janneke1996

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe iphone 4 geeft 'Geen service'

Ik heb net een nieuwe Iphone 4 gekregen bij mijn abonement van Vodafone. Ik kreeg er ook een simkaart bij (omdat de andere niet in een iphone paste). Maar nu stop ik deze simkaart erin, configureer ik mijn telefoon en staat er in de linker boven hoek 'Geen service'.
Ik kan ook niet bellen/gebelt worden. Whatapp doet het wel maar dat komt omdat ik hem met mijn wifi heb verbonden.
En het is ook niet dat hij naar 5 minuten overspringt op vodafone, ik heb hem al een uur en hij staat nogsteeds op 'Geen service'. Als ik hem opnieuw opstart blijft hij ook op 'Geen service'
Als ik tussen instellingen > aanbieder > en ik zet automatisch af. Kan ik wel voor vodafone kiezen. Maar als ik deze selecteer komt er te staan
'Beperkt netwerk
Het geselecteerde mobiele netwerk is beperkt. In Instellingen kunt u een ander netwerk kiezen'
En daar onder twee buttons, eentje met 'Sluit' en eentje met 'Instellingen". Als ik op sluit klikt blijf ik blijf ilk op de zelfde pagina. Druk ik op 'Instellingen' dan blijf ik ook op de zelfde pagina. Ik heb dit geprobeert bij alle netwerken die ik kan kiezen als hij niet op automatisch staat. En bij ieder netwerk geeft hij dit bericht.
 
Er is nog niks gebeurt met mijn iphone. Ik heb hem net een uurtje en hij heeft het ook nog niet gedaan. De verpakking van de iphone was nog gewoon dicht toen ik hem kreeg dus ik zou niet weten wat er dan gebeurt is.
 
Ik hoop dat ik dit zelf kan fixen, met hulp van een van jullie misschien?
Groetjes Janneke
7 Reacties 7
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Janneke, dit valt simpel op te lossen. Een nieuwe simkaart wordt altijd gedeactiveerd verzonden uit veiligheidsoverwegingen. Neem even contact op met de klantenservice, dan activeren mijn collega's hem voor je. Dat is alles wat nodig is 🙂
Ruben0807

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik heb al een tijdje een IPhone 4 en alles ging prima maar opeens had ik geen service en kon ik niet meer bellen en Sms'en. Ik heb gewoon prepaid maar opeens heb ik helemaal niks. Zou iemand mij kunnen helpen hiermee?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Ruben, probeer je simkaart eens in een ander toestel. Wellicht dat het aan je toestel ligt. Het kan eventueel ook zo zijn dat je simkaart is gedeactiveerd doordat je te lang niet hebt opgewaardeerd.
Ruben0807

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is er een mogelijkheid dat ik een nieuwe kan krijgen? Want het is wel storend en ik heb mijn mobiel wel nodig.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Je kunt hiervoor het beste even langs een Vodafone winkel gaan. Daar kunnen onze collega's je simkaart testen en eventueel verwisselen.
Karin2204

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Bas,
Ik heb dit zelfde probleem. Ik heb vandaag Vrijdag 16 Mei om 19:00 uur contact gehad met klantenservice om mijn simkaart te activeren. Het zou een uur duren. Het is nu 22:36 uur en ik heb nog steeds geen service!. Klantenservice is pas morgenochtend vanaf 9:30 uur bereikbaar. Ik kan niet bellen/internetten met mijn toestel. Ik gebruik nu iemand anders zijn mobiel. Het meest frustrerend hierin is dat ik Onbereikbaar ben !!!!!!
Wat moet ik nu doen?
Gr.
Karin
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Karin2204,

Heb je dit probleem nog steeds? Het kan namelijk maximaal 24 uur duren voordat de activering van een nieuwe simkaart is verwerkt. Het is in dat geval ook belangrijk om je telefoon opnieuw op te starten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic