Support:

Samsung

Zoek in het forum:
Beantwoorden
Nieuw Lid
Alessandro2307

Verwijderde (gedelete) foto's terughalen uit je toestel

[ Bewerkt ]
Gepost vanaf Android 4.3

Help ik heb gisteren mijn map foto's op mijn galaxy note 3 weggegooid. Kan ik deze nog op een of andere manier terug krijgen.

Heb jij hetzelfde probleem? Ik ook
Bericht 1 van 4 (4.533 weergaven)
Gebruik tekst zonder opmaak.
BasT
Onderwerpen: 121
Kudos: 163
Oplossingen: 205

Re: Verwijderde (gedelete) foto's terughalen uit je toestel

[ Bewerkt ]

Hi Allesandro, er zijn misschien mogelijkheden ja. Als je via software iets op geheugen wist (bv op je harde schijf, SD kaart, telefoon, etc) dan wordt het meestal niet direct verwijderd. Het is niet zo dat je computer elke 0 of 1 aan data op die schijf weer op 0 zet en de foto zo écht verwijderd. Wat je besturingssysteem meestal doet is simpwelweg aangeven dat de ruimte waar die foto staat overschreven mag worden door iets anders. In de praktijk betekent dat dus dat een foto pas echt helemaal weg is zodra er iets anders overheen geschreven is.

De belangrijkste tip die ik je kan geven is dan ook: stop onmiddellijk met het gebruiken van je telefoon. Elke keer dat je je telefoon gebruikt loop je het risico dat er iets over je foto's heen geschreven wordt.

Je kunt proberen ze te herstellen met een recovery programma. Ik heb het persoonlijk nog nooit hoeven doen, dus een specifiek programma kan ik je niet aanraden helaas. Misschien dat een andere gebruiker je wel tips geven. Ik heb daarom je topictitel iets specifieker gemaakt, hopelijk heeft er iemand ervaring!

Bas
Forum Moderator

Diepzinnig, filosofisch onderschrift
Bericht 2 van 4 (4.525 weergaven)
Nieuw Lid
Alessandro2307

Gepost vanaf Android 4.3
Dank je wel voor de info BasT.

Wie heeft er ervaring met een recovery programma. Of heeft de gouden tip om mijn foto's terug te krijgen .
Bericht 3 van 4 (4.521 weergaven)
Netwerker
Onderwerpen: 4
Kudos: 159
Oplossingen: 68

[ Bewerkt ]
Gepost vanaf Samsung GT-N8000

Hallo Alessandro,

Ik hoop dat je kennis van de Engelse taal goed is. En dat je zorgvuldig alle aanwijzingen en instructies wilt opvolgen die op de volgende tech-website (van As Of Tech.com) worden gegeven, inzake de recovery van per ongeluk "verwijderde" foto's bij het Android besturingssysteem. Ik hoop dat je de vetgedrukte instructie van Vodafone Moderator Bas hebt opgevolgd.

Weblink naar de website As Of Tech.com met de instructies voor de recovery van "verwijderde" foto' s: http://www.asoftech.com/articles/recover-photos-videos-samsung-galaxy.html

Het artikel is getiteld: "Android photo recovery software for Samsung Galaxy photo video recovery"

Heel zorgvuldig alle stappen, adviezen en instructies uit dat artikel opvolgen. Zoals uit dat artikel duidelijk blijkt, dien je het recovery-software-programma te downloaden naar je desktop-computer of laptop-computer. En dus niet naar je smartphone of tablet (één miljoen uitroeptekens om dat te benadrukken).

Daarna de allerbelangrijkste leefregel ooit opvolgen:

Gij zult van alle data op uw Samsung-toestellen altijd wekelijks een volledige back-up maken ! Tenminste één keer per week. Bij voorkeur vaker.

Ik houd mij al heel lang aan die leefregel. Nooit geen problemen met verloren gewaande foto's, documenten of muziekbestanden, etcetera.

Laat even weten of het je gelukt is. Dan heb ik niet voor niets een hele zondagmiddag aan het zoeken naar de voor jou geschikte informatie besteed    :-}

Succes !

Netwerker

Topic op met talloze tips, wetenswaardigheden en instellings-adviezen om je data-verbruik te controleren. En niet voor onaangename verrassingen komt te staan bij een torenhoge Vodafone faktuur.

Weblink naar het dataverbruik-topic 

Dit topic is meer dan 84000 keer bekeken!!! En één van de meest succesvolle topics op dit Forum.

Volg alle adviezen op. En minimaliseer de kans dat jij onbewust en ongewenst buiten jouw maandelijkse data-tegoed heen gaat.

Heeft mijn antwoord jou geholpen? Klik dan op de 'Thumbs Up Button'

Bericht 4 van 4 (4.482 weergaven)