Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
Nickmadden8

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi allemaal,

Net als vele anderen heb ook ik een iPhone 7 besteld (32GB, Black). Mijn bestelling dateert van 5 oktober 2016 en het toestel zou uiterlijk 21-10 geleverd worden. Echter heeft Apple niet uitgeleverd wat Vodafone heeft besteld, althans volgens de medewerkster van Vodafone (lees Xerox). Na vandaag weer te hebben gebeld werd mij verteld dat ze a.s. vrijdag (28-10) pas de eerst volgende levering verwachten, of dit betekend dat ik dan ook op korte termijn mijn levering kon verwachten wist deze dame mij niet te vertellen, want inzage in het aantal openstaande bestelling had zij niet (best sneu dat een multinational als Vodafone geen ERP systeem heeft)? Máár... mocht "mijn" toestel wel bij de levering van 28-10 zitten dan mocht ik uitgaan van een levering op woensdag 2-11.

Natuurlijk erg jammer dat Vodafone service niet hoog in het vaandel heeft en heel erg re-actief hiermee om gaat. Neem een voorbeeld aan Coolblue, want goed gekopieerd (gejat) is beter dan slecht verzonnen.
Dr_90210

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
pff zo vermoeiend, WAAROM HOOR IK NIETS..!!




Sharona123

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi allemaal.

Vrijdag 21 oktober heb ik de bestelling gedaan iPhone 7 rosé gold 32gb. Meneer zei, waarschijnlijk heeft u het toestel vrijdag in huis. Nog geen 2 min later bevestiging mail van ontvangen.
Maandag een sms dat het even kon duren. Nou prima. Gisteren mail ontvangen dat de telefoon onderweg is. Met 2 mails van de rekening en de verzekering. Gister avond de track&trace gekregen. En vandaag heb ik hem al ontvangen.
Ik ben altijd erg tevreden met Vodafone en de klantenservice.

Ik snap het dan niet waarom er dan zoveel mensen zijn die in begin september al besteld hebben en nu nog niets hebben? Zijn vast wel meer die eerder dan 21 oktober een iPhone 7 rosé gold 32gb hebben besteld.

whitemonkey

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wacht ook nog steeds sinds 6 oktober. Silence sinds dat moment. Maar eigenlijk is 't wel logisch. Wachten hoort er een beetje bij bij Vodafone. Ze zijn natuurlijk ontzettend bezig met core-activiteiten, goede netwerken opzetten, onderhouden en ervoor zorgen dat je altijd bereik bent (ook al heb je nog geen telefoon ontvangen). Ze denken ook vooral goed na over mooie reclames over hoe leuk ze zijn, en hoe fantastisch het is om met Vodafone te bellen. Kippevel momentjes. Klanten problemen oplossen en op de hoogte houden hoort daar eigenlijk niet bij en dat is logisch. Het gaat om de rauwe ervaring. Vodafone is ook heel goed in factureren. Iedere maand weer gaat dat ontzettend goed. Als je dan toch een vraag over een factuur hebt dan komt er altijd wel een goede reden voor de afwijking die je constateerde en je krijgt binnen 5 dagen antwoord, meestal op de vijfde dag. Super is dat. Vodafone is ook heel goed in call centers. Soms kom je in een loop bij het doorschakelen omdat je probleem te ingewikkeld is, dan krijg je iedere keer iemand anders aan de lijn die je dan weer alle tijd voor je neemt, en altijd geintresseerd is in wanneer je jarig bent. Het is zo fijn klant te zijn bij Vodafone. :@
MarinaS

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb 14 september de Iphone plus 132 G besteld. Na 3 weken wachten kreeg ik eindelijk bericht via PostNL dat deze binnen zou komen. Twee dagen lang werd deze uitgesteld met levering. De derde dag zat ik thuis te wachten....Tot ik nog een keer keek naar mijn levering bij PostNL en zag dat deze retour zender werd gebracht. Ik heb vervolgens contact opgenomen met Vodafone en werd er mij vermeld dat de levering is geannuleerd doordat mijn huisnummer toevoeging er niet bij was vermeld. Behoorlijk slechte service aangezien er 1. op mijn bevestiging mijn huisnummer toevoeging vermeld is, 2. niemand mij hierover contact heeft opgenomen 3. ik al jaren klant ben en mijn gegevens allemaal bekend zijn. Na 3 keer te te hebben gebeld en 1 keer tot 20 minuten aan toe in de wacht heb gestaan en vervolgens maar heb opgehangen werd ik te woord gestaan. Vervolgens wordt mij vermeld dat ik een nieuwe bestelling moet plaatsen en ik nog eens lekker lang mag wachten door een FOUT van jullie medewerker. Prima .. nieuwe bestelling geplaatst maar vermeld dat ik €60 euro korting had grekegen op mijn toestel, de medewerker kon mij niet dezelfde aanbieding doen maar kon me €58 euro korting geven de eerste maand van mijn abbonement. al is het maar 2 euro meer, het gaat er om dat jullie fout zitten en ik met de gebakke peren. Goed 21 oktober zou ik een smsje krijgen voor de levering en tot op heden nog niks vernomen. Nu keek ik weer bij mijn bevestiging en stond weer mijn huisnummer toevoeging er niet bij! Al met al vindt ik Vodafone service zo slecht dat ik overweeg over te stappen naar een provider die mij wel als klant wilt!! Dus als ik de mobiel niet deze week ontvang annuleer ik mijn bestelling als nog na jaren klant te zijn geweest, spijtig maar ook niemand bied zijn excuus voor de fouten die zij maken.. Ik raad dus ook niemand meer Vodafone aan!!!
pplaggenborg

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Exact wat er ook bij mij is gebeurd MarinaS.

Vrijdag 9 september besteld: iPhone 7 Plus 128 GB Jet Black.
Op dag van bestelling is mij beloofd dat hij echt op 16 september geleverd zou worden.
Uiteraard is dat niet gebeurd zoals we allemaal weten. Ok, konden ze blijkbaar echt niet weten bij sales...

Uiteindelijk donderdag 20 oktober ging hij geleverd worden door PostNL. Mooi.
Wat zie ik: huisnummertoevoeging niet aanwezig in adressering. Als dat maar goed gaat.

Vodafone gebeld. Hun advies: bel PostNL om te vragen of ze het pakket naar het postkantoor kunnen brengen in plaats van retour.
PostNL gebeld. Hun uitleg: onmogelijk. Alleen verzender kan dit bepalen en dit gebeurt doorgaans niet terwijl het pakket in het distrutie-systeem zit. Pakket gaat dan altijd retour naar afzender.

Bezorger van PostNL blijkt hem niet eens meegenomen te hebben op zijn ronde en al voor retour achtergelaten vanwege ontbreken huisnummertoevoeging. Zijn uitleg: was een te groot risico om een duur pakket verkeerd af te leveren. Hij draait voor de kosten op. Ok, begrijpelijk.

Direct Vodafone gebeld. Belofte: er zou een notitie gemaakt worden dat het retourpakket bij ontvangst opnieuw aangeboden zou worden met juiste addressering. Waarschijnlijk de week erna opnieuw aangeboden.

Werkelijkheid: ik kreeg diezelfde middag een Vodafone e-mailbevestiging van 'annuleren' en een 'Bedankt voor je nieuwe bestelling!' mail. Hah...

Uitleg: Vodafone-systeem kan geen adresgegevens wijzigen in bestaande bestellingen. Enige oplossing is annuleren en nieuwe bestelling plaatsen. Annuleren gaat zelfs automatisch als het PostNL-systeem een status retour doorgeeft aan Vodafone.

Gevolg: achteraan de rij aansluiten en opnieuw wachten op levering. 'Nee ik hoop niet dat het tot december duurt dat kan ik me niet voorstellen'. We zullen zien.

Leuk detail: in de nieuwe bevestigingsmail zelf staat mijn afleveradres nu wel incl. toevoeging. Bij mijn factuuradres ontbreekt de toevoeging opnieuw.
Nickmadden8

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als ze de factuur dan ook niet kunnen bezorgen/incasseren lijkt me dat een fout van Vodafone waarmee je kan leven 🙂
Djamilla80

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dinsdag mijn Iphone 7 gold 32 g besteld. Ben benieuwd wanneer die binnen komt. Hoop zo snel mogelijk natuurlijk want mijn eigen telefoon is kapot

Pianopass

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
30-9-2016 een iPhone 7 plus 128 GB black besteld via een vodafone die mij belde vanwege een bestelling, ik had uiteindelijk 120 korting kunnen krijgen op het toestel. Ik heb daarop ja gezegd, maar er bij verteld dat ik een openstaande betaling had en of dat niet voor problemen kon zorgen. Waarop meneer doodleuk antwoord nee hoor geen probleem. 4-10-2016 gebeld waar m'n orderbevestiging bleef, waarop ik een antwoord kreeg dat er geen order in het systeem stond vanwege een openstaande bestellen. Dus weer 1387817 keer in de wacht gestaan, waarop mij verteld werd dat ik moest wachten tot ik weer werd benaderd door vodafone. Daar ging ik niet mee akkoord. Ik heb dus weer gebeld om een andere mevrouw aan de lijn te krijgen, die had voor mij een CASE aangemaakt. Omdat het bandje terug geluisterd moest worden. Dit kon 5 tot 10 werkdagen duren, uiteindelijk vodafone via facebook weer benaderd. Op 5-10-2016 kreeg ik via de mail een orderbevestiging, dus meteen bellen of dit wel klopte vanwege de wachttijd voor m'n case. Nou dit bleek gewoon goed te zijn, mij werd daar verteld dat ik binnen twee weken mijn telefoon kon verwachten. Niet dus, eerst zou ik hem de 21ste krijgen en toen werd het dus een week uitgesteld. Nu heeft een vriend van mij de telefoon een paar dagen later besteld, precies dezelfde. Die heeft hem dus al binnen en ik niet? En als je vodafone belt, verwijzen ze je maar al te graag naar hun ''up to date'' PDF levertijd schema. Waarom als je op het schema drukt in de datum waarop ik hem besteld hebt, staat er dat je hem vanaf 28 oktober kan verwachten. Maar als je hem na 17 oktober hebt besteld kan je hem voor 28 oktober verwachten?!?! En waarom heeft die vriend van mij die hem later besteld heeft de telefoon eerder dan ik. Vodafone waarom!?
MarinaS

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hahah het grappige is dat ze jou precies wat anders vermelden dan bij mij. Ik heb namelijk eergister wel een toevoeging van mijn huisadres kunnen maken in mijn huidige bestelling. Maar inderdaad het trieste is dat ze voor hun afleverpoging de mobiel niet eens meenemen op hun ronde van PostNL. Inplaats dat wanneer ze aankomen ze bij mijn woning mijn naam kunnen zien en gewoon kunnen aanbellen. Wat gewoon jammer is, is dat ze niet eerlijk zijn in hun verhaal. En wanneer de fout bij hen ligt ze dit niet netjes op kunnen lossen.
Dr_90210

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Na lang wachten en eindeloze frustraties is het dan zover, VANDAAG komen ze mijn i7 Jet Black 128gb leveren.
(23-9-16) besteld.. Het zal dus een van de laatste keren zijn dat ik jullie, mijn forum vriendjes en vriendinnetjes hier het leven ga zuur maken! Uiteraard post ik strax nog een bericht zodra hij er is met de bij passende foto's 🙂

(hij is dus ook niet ver verwijderd van jou, als die niet al onderweg is ????)


Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Het schema op de website was een aantal dagen niet geüpdatet. Ik heb daarom nu in de bijlagen van dit topic de nieuwste updates met de verwachte levertijden toegevoegd.
Je kunt deze ook vinden in de bijlagen van mijn post.

Wanneer er een nieuwe update is zullen we deze ook in dit topic plaatsen. Dit zal 1 keer per week zijn.
JorgosL

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Eindelijk lees ik dit:
Uitleveren:Je bestelling is klaar voor verzending. Je bestelling wordt bezorgd. Zodra het pakket bij PostNL in transport gaat zie je hier beneden de Track & Trace code (n.v.t. bij Sim Only).Ik heb mijn i7 32gb silver besteld op 7-10-16. Weet iemand hoelang het duurt voordat ik mjn iphone 7 binnen krijg zou het zo zijn dat ik de i7 morgen in huis heb?


CarlSanou

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lijkt mij niet helemaal juist te zijn. Als je de Iphone na de 27 besteld komt hij voor 4-11 binnen en als je hem er ervoor bestelt hebt dan komt hij vanaf 4-11 binnen :S (gaat om 128 black 7 plus)
Giel

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Thomas,

ik zit naar je update te kijken en volgens mij is er een fout gemaakt in de datums (iphone 7 plus 32GB)

in je lijst staat dat als je voor 27 okt hebt besteld dat voor 11-11 binnen zou moeten zijn als alles goed gaat natuurlijk

maar in je lijst als je na 27 okt hebt besteld staat de datum 04-11

ik ga er van uit dat dit andersom had moeten zijn
CarlSanou

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hadden we maar garantie dat dit inderdaad andersom had moeten zijn. `ik teken ervoor dat hij voor 4 nov binnen is...
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Giel , ik ga er inderdaad vanuit dat dit andersom moet zijn, excuus. Ik heb de vraag intern nog even uitgezet.
Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
JorgosL schreef:
Eindelijk lees ik dit:
Uitleveren:Je bestelling is klaar voor verzending. Je bestelling wordt bezorgd. Zodra het pakket bij PostNL in transport gaat zie je hier beneden de Track & Trace code (n.v.t. bij Sim Only).Ik heb mijn i7 32gb silver besteld op 7-10-16. Weet iemand hoelang het duurt voordat ik mjn iphone 7 binnen krijg zou het zo zijn dat ik de i7 morgen in huis heb?


Dan heb je vnv je T&T code, normaal leveren ze het dan de volgende dag uit. Zo was het bij mij ieder geval wel gegaan.
Doron

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als je adres heb moeten veranderen omdat vodafone geen toevoeging heeft bij gedaan in je bezorg adres maar wel in je factuur adres en je dat nu heb goed laten zetten. verandert dan ook me levertijd voor me iphone 7 plus black 128 GB of blijft de levertijd dan het zelfde? ik zie ook in de bijlage dat als je nu besteld dat je de iphone eerder kan verwachten dan waneer je hem al hebt besteld ik mag hopen dat dit niet klopt.
Roykuh96

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dr_90210

Super om te horen man! Hopelijk is die inderdaad niet ver meer verwijderd hahaha, heel veel plezier met je nieuwe iPhone!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic