Wipneus

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Abonnementskosten kloppen niet

Ik heb 2 abonnementen van 9 en 15 euro samen 24 euro maar elke maand wordt er 24,01 van de rekening afgehouden. Stel ik heb 1 miljoen klanten waarbij telkens 1 cent extra in rekening wordt gebracht wat dat extra voor het bedrijf oplevert. Ik weet niet waarom dit gebeurt maar 24 euro is 24 euro en geen cent meer. Wie heeft dit ook en weet waarom?
11 Reacties 11
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Wipneus, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Het zal in ieder geval niet expres worden gedaan, houd er rekening mee dat één contact vaak al honderden keren duurder is dan € 0,01 i.v.m. personeel en overige kosten. Neem even contact op met onze klantenservice. Als het inderdaad een fout is wordt dit hersteld, ook al gaat het om € 0,01. Afspraak is afspraak 🙂
MissRed

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het verschil in de kleine centjes kan denk ik met 2 dingen te maken hebben: soms wordt er €0,01 (soms kan dit variëren tot 5 cent) in mindering gebracht of juist extra in rekening gebracht op een factuur. Dit komt door bepaalde BTW afrondingen, zoals ik die bij meer bedrijven heb gezien. Sommige systemen werken met meer cijfers achter de komma. Indien je dit vooral de laatste maanden opvalt, komt dit door de inflatiecorrectie.
Wipneus
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Je hebt een contract van 24 euro en niet van 24,01 inflatie of wat anders is flauwekul. In de winkel hangt een prijskaartje aan een artikel van 24 euro en als je dan bij de kassa komt moet je 24,01 betalen. Ik ben van Ziggo naar Vodafone gegaan met dezelfde voorwaarden en dat houd dan ook in dezelfde prijs.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Wipneus,

Heb je de reactie van mijn collega Marc ook gelezen?
Neem even contact op met de klantenservice (telefonisch, via de chat of via Facebook/Twitter), dan kijken we het graag voor je na.

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Heb je ondertussen contact met ons gehad Wipneus?
Wipneus
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Vodafone gebeld en die zeiden dat het inflatiekosten zijn. Echt belachelijk kan niet anders zeggen. Zo kunnen ze elke keer inflatiekosten gaan rekenen terwijl je een abonnement hebt afgesloten voor 15 en 9 euro. dit wordt dadelijk 15,01 en 9,01 is 24,02 euro
Wipneus
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Vodafone gebeld en die zeiden dat het inflatiekosten zijn. Echt belachelijk kan niet anders zeggen. Zo kunnen ze elke keer inflatiekosten gaan rekenen terwijl je een abonnement hebt afgesloten voor 15 en 9 euro. dit wordt dadelijk 15,01 en 9,01 is 24,02 euro
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Wipneus,

Deze inflatiecorrectie wordt vastgesteld door het Centraal Bureau van Statistiek en we zijn dus ook verplicht om deze kosten door te voeren.
Meer informatie vind je hier: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/inflatiecorrectie.shtml.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Het topic wordt binnenkort gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic