Karen

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

email in het buitenland buiten PassPort

Ik zit voor mijn werk regelmatig in het buitenland, maar dan meestal in landen die niet onder Passport vallen. Is er een manier om voordeliger te internetten of emailen in die landen zonder dat ik de volle mep moet betalen? Ik heb het over landen zoals de Verenigde Staten, Rusland, Arabische Emiraten. Die vallen helaas niet onder de passport landen dus er is geen internetbundel voor deze landen beschikbaar om mijn kosten in de hand te houden.
Ik ben ook benieuwd naar ervaringen van andere reizigers om belkosten te beheersen in het buitenland.
 
groet
Karen
6 Reacties 6
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Waarschijnlijk is er wel een MacDonald's in de buurt? Misschien vind je daar gratis Wi-Fi.
Karen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tsja, dat is wel een semi-oplossing maar dan zou ik hele dagen in McDonalds (of Starbucks oid) moeten gaan kamperen. Ik heb het zo wel opgelost tijdens mijn laatste trip naar de VS maar ik vraag me af of de passport landen niet uitgebreid kunnen worden?
DrWho

Gedreven Meedenker
  • 62Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes
Karen schreef:
Tsja, dat is wel een semi-oplossing maar dan zou ik hele dagen in McDonalds (of Starbucks oid) moeten gaan kamperen. Ik heb het zo wel opgelost tijdens mijn laatste trip naar de VS maar ik vraag me af of de passport landen niet uitgebreid kunnen worden?
 
Ga daar maar niet van uit, dit zijn al 42 landen waar bijvoorbeeld Australie en Japan onder vallen. Er zijn dus wel degelijk mogelijkheden om goedkoper uit te zijn.
 
Het aller,aller goedkoopste is en blijft een locale kaart kopen in het desbetreffende land.
 
 
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Karen schreef:
Ik zit voor mijn werk regelmatig in het buitenland, maar dan meestal in landen die niet onder Passport vallen. Is er een manier om voordeliger te internetten of emailen in die landen zonder dat ik de volle mep moet betalen? Ik heb het over landen zoals de Verenigde Staten, Rusland, Arabische Emiraten. Die vallen helaas niet onder de passport landen dus er is geen internetbundel voor deze landen beschikbaar om mijn kosten in de hand te houden.
Ik ben ook benieuwd naar ervaringen van andere reizigers om belkosten te beheersen in het buitenland.
 
groet
Karen
Kijk eens naar de aanschaf van een MiFi, een soort draagbaar WiFi-Modem, formaat van een pakje sigaretten.
Als je in een land bent dat niet onder PassPort valt, schaf je ter plekke een prepaid data kaartje aan, doet het in je MiFi en je koppelt je telefoon aan de MiFi. 
Je bent telefonisch gewoon bereikbaar via je eigen nummer (je eigen SIM zit tenslotte in je telefoon) en voor data gebruik je lokaal prepaid-tarief, de "buitenlandse"SIM zit tenslotte in je MiFi-apparaat.
 
Hoop dat je hier iets mee kunt.
Karel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo
 
ik heb het zelfde probleem
ik vind de tarieven in het buitenland op OPLICHTING lijken 
het is van de zotte dat de eertste 50 BM   ong 0,01 tot 0,05 per MB betaald binen (NL)
of 0,075 buiten de bundel
 
en buiten paspoort landen , als je niet uitkijkt 8,93 per MB
zelfs in landen waar vodafoon gevestigd is
 
 
in buitenland meer betalen is niet erg, 
maar 100 x het lokale tarief is oplichting.
 
daarnaast is het geheel erg ondoorzichtig en moet je eerts heel goed je huiswerk doen om te voorkomen dat je een poot wordt uitgedraaid
waneer wordt vodafoon een echte en betrouwbare internationale dienst verlener ??
Lange

Stamgast
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Hey Hey,
 
In welke zin is Vodafone dan onbetrouwbaar op het verlenen van internationale diensten? Dat ze je geen garanties kunnen geven over de dekking ? bereik?
 
OF bedoel je de kosten?
 
Zoals ik het zie is 2 euro per dag of 5 per maand in de EU goedkoop. Ik kan me ook wel voorstellen dat buitenlandse providers ook geld willen zien voor het beschikbaar stellen van hun netwerk.
 
Bij andere providers ben je denk ik duurder uit... Het is altijd duur geweest en het zal voor sommige landen ook zo onaantrekkelijk blijven de komende tijd vrees ik.
 
Al zijn er verbeteringen.
 
Je zult op hun website inderdaad even moeten zoeken eer je een antwoord vind.  Daarnaast met een beetje extra moeite om een e-mail te maken of even te bellen wordt dit ook uitgelegd.
 
Groetjes,
Lange
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic