JerryR

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Galaxy S3 traag,loopt vast, wifi schakeld uit,enz

Beste...
 
Sinds augustus 2012 ben ik in het bezit van een galaxy S3. Sinds 1 van de laaste updates is mijn toestel zeer onstabiel gaan draaien. veel apps lopen vast, en hij reageerd af en toe zeer traag tot niet. Ik ben hiermee naar de Smartphone crew geweest en ze hebben de software aangepast. gek genoeg staat er nu ineens t-mobile software op... maar mijn problemen zijn nog steeds niet verholpen. ik baal hier wel van aangezien mijn oude toestel met veel tragere processor vele malen beter functioneerde. (HTC desire HD)
 
sind deze update gaat ook mijn wifi in powersafe modus. telkens als ik thuis op de wifi zit schakeld het toestel achter de schermen de wifi verbinding uit. alleen blijft de functie wel actief waardoor het toestel niet over schakeld naar 3G. en mijn email en andere berichten niet meer binnen komen.
dit kan ik tijdelijk verhelpen door *#0011# in te voeren in mijn telefoon kiezer om vervolgens in service mode te komen via menu naar wifi te gaan en vervolgens de powersafe modus uit te zetten. maar gezien dit tijdelijk is is dit erg vervelend.
 
Hoop dat hier echt een antwoord op is aangezien op vele fora de zelfde problemen besproken worden met eindeloze reacties behalve 1 die het probleem oplost 
 
mvg Jerry Rolff
16 Reacties 16
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Jerry,

Welkom op ons forum in ieder geval!
Ik kan me voorstellen dat je er niet blij van wordt als je oude toestel beter functioneert dan je nieuwe toestel.
Je geeft aan dat je dit hebt sinds 1 van de laatste updates. Helpt het om je toestel te backuppen en terug naar fabrieksinstellingen te zetten? Als het dan wel weer functioneert zou je eventueel een update vanuit Samsung kunnen afwachten die de problemen met de nieuwere releases op moet gaan lossen.
leoniekeaalders

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi!
Ik ben eergisteren met mijn toestel langs een Vodafone winkel gegaan. Daar wederom factory reset, maar binnen 10 minuten was het weer raak: toestel bevroren.
Medewerker boodt aan toestel op te sturen, maar er was geen vervangend toestel (en die zou ik geloof ik ook niet krijgen omdat ik geen verzekering ooit heb genomen).

Vraag 1: hebben geen van de winkels vervangende toestellen?
Vraag 2: waarom - ondanks gebrek aan verzekering - krijg ik geen vervangend toestel ondanks het feit dat deze error inmiddels een bekend Samsung Galaxy S3 probleem is?
 
met groent,
Leonieke
 
ps: hoop nog steeds dat dit problem zichzelf oplost, maar zal wel niet. Ik ga nu op zoek naar een manier om android versie te veranderen, want zo'n instabiele telefoon werkt niet goed!
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi leoniekeaalders,

Ik heb jouw klacht even samengevoegd met een andere post die hetzelfde probleem omschrijft. Je ziet hierboven een aantal tips van Arina. Zou je die eens willen proberen?

Als je je toestel ter reparatie aanbiedt heb je alleen recht op een vervangend toestel als je daarvoor verzekerd bent of als de service in je abonnement opgenomen is. Helaas is dat bij jou niet het geval. Je zult daarom even geduld moeten hebben tot je toestel gerepareerd is.
leoniekeaalders

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor het antwoord, alhoewel ik er niets aan heb.
 
Ik heb gehoord dat Samsung een update voor de SIII uitrolt: http://www.androidworld.nl/146849/samsung-galaxy-s-iii-kleine-update-voor-belgische-gebruikers-nog-niet-in-nederland/
 
Wanneer komt deze naar Vodafone NL klanten?
Ineke07

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hetzelfde probleem.
 
Ik heb meerdere forums bezocht en naar oplossingen gezocht.
Op ieder forum wordt gemeld dat je de fabrieksinstellingen terug moet zetten etc. maar dat dit uiteindelijk niet veel oplost. 
 
Ook het opsturen naar de winkel ter reparatie heeft geen zin om dat het een software probleem is en dat na de reparatie dezelfde software er weer wordt opgezet.
 
 
Hiervoor nooit een probleem gehad met de s3 maar nu....... Je wordt er gewoon moe van.
 
Ik betaal een flinke klap geld voor mijn abbonement maar er wordt niet echt met een concreet antwoord gekomen vanuit vodafone. 
(niet op de forums)
 
Hierdoor ben ik op forums gaan kijken bij andere providers maar ook hier geven ze steeds het zelfde antwoord: je telefoon resetten of opsturen.
 
Wat kan er nu wel worden gedaan?
Of moet ik wachten op een nieuwe update van de software?
Of moet ik contact opnemen met Samsung zelf?
 
 
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ineke07 schreef:

Ik betaal een flinke klap geld voor mijn abbonement maar er wordt niet echt met een concreet antwoord gekomen vanuit vodafone.
(niet op de forums)

Hierdoor ben ik op forums gaan kijken bij andere providers maar ook hier geven ze steeds het zelfde antwoord: je telefoon resetten of opsturen.

Wat kan er nu wel worden gedaan?
Of moet ik wachten op een nieuwe update van de software?
Of moet ik contact opnemen met Samsung zelf?

Het punt is dat het gaat om een probleem dat in de toestelsoftware zit. Het is dus een puur toestelspecifiek probleem dat alleen opgelost kan worden door de fabrikant. Ik wil het probleem zeker niet afschuiven hoor, maar de fix moet komen vanuit samsung.

Zou je me wat links kunnen geven van de forumtopics die je bezocht hebt voor info? Dan weet ik ook iets beter wat precies het probleem is en ga ik geen zinloze suggesties geven. Als het dezelfde problemen zijn die jullie merken kan ik daarnaast hier intern informeren of we ze vaker gehoord hebben. Misschien kunnen wij dan ook eens vragen of er iets van een oplossing te verzinnen is.

Wat betreft de update, ik weet niet precies of die een oplossing is voor dat probleem maar hij komt denk ik wel naar Nederland. Updates worden alleen altijd door de fabrikant gespreid uitgerold (zowel qua land als toestel) om de belasting op hun updateservers wat te reguleren. Dus wanneer hij er gaat zijn durf ik niet te zeggen.
Z1-ernie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Omdat ik sinds enige tijd dezelfde problemen heb, als door verschillende gebruikers/eigenaren opgesomd ben ik op Internet aan het zoeken geslagen. Allemaal dezelfde antwoorden. Of terug naar een servicecenter of een reset. Een oplossing wordt noch door de provider, in dit geval Vodafone of de leverancier, Samsung geboden. Dit noem ik K..service.
 
Netjes gezegd slechte service
Bert1977

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi BasT (en uiteraard de topic starter)
 
Ik heb helaas ook last van een random vastlopende of zelfs herstartende telefoon. Dit is momenteel erger geworden, hij herstart zeker 5 tot 10 keer per dag, en loopt in de tussentijd ook regelmatig vast. Soms krijg ik een melding van een vastgelopen applicatie, maar meestal begint de telefoon 10 minuten ofzo na een freeze weer te werken.
 
Voordat dit begon heb ik wel gemerkt dat de telefoon op momenten zeer traag aanvoelde, soms was typen in een venster nauwelijks mogelijk omdat je 2 seconden moest wachten voordat een teken zichtbaar werd. Mijn vermoeden is dat dit de voorlopers waren van mijn huidige probleem; een bijna onbruikbare telefoon. Dat de telefoon onbetrouwbaar is geworden is wel iets van de laatste 2 weken. Ik heb in die tijd geen applicaties geinstalleerd of updates geinstalleerd.
 
Ik heb onderzoek gedaan op internet, en hieruit blijkt dat het bekende problemen zijn die het "Galaxy S3 Sudden Death Syndrome" worden genoemd. Meer versies zijn hiervoor gevoelig, zoals de S2 en de Galaxy Note, maar ook de S3 is hiervoor gevoelig. Het gaat om een aantal gebruikte eMMC chip-versies, of in ieder geval de firmware voor die chips, die een telefoon gevoelig maken. Hieronder wat links met meer informatie:
 
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2133401
http://www.samsunggalaxys3forum.com/forum/samsung-galaxy-hacks-roots-mods/9681-sudden-death-syndrome-sds-emmc-chips-custom-kernels.html
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=36499838
 
Er is zelfs een app in de Google Store die helpt om te checken of je hier last van kunt gaan hebben. Deze app heet "eMMC Brickbug Check" en deze geeft op mijn apparaat aan dat ik een desbetreffende chip heb.
 
 
 
Nu heb ik zelf ook een vraag. Ik wil graag deze telefoon ter reparatie opsturen. Ik heb de telefoon nog geen jaar, dus garantie zou nog zeker van toepassing moeten zijn. Hoe ga ik in deze in zijn werk, en hoe lang ga ik de telefoon kwijt zijn?
 
Verder, hoe kan ik ervoor zorgen dat de telefoon ook daarwerkelijk wordt gerepareerd, en niet dat er enkel een factory reset wordt uitgevoerd? Dit kan volgens de artikelen een tijdelijke oplossing bieden, maar ik zou mezelf niet graag genoodzaakt zien om nogmaals een telefoon in te sturen die al zou zijn gerepareerd.
 
 
Met vriendelijke groet,
Bert
RBerntsen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goede post Bert, dit lijkt inderdaad sterk op het SDS, waar ik zelf ook last van heb, nog een graadje erger dan dat van jou: Met mijn telefoon kun je op dit moment niks meer aanvangen, reageert ook niet meer op input in de download mode.
Zelf twijfel ik ook aan de reparatiemethode die het reparatiebedrijf toepast, Weten ze wel van het SDS, of doen ze maar wat (factory reset)? Ook vind ik het echt belachelijk dat je je telefoon een week of 2 kwijt bent, dat kan toch niet. Met zo'n ingrijpend probleem aan een toestel moet Samsung zelf toch de service leveren van een vervangend toestel vind ik.
Bert1977

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gelukkig is dat vrij snel te checken met de app die ik heb gelinkt. Deze geeft aan of je de desbetreffende chip hebt (zeer waarschijnlijk) en of hier een andere voor hebt gekregen. Verder is er ook een kleine hoop dat een nieuwe firmware gaat helpen, maar deze is nu enkel nog maar in Belgie gesignaleerd. Misschien dat deze binnenkort ook gaat worden gedistribueerd.

Maar daar heb jij waarschijnlijk helemaal niks meer aan omdat jij je telefoon al helemaal niet meer kunt starten.
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hey allemaal,

Ik heb zelf een S3 en heb dit probleem ook een tijd lang gehad.
Gruwlijk irritant natuurlijk, vastlopers, uitvallen opnieuw herstarten uit zichzelf etc.
Ik heb me een paar keer flink verslapen omdat mijn wekker niet ging en gedurende de dag heb ik wel meer dan eens mijn batterij moeten verwijderen.

Ik moet echter zeggen dat ik een nieuwe update heb geïnstalleerd en ik nu nergens meer last van heb.
Tijdens het downloaden van de software hing mijn toestel echter wel om de 2 minuten vast en reageerde nergens meer op, dat maakte het downloaden niet echt makkelijk, maar na genoeg battery-pulls en veel geduld is het uiteindelijk gelukt het softwarepack te downloaden. Sindsdien geen problemen meer.

Hebben jullie dit al nagekeken of je nieuwe software kunt installeren?

Hier een screenshotje van mijn toestel met welke software e.d. ik heb:


Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Bert1977 schreef:
Hoi BasT (en uiteraard de topic starter)

*knip voor overzichtelijkheid*

Nu heb ik zelf ook een vraag. Ik wil graag deze telefoon ter reparatie opsturen. Ik heb de telefoon nog geen jaar, dus garantie zou nog zeker van toepassing moeten zijn. Hoe ga ik in deze in zijn werk, en hoe lang ga ik de telefoon kwijt zijn?

Verder, hoe kan ik ervoor zorgen dat de telefoon ook daarwerkelijk wordt gerepareerd, en niet dat er enkel een factory reset wordt uitgevoerd? Dit kan volgens de artikelen een tijdelijke oplossing bieden, maar ik zou mezelf niet graag genoodzaakt zien om nogmaals een telefoon in te sturen die al zou zijn gerepareerd.


Met vriendelijke groet,
Bert
Top-info Bert. Ik denk dat velen daar iets aan hebben 🙂

Om je vraag te beantwoorden, in hoeverre Samsung op de hoogte is van en maatregelen neemt tegen het sudden death syndroom, dat is me niet helemaal bekend maar we mogen er met zijn allen wel vanuit gaan dat zij hiervoor ondertussen een oplossing gevonden hebben denk ik. Er zou een update voor moeten zijn.

*edit* Ik zie dat Stevie me voor is 🙂
Ik wilde iets zeggen over de update, maar dat heeft zij al gedaan. Check dus even of er een update is voor je toestel. Zo niet, lees verder 😄

Mocht die er niet zijn, dan is opsturen toch het beste. De reparateur die wij gebruiken, Dynafix, is hier in Nederland de officiële reparateur van samsungtoestellen. Zo ongeveer elk samsungtoestel dat ter reparatie wordt aangeboden (ongeacht waar) komt daar terecht.

Zij repareren een toestel over het algemeen zeer snel en deskundig en als dat niet mogelijk is wordt het vervangen. Wat de exacte procedure is bij dit defect weet ik niet precies maar dit is de normalle gang van zaken. Een reparatie duurt over het algemeen een dag of 5 (een dag heen en een dag terug en ca 2 dagen in het reparatie-centrum). Dat duurt eigenlijk alleen langer als er onderdelen nodig zijn die niet op voorraad zijn maar dat kun je via het track&trace systeem voor reparaties volgen.

Wat ik je aanraad te doen is het volgende:
- check eerst even of updaten helpt
- zo niet, lever je toestel in ter reparatie
- zorg dat expliciet vermeld wordt wat je zelf al heb uitgezocht. Lees dat met mijn collega even goed door zodat er geen twijfel kan bestaan.

Ik heb er vertrouwen in dat het reparatiebedrijf vervolgens met een permanente oplossing komt, of dat nou een software-update is die het probleem fikst of een vervanging. 🙂
MichelK

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi BasT,
 
Ik heb de SIII nu bijna een jaar in mijn bezit en het is een geweldige telefoon gebleken. Tot een paar weken geleden.... Ook ik heb sindsdien grote problemen met mijn SIII aangezien deze om de haverklap vastloopt en daardoor ben ik gaan zoeken naar mogelijke oorzaken/oplossingen. 
 
Zo kwam ik op deze site en heb de sites bekeken die Bert1977 heeft gepost (dank daarvoor). Na het downloaden van de app "eMMC Brickbug Check" blijkt dat ook ik een chip heb die gevoelig is voor het "Galaxy S3 Sudden Death Syndrome". 
 
https://www.dropbox.com/s/wn2xibgr6a9vl1p/Screenshot_2013-05-07-09-55-24.png
 
Ik heb mijn toestel gecontroleerd en deze geeft aan dat de laatste updates al zijn geinstalleerd. 
 
Nu heb ik mijn SIII in de eerste maand dat ik hem had laten vallen (dood en doodzonde want er zijn nu beschadigingen aan het frontje), maar ik heb daarvan nog nooit een enkel (technisch) probleem gehad. 
 
Mijn vraag is nu als volgt. Ik wil graag mijn SIII ter reparatie opsturen aangezien mijn chip gevoelig is voor het SDS probleem en gezien het feit dat mijn SIII om de haverklap vastloopt. Nu ben ik echter als de dood dat het reparatiebedrijf gaat zeggen: "meneer, uw gsm heeft valschade, dus daarom valt dit niet binnen de garantie" terwijl dit mij zeer onterecht en unfair lijkt aangezien het een SDS probleem is. Wat raadt u mij aan?
 
Met vriendelijke groet,
Michel
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi MichelK,

Ik begrijp je vraag helemaal. Als je een toestel opstuurt ter reparatie, dan wordt een toestel uitvoerig onderzocht door onze reparatiedienst. Hier wordt bepaald of de oorzaak van de klacht binnen de garantie valt ofniet. Val-, druk- of stootschade valt inderdaad niet binnen de garantie. Woon je misschien in de buurt bij een van deze winkels: http://voda.fo/ne/0sdya ? Hier is namelijk een monteur aanwezig waarmee je het een en ander kunt bespreken. Ik kan helaas niet garanderen dat de reparatie in de winkel uitgevoerd kan worden.
MichelK

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi RobbieE,
 
Bedankt voor je antwoord. Ik woon in Breda en zal deze week langs de Vodafone winkel gaan. 
 
Hopelijk wordt dit probleem netjes en correct opgelost en gaan ze de ondeugelijke chip onder garantie vervangen door een goede chip. 
 
Groeten,
Michel
Bert1977

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Kijk, deze vraag wilde ik zelf ook nog stellen, ik heb namelijk hetzelfde dilemma. Telefoon laten vallen in de eerste maan (achterkant is stuk gladder dan een HTC bv.) en heb nu een barst in het scherm. Telefoon heeft het daarna ook altijd goed gedaan, en flash geheugen zou sowieso niet gevoelig moeten zijn voor schokken, maar ben bang dat het hierop stuk kan gaan lopen om de telefoon te repareren.
 
Dank voor de lijst van winkels met technisch personeel, ik ga zodra ik kan eens bij de Lijnbaan langshoppen om te kijken wat er mogelijk is.
 
Groeten,
Bert
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic