Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
sjoerdvo

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Same here!
Cagdas

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ik heb zonet via de chat contact gehad met een van de medewerkers. Ik had mijn bestelling op 24 september geplaatst via de webshop van F&F. Omdat ik momenteel elders anders klant ben moet er een nummerbehoud worden aangevraagd. Men kon mij via de chat mededelen dat mijn nummerbehoud wordt aangevraagd en dat men wacht op een goedkeuring. Aldus, dit is de status van mijn ordernummer volgens de Vodafone medeweker.

Uit eerdere gesprekken met medewerkers werd mij verteld dat het verzoek nummerbehoud wordt aangevraagd indien er een toestel op voorraad is. Dit houdt in dat er inmiddels een toestel aanwezig is. Gezien ik op 24 september heb besteld, moeten vele toestellen van andere ook op voorraad zijn. Overigens zal het mij niet verbazen als ik straks een berichtje krijg met nummerbehoud is voltooid, maar er is geen toestel op voorraad. Gezien de voorraad statussen van Vodafone op Vodafone.nl, directsales.vodafone.nl en de Vodafone forum allemaal verschillen heb ik weinig hoop.
Cagdas

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@vanderm

Bij mij werkt de orderstatuspagina ook niet. Ik krijg de melding dat het ordernummer ongeldig is. Ik heb nummerbehoud aangevraagd en zolang mijn telefoonnumer nog niet in het systeem staat bij Vodafone kun je je orderstatus niet raadplegen. Andere kunnen hoogstwaarschijnlijk dat wel omdat ze al gebruikmaken van de Vodafone netwerk.

Je nummerbehoudt is goedegekeurd als je een bericht ontvangt van Vodafone - gezien ze zeer slecht zijn met communiceren - kun je beter proberen om een My Vodafone account aan te maken. Indien het systeem je telefoonnummer herkent, dan is je nummer verwerkt in het systeem van Vodafone.
stoondje

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net met iemand van de chat gesproken. Iphone plus 64 zilver zou op voorraad moeten zijn.. 1.20 bestled
Cagdas

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@stoondje

Hier staan wij op te wachten, eindelijk wordt het wat positiever. Hopende dat nu een moderator te voorschijn komt en deze berichten kan bevestigen.
iPhone6l0vers

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Klopt het dat de chat het niet doet, of doe ik wat verkeerd
esab

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als er staat dat het te druk is, moet je blijven refreshen tot de knop onderaan actief wordt met de tekst 'Start de chat' ipv het inactieve 'probeer het later'. Zodra een medewerker beschikbaar is wordt hij actief, dat kan elk moment zijn dus blijven refreshen werkt het snelste is mijn ervaring.
iPhone6l0vers

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik krijg melding dat pagina niet kan worden weergegeven. Met verschillende browsers
Cagdas

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@iPhone6l0vers

- Ga naar https://www.vodafone.nl/support/contact/ .
- Je ziet in eerste instatie "Laden ..." staan.
- Als het te druk is komt er het volgende te staan: "Probeer het later".
- Druk continu op de F5 knop om te refreshen. Op een gegeven moment zie je "Chat nu" staan :D.
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik heb net iemand van de chat gesproken, die vertelde mij het volgende:

-de oude levering is nog niet helemaal verwerkt. Heb je nog geen bericht gehad dan kan het zijn dat je die vandaag of morgen alsnog krijgt!

-er komt deze week een nieuwe levering, dit moest ik in de gaten houden in dit forum topic.

Tot zover de info die ik kreeg
rikclaessens

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

DarkPino schreef:
Ik heb net iemand van de chat gesproken, die vertelde mij het volgende:

-de oude levering is nog niet helemaal verwerkt. Heb je nog geen bericht gehad dan kan het zijn dat je die vandaag of morgen alsnog krijgt!

-er komt deze week een nieuwe levering, dit moest ik in de gaten houden in dit forum topic.

Tot zover de info die ik kreeg

Kan een VF moderator/medewerker het bericht van DarkPino bevestigen? Het is toch te triest dat de gebruikers van het forum dit nieuws moeten melden in plaats van officieel via Vodafone?
iPhone6l0vers

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Tis me gelukt iemand te spreken en de mevrouw gaf aan dat de beruchte iphone6 sg 64 gb niet op voorraad is en dat ze niet weten wanneer hij word geleverd. Lag aan de zending iPhones maar zodra het verstuurt word krijg ik hier gelukkig een mail over. Vind wel een beetje balen dat ze niet kunnen zeggen of het deze week gaat worden maar ik ga ervan uit dat het volgende week gaat worden.
opmnv

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Net even wat informatie gehad van de klantenservice (1201) optie annuleren van je abonnement. Nadat de medewerker 7 minuten nodig had om informatie te verzamelen wist zij mij te melden dat de 6+ 16GB SG een verwachte leverdatum van 2 tot 3 weken heeft voor mijn bestelling. (Besteltijd 1.23 uur op vrijdag de 19de)

Dus. Is dit nu de goede info of niet?
Joshuaphilippo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Afgelopen vrijdag heb ik contact gehad met de klantenservice over de levering van de iPhone 6. Vandaag zou hij bezorgd worden, maar ik heb geen Track and Trace nummer ontvangen. Gebeld naar 1201 waar ik na 20 minuten gehoord werd. Deze verbond mij door naar de verkeerde afdeling waardoor ik nog 2 keer 20 minuten in de wacht stond. Na 64 minuten(!!!) bellen krijg ik te horen dat het niet juist is dat er vandaag bezorgd wordt en dat het ook niet helemaal duidelijk is wanneer wel. Ik heb mee gedaan aan de nachtelijke bel-actie van jullie op 19 september en ik heb een Red Super abonnement. Hoe komt het dat dit dan de service is die ik ontvang en wat kan hieraan gedaan worden?

Groet,
Joshua
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Haha, drie keer klanten service en drie verschillende verhalen... Fantastisch dit
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Uit de openingspost:
Op dit moment (maandag 29 september) werken we de voorraadstatus bij, zodra er een nieuw overzicht is zul je dat op deze plek kunnen vinden.

Ik zit op het puntje van mijn stoel...
Tabeeee

Liefhebber
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@opmnvDat is inderdaad de info die op de website staat ja! ik ben benieuwd naar de overige beschikbaarheid en dat het bericht op de website niet klopt 😉
Tabeeee

Liefhebber
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@DarkPinoKlopt!
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Iemand zin om de KS of chat te contacten en ze meteen te vragen naar deze drie verschillende antwoorden? Het mooiste zou natuurlijk zijn als nummer vier weer een antwoord krijgt 😄
Vaneijk159

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
19 september om 12.50 besteld en nog steeds geen idee van wanneer ik mijn toestel binnen krijg 😞 ik vind dit echt zo telleurstellend...
Jaren lang klant bij vodafone! zogenaamd bijzondere klant, en wordt ik alsnog zo behandeld! Iedere keer als ik met de klantenservice bel, krijg ik steeds verschillende antwoorden:
- hij ligt klaar voor verzending
- hij is niet op voorraad
- we wachten tot postNL je bestelling komt ophalen (wtf?????)

Echt belachelijk dit. Ik had verwacht mijn toestel afgelopen weekend te krijgen en nu heb ik geen idee wanneer dit gaat gebeuren... pfff heb geen woorden voor.... grote telleurstelling vodafone... zo ga je niet met klanten om... 😞
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic