Plantje

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oude T-Mobile telefoon kan geen verbinding maken met Red Super abonnement

Mijn dochtertje heeft de oude Samsung Galaxy S7 van mijn vrouw. Die was van T-Mobile en hij is SIM unlocked.
Nu heb ik een Red Super abonnement met multi SIM. Ik heb één van de data SIMs in de telefoon gedaan in de hoop dat ze dan in ieder geval mobiel kan internetten.

De SIM pin wordt geaccepteerd. De netwerken T-Mobile, Vodafone en KPN worden gevonden. Maar als ik Vodafone NL selecteer komt de melding "Kan niet verbinden. Probeer het later opnieuw"
Als ik T-Mobile (gewoon als check) selecteer komt de melding:"Uw SIM-kaart staat een verbinding met dit netwerk niet toe"

Iemand een idee?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Super om te horen dat het werkt Plantje. Sorry voor mijn late reactie. Ben helaas even niet aanwezig geweest.
Ik zou beide APN's laten staan zolang het werkt.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het kan zijn dat het toestel alleen met een T-mobile simkaart werkt. Je kunt de unlockcode hiervoor opvragen bij T-mobile.
Om zeker te zijn dat dit het issue is, kun je het simkaartje eens in een ander toestel testen. Hiermee check je of het simkaartje werkt Plantje
Laat je weten of het gelukt is?
Plantje
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb voor de zekerheid de SIM unlock code opgevraagd en daar werd aangegeven, dat de SIM al unlocked was.

SIM in een ander apparaat proberen zal ik eens proberen
Plantje
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Graag het andere topic weer heropenen. Dat gaat over iets heel anders. Of is het verboden om twee topics over twee verschillende dingen te openen?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je gaf in een ander topic aan dat je de gewone sim in je tablet hebt zitten. Kun je beide eens omwisselen?
Daarnaast is het van belang dat je de juiste APN hebt in het buitenland.

* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - mobiele datanetwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)
Plantje
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De gewone SIM zit in mijn telefoon
Eén extra SIM zit in mijn tablet
Een andere extra SIM zit in de oude T-Mobile telefoon van mijn vrouw.

Ok, dan hier maar even twee topics door elkaar heen… lekker handig...

Oud T-Mobile toestel van mijn vrouw is dus SIM unlocked en voor de zekerheid zal ik deze SIM nog even in mijn tablet doen om te proberen of dat wel werkt en het niet aan de SIM ligt. (Dat het oude T-Mobile toestel van mijn vrouw geen internet heeft). Ik laat wel even weten of dat werkt

Over internet in het buitenland op mijn Surface Pro. Voor de duidelijkheid: deze draait Windows 10. De huidige APN is office.vodafone.nl (dat stond automatisch zo ingesteld na het invoeren van de SIM) Op het moment ben ik niet in het buitenland, maar de eerst volgende keer dat ik dat wel ben zal ik het eens testen. Wel meen ik dat ik dat in het verleden ook al eens gedaan heb.
Is aan te geven wat de APN instellingen voor Windows 10 zijn? Dit vraag ik aangezien er een verschil tussen Android en iOS blijkt te zijn.
Overigens, wanneer ik in het buitenland ben heb ik op mijn Android telefoon (en voorheen ook met mijn Windows 10 Mobile telefoon) gewoon internet met de hoofd SIM uit hetzelfde Red Super abonnement.
Om andere redenen heb ik al diverse Surface Pro en Surface non pro apparaten gehad. Alle apparaten hebben exact hetzelfde gedrag vertoond
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Bij zakelijk is de apn office.vodafone.nl
Kun je hem de volgende keer eens aanpassen naar live.vodafone.com Dit is de apn voor particulier
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Heb je de zakelijke APN geprobeerd Plantje ?
Plantje
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hij staat bij mij standaard op de zakelijke. Gisteren ben ik ook gebeld door customer support. We hebben binnenkort een weekendje weg naar Antwerpen; dan ga ik het buitenland verhaal weer testen.

Aangaande de telefoon van mijn vrouw zou ik die APN even kunnen checken ja.. Misschien dat ik daar ook de zakelijke moet gebruiken.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Bij particuliere klanten is het niet mogelijk om de zakelijke apn te proberen.
Plantje
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zo, weer even hier op terug komen, want vandaag heb ik wat tijd gehad.

Die telefoon van mijn dochtertje is mijn eigen domme schuld 🙂 Ik heb per ongeluk de SIM van mijn oude telefoon gebruikt. Dat is een SIM geweest van voordat ik mijn Red Super abonnement had. Dus gewoon heel oud. Toen ik deze in mijn tablet deed, gaf de tablet netjes aan dat de SIM locked was. Nog even gezocht en ook de andere SIM uit mijn multi SIM abonnement gevonden. Mijn dochtertje zal wel blij zijn! Nu kan ze zonder mij erbij naar de speeltuin waar een pokestop is 🙂

Nu moet ik nog even kijken hoe ik per dag het mobiel internet gebruik op Android kan limiteren. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat zij straks in een dag tijd door mijn 40GB bundel heen gaat 😄

Steven : Ik begrijp, dat de zakelijke APN niet voor particuliere klanten is, maar deze staat op mijn Surface Pro standaard ingesteld. Dus: tablet uit de verpakking, SIM erin en automatisch wordt de zakelijke APN ingesteld.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat kan Plantje 🙂 Maar dacht, geef het even voor de zekerheid aan.

In de tablet bij gegevens verbruik kun je een limiet instellen. Heb je deze optie gevonden?
Plantje
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ah op die manier. Bedankt voor het melden dan ?
Voor tablet en mijn privé telefoon is dat dataverbruik niet zo'n probleem. Gaat me meer om de telefoon die mijn dochtertje nu gebruikt. Dat ze niet ineens mijn hele bundel er doorheen jaagt
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Welk toestel heeft ze Plantje? Ook daar zou je via gegevensverbruik een limiet kunnen instellen (dit kan alleen bij Android).
Plantje
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ze heeft een Samsung Galaxy S7. Ik stel het gewoon regelmatig in. Maar eigenlijk is dat per maand. En anders kijk ik gewoon naar van die kinderapps.

Op mijn Surface Pro Windows tablet kan ik overigens ook gewoon een data limiet instellen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ja dat klopt Plantje
Misschien eventueel het totaal delen door het aantal dagen en dan het limiet per dag of per week aanpassen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het gelukt met het limiet aan te passen Plantje?
Plantje
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja, wel ongeveer. Ik stel de limiet in op 100MB en wanneer ze daar tegenaan loopt kies ik er voor om de limiet weer wat hoger te zetten (of niet natuurlijk). Jammere is wel, dat ze zodra de limiet er op komt zelf met één druk op de knop door de limiet heen kan gaan.

Overigens kan ik ook met een gerust hart noemen, dat ik nu vanuit België via mijn Microsoft Surface Pro (Windows dus) tablet kan reageren.
Ik zie daarbij wel, dat ik nu twee APNs heb:
De eerste is dus de office.vodafone.com (die ik standaard kreeg) en de tweede weet ik niet meer zeker... zou kunnen dat ik die zelf heb toegevoegd.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Super om te horen dat het werkt Plantje. Sorry voor mijn late reactie. Ben helaas even niet aanwezig geweest.
Ik zou beide APN's laten staan zolang het werkt.
Plantje
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Geen probleem!

Binnenkort kan ik het waarschijnlijk ook met een andere Surface Pro testen.... want ook deze (inmiddels derde!) Surface Pro heeft light bleed vlekjes midden in het scherm. Maar dat is een ander verhaal 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic