dat dit toch wel een zekere zaak was, waarom zou ik anders nog een abonnement afsluiten als zoiets een loze belofte is?)

Toen ik de medewerkster vroeg welke garantie ze mij kon geven dat ik de hoofdtelefoon zou ontvangen zei ze dat bij de bestelling een voucher wordt toegevoegd waarmee de hoofdtelefoon bij een Sony website kan worden besteld. Daarbij gaf zij aan dat dit een actie is van Sony en niet van Vodafone, waarbij ze op geen enkele manier in ging op mijn vragen waar ik de zekerheid kon vinden dat ik de hoofdtelefoon ook daadwerkelijk zou ontvangen.

Het is dus afwachten of dat de voucher er ook daadwerkelijk bij zit en/of deze website dus ook bestaat (zie eerder aangegeven bericht).
ormagon

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
RoelS schreef:
Na alle berichten in dit topic heb ik voor de zekerheid alsnog naar de klantenservice gebeld.

Ik kreeg daar te horen dat de XZ vandaag was binnengekomen (kan iemand dit verifiëren?) en dat als mijn bestelling voor 20-02-2013 was gedaan (online besteld op 15-02) ik káns maakte op de hoofdtelefoon. (káns maak? ik dacht dat dit toch wel een zekere zaak was, waarom zou ik anders nog een abonnement afsluiten als zoiets een loze belofte is?)

Toen ik de medewerkster vroeg welke garantie ze mij kon geven dat ik de hoofdtelefoon zou ontvangen zei ze dat bij de bestelling een voucher wordt toegevoegd waarmee de hoofdtelefoon bij een Sony website kan worden besteld. Daarbij gaf zij aan dat dit een actie is van Sony en niet van Vodafone, waarbij ze op geen enkele manier in ging op mijn vragen waar ik de zekerheid kon vinden dat ik de hoofdtelefoon ook daadwerkelijk zou ontvangen.

Het is dus afwachten of dat de voucher er ook daadwerkelijk bij zit en/of deze website dus ook bestaat (zie eerder aangegeven bericht).
Dit klopt sowieso niet want Sony heeft al duidelijk gemaakt dat ze niet met vouchers werken, ze sturen gewoon de koptelefoons naar de verschillende leveranciers.
ruitenbeek1985

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik ben helemaal klaar met VODAFONE, ze willen blijkbaar geen nieuwe klanten.
Alles is slecht, elke medewerker zegt wat anders en ze laten niks maar dan ook maar niks van zich horen.

Die hele koptelefoon kunnen ze houden want ik ga hier niet 2 jaar aan vast zitten.

En zal ook niemand Vodafone aanbevelen.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi ruitenbeek1985, ik begrijp je frustratie maar zullen we het een beetje gezellig houden hier op het forum. Laten we de huisregels in acht nemen en niemand afvallen met het woord idioten en dergelijke taal. Ik zal je bericht aanpassen conform de regels die hier gelden. Ik wens je een fijn weekend 🙂
gOOS

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook gebeld. Kreeg eerst te horen: je moet naar Sony.nl. daar moet je hem bestellen. Vond ik al raar. De tweede vertelde me geoown doodleuk dat hij het niet wist en maar op het vodafone forum moest kijken.
 
De derde vertelde mij dat ik naar een niet bestaand mailadres moest mailen om bevestigd te krijgen dat ik hem alsnog kreeg. Ze durfde, wilde het zelf niet bevestigen naar mij.
 
Ik ben der ook wel klaar mee. Als ik maandag geen bevestiging krijg of ik de hoofdtelefoon krijg, zal ik toch eens kijken of ik andere maatregelen kan nemen.
andylicious

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben ik er dan ingetrapt met een lokkertje? Via belcompany.nl online pre-order gedaan, maar niets geen headset of voucher
andylicious

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ga ook zeker maatregelen nemen, het is weer de aloude commercie, maar klanttevredenheid is om te janken, onduidelijkheid, beloftes niet nakomen, het zou me niets verbazen als er helemaal geen headsets zijn, niemand die het controleert
gOOS

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag,
 
Ik krijg net een factuur voor het leveren van de telefoon.
 
Ik ga er van uit dat jullie niet eerder incasseren dan dat de volledige order (dus inclusief hoofdtelefoon) is afgeleverd, of schriftelijk bevestigd. Mocht dit wel eerder gebeuren behoud ik mij het recht voor te storneren. Betaling vind dan plaats op het mment dat de order geleverd is.
mh77

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zo te zien is er toch nog volop onduidelijkheid. Misschien kan iemand van Vodafone een update met wat duidelijkheid verschaffen?
 
In het bijzonder de al dan niet harde cutoff-tijd van het middaguur op de 18e? Het lijkt erop dat dit bij verschillende mensen anders is verteld, ook recentelijk nog. 
QWERTYlover

Stamgast
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Het bedrag is op 2 februari al van mijn creditcard afgeschreven. Maar goed, die kan ik er nog achteraan sturen als het niks wordt, voorlopig wacht ik even af.
 
Ik krijg heel erg de neiging om nu ergens anders een toestel te kopen zodat ik het morgen binnenheb, maar goed, dan heb ik er straks 2 en moet ik voor die 2e weer geld terug zien te krijgen. Retour naar Vodafone wil zeggen dat ook de hoofdtelefoon terug zou moeten en daar heb ik ook geen zin in. Dus toch maar wachten. 
 
Als ik het goed begrijp komt er vandaag een nieuwe lading binnen, normaal gesproken zou ik aannemen dat ik met mijn vroege preorder daartussen zit.. maar in dit geval neem ik niks meer aan 😞
Idrial

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Pre-order ter verlenging van mijn abonnement op 14-2 gedaan, 28-2 telefoon geleverd gekregen.. Voucher of bevestiging inzake de hoofdtelefoon miste. Nu lees ik hier dus dat deze nog nageleverd wordt? Ik ben benieuwd..
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo allemaal,
Ik begrijp dat er nog erg veel onduidelijkheid heerst, en we doen ons best om jullie van zoveel mogelijk informatie te voorzien. Jullie moeten echter ook begrijpen dat wij ook afhankelijk zijn van de informatie die wij van andere afdelingen krijgen. Achter de schermen zijn wij hier constant mee bezig maar het gaat jammer genoeg niet altijd even snel als dat we zouden willen.

Ik wil graag voor mijn eigen duidelijkheid jullie vragen even op een rijtje zetten zodat ik jullie hopelijk zo snel mogelijk van duidelijke antwoorden kan voorzien.

- Worden de headsets los geleverd of samen met de bestelling? > Zover wij nu weten krijgen de mensen die verlengd hebben de headset nagestuurd. Bij een nieuwe bestelling zit de headset er meteen al bij.
- Krijgen de mensen die online een los toestel besteld hebben de headset meteen, als voucher of nageleverd? > Dit moet ik even voor jullie navragen dus hier kom ik zo snel mogelijk op terug.
- Hoe lang duurt het ongeveer totdat de headset wordt nageleverd? > Zoals Arina al heeft aangegeven is het nasturen van de headsets een handmatig proces. Jullie kunnen daarbij uitgaan van 2 tot 3 weken, maar in theorie kan het eerder.
- Krijgen de personen die de headset later ontvangen ook nog een bevestiging van de levering? > Ook dit zal ik even moeten navragen.

Klopt dit zo een beetje? Of mis ik nog iets?

Groeten - Kind regards

Maartje

Moderator
Smartphone Crew - Forum NL


Kardinaal

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ja 1 vraag nog in mijn ogen, in het begin is er gesproken dat de actie liep tot de 18de, maar ergens anders werd er gesproken over de 24ste, dus ben wel erg benieuwd welke datum dit nu is..
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Kardinaal schreef:
Ja 1 vraag nog in mijn ogen, in het begin is er gesproken dat de actie liep tot de 18de, maar ergens anders werd er gesproken over de 24ste, dus ben wel erg benieuwd welke datum dit nu is..
Ok, ik zal de vraag toevoegen!

Groeten - Kind regards

Maartje

Moderator
Smartphone Crew - Forum NL


Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo allemaal,

Ben ik weer 😉

Zojuist heb ik een reactie ontvangen met meer informatie. Zoals hierboven zal ik per vraag het antwoord erbij vermelden.

- Worden de headsets los geleverd of samen met de bestelling? > De mensen die verlengd hebben krijgen de headset nagestuurd. Bij een nieuwe bestelling zit de headset er meteen al bij.
- Krijgen de mensen die online een los toestel besteld hebben de headset meteen, als voucher of nageleverd? De fysieke headset wordt nageleverd, jullie ontvangen dus geen vouchers.
- Hoe lang duurt het ongeveer totdat de headset wordt nageleverd? > het nasturen van de headsets is een handmatig proces. Jullie kunnen daarbij uitgaan van 2 tot 3 weken, maar in theorie kan het eerder.
- Is de actie echt op 18 februari gestopt? > Ja, omdat we slechts een beperkte voorraad headsets kregen van Sony hebben we de actie per 18-2 offline gehaald.
- Krijgen de personen die de headset later ontvangen ook nog een bevestiging van de levering? > Nee, enkel de headset wordt toegestuurd. Hiervan ontvang je dus geen aparte bevestiging.

Hopelijk verduidelijkt dit een en ander een beetje!


Groeten - Kind regards

Maartje

Moderator
Smartphone Crew - Forum NL


Basbus

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wanneer krijgen de mensen hun toestel? Welke type besteller krijgt hem eerst? (verlengers, nieuw abbo, los toestel)
Basbus

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Op 18 feb contract verlengd. Krijg ik een headset?
Kardinaal

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Toch wel bijzonder dan de 18de, weer verkeerde info, ook aan de telefoon door medewerkers waardoor ik heb gekozen om toch een pre-order te doen.. Erg jammer...
kurk

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
kreeg kpn en t mobile dan meer head sets dat hun actie langer door ging dan de 18e?? 
 
snap er niks van,
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic