Arco

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen internet op Chinese 2G Android telefoon

Ik heb in china een ruggedized android toestel gekocht, het is een dualsim 2G toestel.
Ik heb de APN volgens de algemene instellingen ingesteld maar krijg geen mobiel inetrnet. Via wifi lukt alles wel maar zodra ik wifi uitzet krijg ik geen data-verbinding tot stand.
Toestel specs: OS Version: Android 4.2, CPU: MT6572 Dual Core, RAM: 512MB, Wi-Fi: 802.11 b/g/n, 2G: GSM 850/900/1800/1900MHz, Bluetooth 4.0
Ik heb de sim in beide sloten geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.
Wie kan mij helpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Arco
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Wat blijkt.....
het abonnement was eerst een abo voor alleen bellen en smssen. Dit heb ik laten omzetten (telefonisch) naar Vodafone Scherp M.
Wat niet gevraagd werd, is of de blokkade voor datagebruik die op het oude abo zat, ogeheven moest worden......DUHHHH waarom zou ik anders een abo met data-gebruik willen hebben.....

Mocht het zo zijn dat je een abo hebt zonder data, dan zit er een blokkade op voor data. Dus als je dit laat omzetten moet je ook vragen om de blokkade op te heffen (niet echt logisch maar goed)
Bij de klantenservice kon men zien dat er nog een blokkade op zat. Ze gaven aan dit ook intern te communiceren want op deze manier is het niet echt handig. De klant eerst een week laten aanmodderen (hij had natuurlijk ook gelijk kunnen bellen maar hij was het wachten een beetje beu als het zo druk is) en daarna pas, na contact, de blokkade opheffen.

Het is nu in ieder geval opgelost!

grtz&rspct

Arco

Bekijk in context

6 Reacties 6
Arco
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
vergeet natuurlijk te zeggen dat ik gewoon een vodafone abo heb met een databundel
Weet iemand raad??
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @Arco,

Controleer eerst of de internetinstellingen juist staan. Dat kan via deze site. Selecteer een telefoon waarvan het besturingssysteem zoveel mogelijk overeenkomt. Misschien kun je het beste starten met de Samsung Galaxy Nexus aangezien dit een neutrale Android-versie is. Mocht het niet werken vermeld dan ook wat je precies hebt ingevuld bij de instellingen (o.a. welke APN, gebruikersnaam etc.).
Arco
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc,
bedankt voor je antwoord. Ik heb de settings van de galaxy nexus vergeleken, ik heb het toestel identiek ingesteld staan.
op een rijtje gezet:
APN Name: Vodafone Internet
APN: live.vodafone.nl
APN Type: default
Proxy: not set
Port: not set
Username: vodafone
Password: vodafone
Server: not set
MMSC: mmsc.mms.vodafone.nl
MMS Proxy: not set
MMS Port: not set
MMc: 204
MNC: 04
Authentication type: PAP
APN Protocol IPv4
APN Roaming Protocol: IPv4
APN enabled
Bearer: unspecified (keuze LTE/ eHRPD/ Unspecified)

Bij het icoontje in de bovenbalk zie ik ook niet wat voor netwerk er is, geen G of H of iets dergelijks, alleen de streepjes van de ontvangst.

Ter test heb ik er een andere simkaart ingezet (hollandsnieuwe) en daarvoor de APN ingesteld, dit gaf direct (zonder wifi) een goede bruikbare dataverbinding.
Ik heb dus zelf het idee dat het mogelijk aan de simkaart ligt.
Ik ga morgen proberen met de klantenservice te bellen.

grtz
Arco
Arco
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Wat blijkt.....
het abonnement was eerst een abo voor alleen bellen en smssen. Dit heb ik laten omzetten (telefonisch) naar Vodafone Scherp M.
Wat niet gevraagd werd, is of de blokkade voor datagebruik die op het oude abo zat, ogeheven moest worden......DUHHHH waarom zou ik anders een abo met data-gebruik willen hebben.....

Mocht het zo zijn dat je een abo hebt zonder data, dan zit er een blokkade op voor data. Dus als je dit laat omzetten moet je ook vragen om de blokkade op te heffen (niet echt logisch maar goed)
Bij de klantenservice kon men zien dat er nog een blokkade op zat. Ze gaven aan dit ook intern te communiceren want op deze manier is het niet echt handig. De klant eerst een week laten aanmodderen (hij had natuurlijk ook gelijk kunnen bellen maar hij was het wachten een beetje beu als het zo druk is) en daarna pas, na contact, de blokkade opheffen.

Het is nu in ieder geval opgelost!

grtz&rspct

Arco

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @Arco,

Fijn dat het nu in ieder geval is opgelost! Wanneer je een blokkade hebt zal deze inderdaad niet vanzelf eraf gaan, sommige klanten laten namelijk ook hun internet blokkeren wanneer ze een bundel hebben (bijvoorbeeld bij een bezoek naar het buitenland).

Misschien dat er wel een optie is om dit te veranderen, echter bij hoge kosten in het buitenland kunnen we hiervoor verantwoordelijk worden gehouden. Ik zal het in ieder geval ook meenemen!

Heb je bij APN nog altijd live.vodafone.nl staan? De APN moet namelijk live.vodafone.com zijn.

Veel internetplezier!
Arco
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb bij de apn idd live.vodafone.com staan, ik heb de instellingen niet aangepast.
Het kan best zijn dat een blokkade er niet vanzelf af gaat, maar als je een bellen+sms abo aanpast naar belle+sms + data dan lijkt het mij logisch dat die blokkade dan opgeheven wordt, of dat het in ieder geval gevraagd wordt bij de wijziging van het abo, dat gebeurt immers telefonisch....
Bedankt voor je inzet.
Grtz&Rspct
Arco
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic