MrXzombie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummerbehoud naar een lopend abonnement

beste medewerker van Vodafone,

Ik hoop hier duidelijkheid te krijgen over hoe ik nummerbehoud kan aanvragen naar een lopend abbonement.

Wat moet er gebeuren?

Per 17-3-2016 loopt mijn contract af bij een andere provider. Het telefoonnummer wil ik meenemen naar een contract van Vodafone welke nu een jaar loopt en nog een jaar doorloopt. Het contract bij de andere provider is particulier (1 maand opzegtermijn) en deze is nog niet opgezegd omdat nummerbehoud dit moet doen.

Hoe en waar kan ik de juiste gegevens doorgegeven om nummerbehoud succesvol aan te vragen? Jullie geven namelijk op de site aan dat dit alleen mogelijk is bij een nieuwe bestelling (nieuw contract) maar dit is onjuist.

Alvast bedankt
7 Reacties 7
Anonymous
Niet van toepassing
Hoi
Helaas is het niet mogelijk om nummerbehoud aan te vragen bij een lopend abonnement. Dit kan niet omdat het alleen mogelijk is bij nieuwe abonnement die afgesloten worden. Bij een bestaand abonnement bij Vodafone is het alleen mogelijk om het nummer te veranderen in een willekeurig nummer.

(Kleine overwinning voor mij: dit is me 3000ste post)
MrXzombie
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klantvriendelijkheid staat niet hoog bij jullie of wel? Wat een kut maatschappij.

Het is wel degelijk mogelijk maar jullie doen het gewoonweg niet. Nu word ik dus gedwongen om tegen een meerprijs bij een andere provider te blijven omdat destijds tegen mij is verteld bij het sluiten van mijn contract dat dit later mogelijk zou zijn. Omdat mijn toestel een jaar geleden is gestolen heb ik namelijk een nieuw contract af moeten sluiten bij jullie zodat ik weer een goed werkend toestel had. Wetend dat ik hooguit 10 maanden dubbele maandlasten zou moeten betalen.

Ik ga dit geintje met mijn advocaat bespreken want jullie maken er echt een enorm zooitje van.
MrXzombie
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En daarnaast, gefeliciteerd met je 3000e post, kan je vanaf nu kijken in mogelijkheden ipv antwoorden uit een boekje kopiëren en plakken?
Anonymous
Niet van toepassing
Nogmaals deel ik je bij deze mee dat het niet mogelijk is zoals ik al eerder aangaf. Het is alleen mogelijk om het over te hevelen naar een nieuw abonnement of prepaid kaart door middel van nummer behoud. Jammer om te lezen dat je zo reageert terwijl ik alleen maar antwoord geef op je vraag. Dat je zo reageert en mij hier persoonlijk op aanspreekt is nergens voor nodig.

Je zou eventueel wel het nummer over kunnen zetten op een prepaid kaartje (Let dan wel zelf op dat het nummer niet bevriest of verloopt.) En vervolgens zodra het abonnement hier afgelopen is deze stopzetten en een abonnement op het prepaid kaartje te zetten. Dat is helaas de enige mogelijkheid.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
In het Protocol voor Nummerportabiliteit, opgesteld door COIN, is vastgelegd dat nummerporteringen alleen mogelijk zijn bij nieuwe abonnementen. Dit protocol wordt nageleefd door alle telecom-providers in Nederland. Ook telecom-providers zonder eigen telecom-netwerk. Zo zijn de regels. En die regels zijn niet opgesteld door Vodafone alleen. Alle telecom-providers houden zich daaraan. Het heeft geen enkele zin om scheldwoorden te gebruiken richting Vodafone. Daar bereik je niets mee. En het is ook nog eens verboden door de Regels van dit Forum. Graag respect tonen. Ook als het antwoord op jouw wens "nee" is.

Succes!


Netwerker
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
MrXzombie , zie het antwoord van Netwerker . Het is inderdaad niet nodig om scheldwoorden te gebruiken, bij herhaling kunnen we eventueel overgaan tot weigering van toegang tot dit forum. Aangezien het topic verder geen meerwaarde heeft voor het forum en tevens niet voldoet aan onze huisregels zal ik het nu sluiten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic