Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Een nieuwe simkaart aanvragen

http://voda.fo/ne/uvfqo
Hallo allemaal,

We zien hier heel vaak vragen van mensen die een nieuwe simkaart nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat:


  • ze een ander toestel krijgen waar een andere maat sim in moet
  • hun sim beschadigd is
  • hun toestel gestolen is
  • etc
In al die gevallen kun je een nieuwe sim krijgen. Hoe dat in zijn werk gaat vind je, samen met achtergrondinformatie, in dit topic.

Houd ik hetzelfde nummer?
Dit is een veel gehoorde zorg. Het antwoord is ja, als je sim vervangen wordt houd je altijd hetzelfde nummer.

Hoe krijg ik een nieuwe sim:
De snelste manier is er één ophalen in een Vodafone winkel. Dit is in een paar minuten geregeld. Vergeet niet een geldig ID-bewijs en bankpas mee te nemen!

Heb je Prepaid? Registreer dan je nummer in My Vodafone. Als je nummer niet geregistreerd is weten wij niet wie de eigenaar van dat nummer is. Als we niet kunnen controleren wie de eigenaar van een nummer is kunnen we uit privacy- en veiligheidsoverwegingen een defecte of verloren sim niet vervangen en ben je je nummer dus kwijt.

Meer specifieke informatie zoals de kosten van een nieuwe simkaart of adressen van onze winkels vind je hier.

Mijn toestel is gestolen, wat nu?
Als je toestel gestolen is zijn er een aantal extra dingen die verstandig zijn om te doen.
Kijk daarvoor hier.

Je sim activeren
Een vervangende simkaart wordt altijd gedeactiveerd verzonden. Zo blijft je huidige sim actief tot je nieuwe er is en voorkomen we dat er fraude gepleegd kan worden met de sim tijdens verzending.

Hoe je je sim activeert nadat je hem hebt ontvangen vind je hier.

Hopelijk zijn al jullie vragen rondom het aanvragen van een nieuwe simkaart bij deze beantwoord, maar zo niet dan stel ze hier onder!
173 Reacties 173
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi sjoerdybema,

Als je de simkaart eens in het toestel plaats krijg je dan nog steeds en functionerende simkaart? Simkaarten hebben hun einddatum als deze te lang niet gebruikt worden of niet worden opgewaardeerd.

Als er staat alleen noodoproepen of de simkaart wordt niet eens gelezen is deze niet meer te gebruiken.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi@sjoerdbybema

Bedoel je dat je nu een andere actieve simkaart hebt en dat je tijdelijk je oude simkaart weer wilt gebruiken?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
sjoerdybema , is het nog gelukt met de simkaart?
Marloes1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Voor het verlengen/wijzigen van mijn abonnement wil ik graag mijn nieuwe Sim activeren maar als ik online mijn telnr. invoer en op volgende stap klik kom ik niet verder. Ik kom weer in een algemeen simkaart menu..
Kunnen jullie verder helpen?
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Marloes1

Neem hiervoor anders contact op met de klantenservice. Zij kunnen de simkaart activeren. Zorg er wel voor dat je het klantnummer bij de hand hebt. Tevens kun je het ook proberen via https://www.vodafone.nl/support/toestel/simkaart-activeren.shtml

Groetjes Steven
Bambilicious87

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn simkaart laten blokkeren omdat ik mijn telefoon kwijt ben. Nu staat er op de site dat ik dan aa.gifte moet doen binnen 24 uur en het proces-verbaal op moet sturen. Nu probeer ik online aa.gifte te foen, maar dat kan niet voor verloren spullen. Wat moet ik nu doen?
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Bambilicious87

Als dat inderdaad niet gaat kun je langs de Vodafone winkel gaan om een nieuwe simkaart te halen. Ik raad je aan om dit te doen binnen 48 uur vanaf het moment dat hij geblokkeerd is.
Doe je dit namelijk na de 48 uur dan betaal je 20,84 voor het opnieuw activeren van een simkaart.
wietske0

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Ik wil een iphone 5 kopen maar heb daar voor een nano simkaart nodig. Op dit moment heb ik nog een ouderwetse simkaart. Graag wil ik dit nummer behouden want dat vind ik wel zo makkelijk. Op internet las ik dat het niet goed voor je bereik is om je simkaart bij te knippen daarom is mijn vraag of ik mijn huidige nummer kan behouden en over kan laten zetten op een nano simkaart?
Groeten Wietske
Daisyr

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds vanmiddag een nieuwe sim, maar deze is nog steeds niet actief, mijn oude werkt wel nog steeds in mijn oude gsm
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
wietske0 , dat is mogelijk. Ik heb je topic samengevoegd met een ander topic waar je meer informatie hierover kunt vinden. Wist je dat je ook gebruik kunt maken van de zoekfunctie op het forum?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Daisyr , ik heb je topic samengevoegd met een ander topic waar je meer informatie hierover kunt vinden. Een nieuwe simkaart moet namelijk eerst worden geactiveerd. Vergeet overigens niet om de zoekfunctie van het forum te gebruiken. Dan heb je sneller antwoord op je vraag.
houdamag

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben een bestaande klant bij jullie (Vodafone), maar ik had toch wel een vraagje.

Ik heb zojuist me abonnement verlengd en hierbij dus direct een nieuwe telefoon besteld (dit heb ik online bij Vodafone gedaan). Krijg ik dan een nieuwe simkaart erbij of dat juist niet? Wat als ik een nieuwe simkaart ga krijgen, wat moet ik dan doen met de simkaart die ik heb aangevraagd online ook bij Vodafone?

Ik hoop z.s.m hierop een antwoord te krijgen.

mag,
Houda
houdamag

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vergeten om erbij te zetten, maar binnen hoe veel werkdagen krijg ik dan mijn nieuwe telefoon binnen?
Anonymous
Niet van toepassing
Normaliter krijg je een nieuwe simkaart erbij. De sim die je online hebt aangevraagd kun je bewaren of retourneren.
Wanneer je telefoon binnen komt kunnen wij vanuit hier niet zien. Daarvoor dien je contact op te nemen met status order. 0800-0560 (vandaag geopend van half 10 tot 18:00 uur. Wanneer de telefoon geleverd wordt hangt er van af hoe veel mensen deze besteld hebben en hoeveel er op voorraad zijn.
houdamag

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Ik krijg bij de nieuwe telefoon juist wel een simkaart erbij (ik heb me abo verlengd, maar wel een nieuwe telefoon online uitgekozen met een minder Internet). Wat moet ik met de andere simkaart gaan doen die ik dus heb besteld? Hoe zit het met me vorige abo, wordt dat automatisch gestopt of gaat dat door?

Ik hoop zsm een antwoord op me vraag te krijgen.

Mvg
Houda
houdamag

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Met de vraag van de nieuwe simkaart, gaat er incasso 11,69 euro van me rekening af. Wat moet ik ermee gaan doen met de nieuwe simkaart? Kan ik het wel retourneren of moet ik alsnog langs de winkel gaan?
Anonymous
Niet van toepassing
De andere simkaart kun je retouneren of bewaren
Je oude abonnement wordt gestopt zodra het nieuwe abonnnement in gaat
houdamag

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Vodafone,

Ik vroeg me af krijg ik de eenmalige aansluitkosten per factuur binnen? Of hoe zit dat precies? Want ik heb me telefoon besteld en ik heb alleen eenmalig de wettelijke thuiskopie betaald. Wat gebeurd er precies, wordt het aansluitkosten bij de eerst volgende rekening aangebracht of dat niet? Ik zou graag een antwoord hierover willen ontvangen.

Danku

Mvg,
Houda.
Anonymous
Niet van toepassing
Die staan op de eerste factuur die je gaat krijgen
houdamag

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus de eerste factuur zal de volgende maand zijn?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic