strooyer

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Stiens 9051 AA

Hallo,

Vandaag heb ik mij toch maar aangemeld om de volgende reden.
Ik heb nu een jaar Vodafone, en moet helaas nog een jaar.

Ik heb vanaf de eerste dag totaal geen bereik om te bellen - sms- en internet.

Heb meerdere keren gebeld maar meestal wordt je afgescheept met een nieuwe simkaart of om even de telefoon op nieuw opstarten of zelfs een signaal versterker in huis te plaatsen.

Als ik Vodafone bel via mij iPhone 5 moet ik zeker een kilometer deze wijk uit rijden voor dat ik eindelijk ondvangst heb,

Dan is het een windmolen die er ineens staat of zelfs niet eens een zendmast in Stiens. de dicht bij zijnde mast schijnd 4 km verderop te staan, en naar stiens te wijzen, ik Woon ik '' noord stiens'' Aan de kant van Hallum maar geen bereik, Zodra ik Stiens uit ben moet ik zeggen dat het ondvangst prima in voor zo wel bellen-sms- en internet.

Ook heb ik problemen met UPC mail werkend te krijgen op de iPhone met Vodafone, wat ik ook probeer, Kan dit echt niet anders Vodafone?? Bij andere profiders is het zo klaar en werkt goed.

Het liefste zou ik het contract ontbinden

Gr Ronald




17 Reacties 17
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi @strooyer ,

Op die locatie zijn plannen om een nieuwe mast te bouwen, hoe lang dit nog gaat duren weet ik helaas niet. Maar het is dus wel de bedoeling om het netwerk daar te verbeteren.

Wat betreft je e-mail instellingen, gaat het hier om inkomende mail of uitgaande mail dat je niet aan de praat krijgt?

Via de toestelhandleidingen kun je in ieder geval de mail instellen: http://handleidingen.vodafone.nl/web/ laat het me weten als je er niet uit komt en waar het dan precies mis gaat.
strooyer
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reaktie.

Die mast zou er jaren terug ook al komen hoor de ik van voormalige vodafone klanten.

Het gaat eigelijk om in en uitgaande mail, kan alleen versturen al ik thuis in wifi zit.

Zal de handleiding door lopen en zal het je laten weten.

Gr Rona;ld
strooyer
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry maar het instellen van email lukt niet, als ik weer op internet zoek staat er verschillende instellingen
Ik heb een iPhone 5 en wil graag mijn upcmail accound op de iPhone hebben


Door een interne fout kan ook mn telefoon niet instellen op my Vodafone
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @strooyer,

Je kunt de correcte uitgaande instellingen terugvinden via deze link. Kun je aangeven welke fout je precies krijgt en wat je al hebt ingesteld wat algemene e-mail instellingen betreft (behalve je gebruikersnaam en wachtwoord, deze kun je beter niet vermelden)?

De gebruikersnaam is altijd het gedeelte van het e-mailadres vóór '@vodafone.nl' (meestal is dit: mail0612345678). In het verleden was het toegestaan om zelf een gebruikersnaam aan te maken. Ben je al wat langer klant bij ons dan is het mogelijk dat je nog een aparte gebruikersnaam hebt. Dit kan een reden zijn dat het bij jou nog niet werkt.

Om dit na te kijken volg je deze stappen:

  • Ga naar My Vodafone Persoonlijk en log in.
  • Open 'Mijn abonnement'.
  • Open 'Persoonlijke gegevens'.
  • Open vervolgens 'Naar mijn inbox' (helemaal rechts).
  • Je krijgt een Vodafone Mail pop-up met een aantal opties (als je geen pop-up krijgt dan wordt dit tegengehouden door je browser, je krijgt dan meestal een optie of melding om deze alsnog te openen).
  • Open 'Instellingen' in de Vodafone Mail pop-up.
  • Vervolgens zie je staan: 'Vodafone Mail Overzicht - E-mailadres - Je hebt het volgende e-mailadres:'
  • Gebruik nu het gedeelte dat staat voor het @ teken. Je kunt ook het gehele e-mailadres gebruiken. Onze server zal normaal gesproken beide accepteren.
strooyer
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zal even kijken of ik de printscreentjes van de foon krijg - online zetten - hier plaatsen.

Nu ik weer de instellingen veranderd heb in de foon al een tijdje bezig met controleren. ( opmoment van typen + 10 min )
Dat controleren gaat dat via wifi of via de telefoon verbinding, want dan lukt het niet zolang ik hier in de wijk ben om dat ik hier geen ontvangst heb
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey @strooyer

We zijn ondertussen alweer 1,5 dag verder. Is het ondertussen gelukt?
strooyer
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee nog niet, gister sinterklaas, en andere ( hobby) dingen gedaan.

Probeer het straks even als de kinderen op bed liggen
strooyer
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat een @#$%^^ gedonder om een paar foto's van de iPhone te krijgen , moet ze omzetten naar .jpg dan zijn de erg klein dus met paint vergroten en krijg ze niet online zolang ze een.png bestand zijn ofzo.

Is het nu echt zo moeilijk om de mail, iPhone en Vodafone werkent te krijgen.

1 ding is zeker voor mij, geen Vodafone meer, hoofd reden is geen of zeer slecht bereik thuisen een niet in te stellen mail
strooyer
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes









Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @strooyer,

Bedankt voor de schermafbeeldingen. Ik zie in de laatste afbeelding dat de melding is: "De SMTP-server 'mail.vodafone.nl' reageert niet." In de instellingen van je telefoon staat dus mail.vodafone.nl ingesteld i.p.v. authsmtp.vodafone.nl. Daarom kun je nu geen e-mail versturen. Ik raad je aan om deze instelling aan te passen. Gebruik hiervoor onze uitgebreide handleidingen op http://handleidingen.vodafone.nl/web. Je kunt meerdere SMTP-servers instellen. Zorg ervoor dat je bij problemen maximaal één uitgaande server instelt om het voor jezelf makkelijk te maken. Zodra deze goed werkt kun je op een later tijdstip nog altijd nog andere toevoegen.
strooyer
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Marc.

Nu ik de mail veranderd heb in authsmtp.vodafone.nl., krijg ik de melding dat de POP3 niet reageerd, nu ligt het dus een UPC??

In de habdleiding link staat het mail instellen er niet bij

Gr Ronald
strooyer
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat me nu ook op val,t is dat als ik de hoofdserver wil configureren ik een melding krijg dat het gelukt is, Als ik dan terug ga, en probeer te mailen zowel van als naar de foon het niet lukt, kijk ik dan weer bij de instellingen staat er geen hooft zerver ge configureerd.

Als ik mensen om mij heen vraag, naar welke provider ze hebben, hebben alle Vodafone klanten mail probelen en een slecht ondvangst hier in Stiens.

BV T mobile, KPN enz klanten hebben dit niet, toch raar
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @strooyer,

Als je de melding krijgt dat de POP3 server niet reageert heb je waarschijnlijk bij de inkomende server (pop) aangepast naar authsmtp.vodafone.nl. In dat geval za je inkomende e-mail niet werken. Ik raad je aan om de inkomende instellingen weer terug te zeggen naar de UPC instellingen. Ik zal je even de directe link geven naar de e-mailinstellingen op handleidingen.vodafone.nl, klik hiervoor op deze link.

Wanneer je bij het instellen van de hoofdserver de melding krijgt dat het is gelukt, dan kan het zijn dat dit over de inkomende instellingen gaat. Het kan ook zijn dat je op dit moment meerdere SMTP servers hebt ingesteld en dat je telefoon degene met de verkeerde instellingen probeert te gebruiken. Om dit te controleren ga je naar Instellingen > E-mail, contacten, agenda's > Druk hier het e-mailaccount aan waar het om gaat > Druk vervolgens bij 'Server uitgaande post' op SMTP > Je ziet vervolgens een overzicht van de SMTP servers.

Om een of meerdere SMTP servers te verwijderen druk je in dezelfde lijst de betreffende SMTP server aan. Onderaan kun je kiezen voor 'Verwijder server'. Je kunt het beste beginnen met maximaal één SMTP server in deze lijst, anders weet je niet welke ingestelde server de boosdoener is.

Ik begrijp dat het instellen van een pop3 account er wat meer stappen vereist zijn. Het instellen van bijvoorbeeld een Gmail of Hotmail account is over het algemeen makkelijker omdat hierbij andere technieken worden gebruikt. In een van onze winkels staan we natuurlijk klaar om je hiermee bij te staan. Ga dan bij voorkeur naar een winkel met Smartphone Crew. Kijk voor de dichtstbijzijnde winkel met Smartphone Crew op deze site.
strooyer
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
de tussen stand:

tot zo ver geen fout meldingen bij uitgaande mail, nu de inkomende nog, maar de batterij was leeg.
Nu aan de stroom, en zo weer verder ( als er niks anders tussen komt)
strooyer
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik geef het op, heb er net een jaar Vodafone op zitten en moet nog een jaar.
Nog een jaar zonder mobile mail en slecht berijk ;lukt me ook wel anders heb ik altijd de online mail van UPC nog.

Bedankt voor de hulp en de moeite, maar het lukt gewoon niet om de mail aan de gang te krijgen.

Het slechte ondvangst kunnen jullie ook niet veel aan doen denk ik
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @strooyer,

Jammer dat je het opgeeft, maar ik kan me voorstellen dat het niet fijn is wanneer het telkens niet werkt. De instellingen komen heel nauw. Eén klein foutje en het werkt niet. Heb je al geprobeerd of het instellen in een van onze winkels wel lukt? Ga bij voorkeur naar een winkel met Smartphone Crew. Kijk voor de dichtstbijzijnde winkel met Smartphone Crew op deze site.
strooyer
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanmorgen waren we nog even bij Serious Request geweest, en langs de Vodafone winkel gelopen
Het heeft dik een half uur geduurd en 2 medewerkers , maar het werkt nu.

Alle credits gaan naar Remco, het is hem toch gelukt, Wat hij exact gedaan heeft weet ik niet.

Nu hoop ik dat toch echt het bereik verbeterd wordt
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic