Markv86

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tegoed en gebruik overschrijding

Beste Vodafone,

Ik heb bij mijn abonnement een internetbundel van 500mb. Doordeweeks zit ik 97% van de tijd op wifi.
Het kan dus niet, dat ik vandaag al 100mb buiten mijn bundel aan het gebruiken ben. Het is 5 december. Zelfs op wifi heb ik mijn telefoon niet zo intensief gebruikt dat ik 600mb zou hebben gebruikt.

Nu heb ik al wel kosten buiten mijn bundel terwijl ik zeker weet dat het niet kan kloppen. Ik gebruik mijn internet altijd heel bewust (ik gebruik geen youtube/instagram/whatsapp foto's of filmpjes op 3g, alleen op wifi).

Ik hoor graag van je/jullie wat we hiermee doen.

Groeten,
Mark Verlijsdonk
8 Reacties 8
Roosss21

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit had ik dus ook.
500 MB op in 1 dag..
Dit is echt onmogelijk want ik heb alleen maar gewhatsappt en niet veel meer.

Ben benieuwd naar reactie.

Roos
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Mark en Roos,

In ons systeem wordt alleen dataverbruik geregistreerd als je daadwerkelijk verbinding maakt via 2G, 3G of 4G. Dataverbruik via Wi-Fi is in ons systeem niet te zien omdat dit niet via ons netwerk gaat. Als er dus dataverbruik te zien is in My Vodafone dan betekent het toch dat er dataverbruik plaatsvindt. Je telefoon kan ook automatisch overschakelen naar het 3G netwerk als je het toestel in standby modus zet. Welk toestel heb je precies?
Roosss21

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik schakel mijn 3G alleen in als ik het dan direct gebruik en laat het nooit aanstaan. Doe het dus weer uit als ik klaar ben met internet.
Ik heb een Iphone 5.
Heb het probleem nooit eerder gehad maar 500 MB in 1 dag kan gewoon niet. Ook kan ik vanaf 1 december geen bijgewerkte gegevens van my vodafone zien.

Gr. Roos
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Roos,

Heb je iOS 7 op je toestel geïnstalleerd? Daarmee kun je namelijk per app zien hoeveel data er is verbruikt: Instellingen -> Mobiel netwerk -> Scroll naar beneden.

Wellicht zie je hier iets opvallends tussen staan wat de reden kan zijn voor het hoge dataverbuik.
Fhuls

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb ook last van dit probleem met mijn iphone5.
Gisteren de melding ontvangen dat ik voor deze maand onder de 150mb databundel zit. Toen ik keek op de vodafone app stond die inderdaad onder de 150mb. Toen ik vandaag weer keek zag ik dat ik nog maar 0mb tegoed heb voor deze maand en inmiddels ook al verbruikskosten buiten te goed heb.

Als ik bij mijn data verbruik kijk zie ik niets bijzonders.
Heb inmiddels mijn mobiele netwerk uitgeschakeld om nog meer verbruikskosten te voorkomen

Hoe kan heeft dit gebeuren terwijl ik bijna altijd op wifi zit en elke maand mb's overhoud. En hoe kan het dat terwijl ik slaap mijn bundel zo erg snel leegloopt.


Met vriendelijke groet

Frans
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hmm, vreemd Frans! Heb je al contact opgenomen met de klantenservice om jouw persoonlijke account te bekijken? Via het Forum gaat dit namelijk niet, dus ik kan niet zien hoe het zit met je dataverbruik.
ManonVestjens

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedendag,

Wel raar dat iedereen dit op dezelfde dag heeft!!

Ik heb hetzelfde probleem en ik ben benieuwd wat apple zegt.
Roosss21

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik hen gekeken maar geen rare dingen te zien. Denk dat het tijd wordt om de klantenservice te gaan bellen?

Bedankt!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic