Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
Anne-Wil

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste...
Omdat ik mijn vodafone abbonement ga verlengen wil ik graag de nieuwe iPhone 5S gold hierbij aanschaffen. Wanneer zijn deze weer leverbaar/op voorraad?
Mvg, Anne-Wil
SpanishDudeist

Stamgast
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 162Likes
Hoi Keave,

hierbij het antwoord op je vraag. De leveringstijden zijn schattingen. Dat betekent dat je ca 4 weken zult moeten wachten, maar dat het ook eerder kan zijn. Of Vodafone je tegemoet gaat komen vanwege deze vertraging durf ik je niet te zeggen.
SpanishDudeist

Stamgast
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 162Likes
BasT,

bedankt voor je antwoord. Eindelijk wat duidelijkheid. Het is echter niet echt een bevredigend antwoord, aangezien je antwoord inhoudt dat wij allemaal gewoon moeten wachten ondanks dat wij al 's nachts bestelden. Ik ben wel nieuwsgierig in hoeverre jullie ons tegemoet gaan komen aangezien ik wel al voor een abonnement betaal met een toestel die ik voorlopig nog niet in mijn bezit zal hebben.

Ik hoor het graag van je.
Eddyonline

Stamgast
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Misschien weer een mooie upgrade, zoals 10GB data wat ze toen bij de iPhone 5 deden?
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Een tegemoetkoming voor degenen die zich duidelijk misleid voelen zou ik een mooi gebaar vinden. Dan zou ik weer het idee krijgen dat de klant iets betekent voor Vodafone.
 
Ik voel me gewoon echt genaaid nu ik 100% zeker weet dat mijn order naar achteren is geplaatst t.o.v. anderen met hetzelfde toestel.
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Dat een klant centraal moet staan is duidelijk. Uiteindelijk zonder klant geen bedrijf.
Een tegemoetkoming zou zeker op zijn plaats zijn in mijn ogen. Bijvoorbeeld korting op toestel of iets dergelijks. Als klant zijnde misleidt worden op deze manier is niet leuk.
Dat dit toestel gewild is zou ook geen verrassing moeten zijn voor VF. Ik blijf het toch maar vreemd vinden dat VF tegenover KPN/T-Mobile zo veel moeite hiermee heeft.
Mijn oude HTC Sensation XE heeft het vorige maand begeven, ik zat dus echt op dit toestel te wachten, ondertussen doe ik het maar met m'n samsung gt 1200.
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
En nog steeds staat er op de shop website: de nieuwe apple iphone 5c en iphone 5s zijn er! Weest er als eerste bij en bestel nu!

Inderdaad zou een gebaar van vodafone mooi zijn.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Wessyvb schreef:
En nog steeds staat er op de shop website: de nieuwe apple iphone 5c en iphone 5s zijn er! Weest er als eerste bij en bestel nu!

Inderdaad zou een gebaar van vodafone mooi zijn.
Hi Wessy,

Ik zie het, maar dat is toch ook zo? 😄 We verkopen de toestellen immers ook. Als ik echter kijk bij onze beschikbare telefoons dan zie ik wel dat bij de iPhone 5s erbij staat dat er een langere levertijd geldt.
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@ MaartjeP: Nu staat dat er wel bij ja!
 
Voor ons geldt het toch net even wat anders; de meesten van ons hebben rond 12 uur 's nachts besteld (want dan zouden we immers de eersten zijn); en zouden dus ons toestel een dezer dagen moeten hebben (in het filmpje dat jullie met de orderbevestiging meesturen staat haarfijn uitgelegd dat jullie dat proberen binnen 1 - 2 werkdagen te doen, en elders in de opdrachtbevestiging staat 4 werkdagen bij nummerbehoud). Klopt allemaal niet; de meesten van ons is gisteren op ditzelfde forum medegedeeld dat we, ondanks dat we de eersten zouden zijn, 3 tot 4 WEKEN (!!) moeten wachten op ons toestel. Daarvoor zouden we graag gecompenseerd worden; we zijn gewoonweg voorgelogen en betalen immers al voor een abonnement en een toestel dat we niet eens hebben.
 
En wat Wessy bedoelt is dat jullie daar zetten; "Wees er als eerste bij!" Hoe is dat in godsnaam mogelijk? Wij waren er namelijk als eerste bij en toch worden we pas over weken voorzien van onze telefoons; KPN, T-Mobile etc. leveren allemaal op bestelvolgorde uit. Vodafone blijft hier behoorlijk in gebreke. Kortom; je kunt dan niet op je website blijven zeggen dat je er als eerste bij bent, want dat is gewoonweg niet zo!
 
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Pardon maartje! Ik wil niet heel lullig zijn maar mensen verstaan onder "de eerste zijn" dat ze ook daadwerkelijk de eerste zijn die hun telefoon ontvangen.
En dit is dus al niet waar want anders zou ik en een hoop andere mensen hier niet als ontevreden klant zijn toch?
Ook is het raar dat deze zin " de eerste zijn" al gebruikt is voor de nacht verkoop... Dit kan wel eens erg misleidend zijn voor klanten...want niet iedereen verwacht een maand lang de eerste te zijn snap je.
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
MaartjeP schreef:
Wessyvb schreef:
En nog steeds staat er op de shop website: de nieuwe apple iphone 5c en iphone 5s zijn er! Weest er als eerste bij en bestel nu!

Inderdaad zou een gebaar van vodafone mooi zijn.
Hi Wessy,
 
Ik zie het, maar dat is toch ook zo? 😄 We verkopen de toestellen immers ook. Als ik echter kijk bij onze beschikbare telefoons dan zie ik wel dat bij de iPhone 5s erbij staat dat er een langere levertijd geldt.
Ik zie dat ook en ja jullie verkopen de toestellen inderdaad.
Wessy doelde waarschijnlijk op "Wees er als eerste bij"
 
edit: Wessyvb had al gereageerd.
AnthonyL

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Strijkt ook tegen mijn haren in. Als bestaande klant overgehaald worden om midden in de nacht te bestellen, zodat je als één van de eerste een iPhone in handen krijgt. Dan verwacht je dat je binnen 1-2 werkdagen die iPhone hebt. Alleen nu nog steeds niet binnen en de verwachting van de levertijd ca. 3 weken!?
 
Je wordt gewoon genaaid. Want het abonnement is wel al ingegaan. Ik en vele met mij betalen dus al voor een telefoon die nog niet in bezit is. Een compensatie zou dus wel op zijn plaats zijn.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Wessyvb schreef:
Pardon maartje! Ik wil niet heel lullig zijn maar mensen verstaan onder "de eerste zijn" dat ze ook daadwerkelijk de eerste zijn die hun telefoon ontvangen.
En dit is dus al niet waar want anders zou ik en een hoop andere mensen hier niet als ontevreden klant zijn toch?
Ook is het raar dat deze zin " de eerste zijn" al gebruikt is voor de nacht verkoop... Dit kan wel eens erg misleidend zijn voor klanten...want niet iedereen verwacht een maand lang de eerste te zijn snap je.
Ik snap 'm! Dan had ik het verkeerd opgevat, sorry. Ik heb jullie feedback in ieder geval doorgestuurd! Kan niet beloven dat het wordt aangepast maar ik heb het in ieder geval wel nagevraagd. Bedankt voor de feedback.
Janmar

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste BAS of ANDERE MODERATORS!

Allereerst compliment naar Bas, dat hij zo goed mogelijk zijn best wil doen om ons te informeren .

Graag zou ik van u via dit forum of naar mijn mail VANDAAG antwoord willen hebben dat onze bestellingen volgens het ons beloofde geleverd gaan worden.
Lukt dit een van jullie niet, dan ziet het naar uit dat ik zowel voor mijn vrouw als voor mij DE BESTELLINGEN ZAL ANNULEREN en ook BEIDE ABONNEMENTEN zal OPZEGGEN!

Waarom:

- 24/10 overdag gebeld met VF: voldoende 5s op voorraad, als u vannacht voor u beiden middels verlenging besteld, heeft u ze gegarandeerd binnen enkele dagen in huis
- 24/10 net na 23.30 uur!; 2 stuks 5s besteld, beiden 32gb , 1 gold en 1 gray
- 25/10 van beide bestellingen bevestiging gekregen en abonnement is per 24/10 al omgezet! Hier hebben wij zonder smarttoestel absoluut niets aan, hebben nu geen smartphone, nieuwe abonnementen zijn echter wel ruim 4x zo duur als degene die we hebben/hadden.
- 25/10 gebeld met VF: U was voor beide toestellen 1 van de eerste, de beschikbare toestellen zijn al gekoppeld aan uw bestelling, wellicht lukt het nog niet dat ze vandaag verzonden gaan worden, maar dan wel maandag!!!
- maandag 28/10 geen wijzigingen in bestelstatus, op het eind van de dag VF gebeld en daar zakte mijn broek van af: komen wellicht deze week, is dit niet het geval neemt u dan aan eind van de week maar opnieuw contact op! (Zijn wij dan toch stiekem opgeschoven?)
- gelijk op 25/8 een klacht via /feedback gedaan, maar dan krijg ik bericht dat de beantwoording daarvan 10 dagen kan duren!

Kortom : Onze huidige telefoons zijn geen smartphone's dus 4x duurdere abonnement is nu nutteloos, onze huidige telefoons zijn slecht, mede daarom hebben we dan ook pas besteld als belofte gedaan kon worden dat ze binnen enkele dagen geleverd zouden worden en dit is dus enkele malen door VF bevestigd, anders hadden wij niet op deze wijze besteld!

Graag hoor ik dus vandaag van u of het meerdere malen beloofde alsnog gaat gebeuren, of wij ons zullen moeten gaan bedenken?

Alvast bedankt
Marjan en Jan

joepvf

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist maar even gebeld met VF. En ik hoor bij de gelukkigen die over 4-6 weken zijn iPhone mag verwachten ! Letterlijk de woorden ..... Kon er wel om lachen. Zeker omdat ik direct mijn order heb geannuleerd 😉
En daar hebben ze weer 10 dagen voor nodig. 
Nu op zoek naar losse iPhone en dan stap ik over naar sim only, moet alleen nog uitzoeken bij wie ....
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@joepvf? GELUKKIGEN? 4 - 6 weken? Hoezo dat dan? BasT gaf toch aan 4 weken? Ik begrijp hier niks van, tenzij je gisteren hebt besteld maar ik weet dat dat niet het geval is. Overigens is 10 dagen om het op te zeggen ook echt belachelijk; normaal staat daar 5 werkdagen voor (wat ook complete onzin is volgens mij want je abonnement omzetten kan in minder dan een half uur gebeurd zijn).
 
simonk

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik lees hier al een aantal keer dat T-Mobile, KPN, etc. de leveringen van de 5S wel op orde zouden hebben, maar dat is absoluut niet het geval. De iPhone is altijd al schaars geweest bij de introductie en gaat gepaard met lange levertijden, ook als je binnen 1 minuut na start verkoop hebt besteld. Dat is bij iedere iPhone zo geweest, ieder jaar weer bij iedere provider. Ter indicatie: vorig jaar had ik direct via internet besteld bij de introductie van de iPhone 5, als bestaande klant bij T-Mobile. Alsnog heeft het bijna 6 weken geduurd voor ik mijn toestel kreeg, en ook toen schorde er het een en ander aan de communicatie.
 
Dat gezegd hebbende, waarom providers nog steeds niet beter hebben leren communiceren bij de introductie van een toestel als de iPhone is me een raadsel. Toen ik mijn bestelling afgelopen vrijdag besteld bij Vodafone kreeg ik ook 5-10 werkdagen te horen. Dat leek me al sterk, en ik snap dan ook niet dat dit soort beloftes worden gemaakt ondanks dat iedere provider weet dat dit gewoon niet realistisch is.
 
Maar goed, nogmaals: maak je geen illusies. Dit is niet nieuw, maar gebeurt ieder jaar, en bij iedere provider. Vodafone is hierin echt niet slechter dan alle andere providers, maar alle providers zijn even matig in communicatie.
jkobossen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi lieve mensen van de vodafone,
 
het gaat niet alleen maar om de iphone 5s, maar ook om de iphone 5c leveringen zonder nanosim.. Ik ben daar sinds gisteren het levende bewijs van... Sorry dat ik het zeg vodafone, maar ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt waar zoveel fout gaat bij een simpele bestelling als een nieuwe phone en sim... Hoe onprofessioneel kan je zijn. Persoonlijk heb ik niks tegen jullie of jullie netwerk, maar de service verlening is echt zwaar ondermaats. Kan iemand mij vertellen of ik nu ook nog aan de telefoon moet gaan hangen om een nano sim te bestellen? 
 
hartelijke groet joris
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@simonk: sja 't gras lijkt ook misschien altijd groener bij de buren...
Moet eerlijk zeggen dat ik bij KPN etc. geen ervaringen heb en dat ik op andere fora lees dat mensen goed en snel worden beleverd, vandaar. Ook ik heb mijn fair share of slechte ervaringen gehad bij een andere provider en weet ook wel dat het overal wel wat is. Wat ik gewoon niet kan begrijpen is dat men bij Vodafone vrolijk blijft roepen; "wees er als eerste bij" terwijl ze niet eens de mensen die als eerste hebben besteld hun toestel kunnen geven. Ze weten dus dat ze die belofte niet waar kunnen maken, wordt het niet eens tijd dat er eerlijk gecommuniceerd wordt? Dat verdienen we als klanten toch op zijn minst wel.
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
jkobossen schreef:
hoi lieve mensen van de vodafone,

het gaat niet alleen maar om de iphone 5s, maar ook om de iphone 5c leveringen zonder nanosim.. Ik ben daar sinds gisteren het levende bewijs van... Sorry dat ik het zeg vodafone, maar ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt waar zoveel fout gaat bij een simpele bestelling als een nieuwe phone en sim... Hoe onprofessioneel kan je zijn. Persoonlijk heb ik niks tegen jullie of jullie netwerk, maar de service verlening is echt zwaar ondermaats. Kan iemand mij vertellen of ik nu ook nog aan de telefoon moet gaan hangen om een nano sim te bestellen?

hartelijke groet joris
Hi Joris,

Volgens onze gegevens zou er wel een simkaart bij je 5c moeten zitten. Bij de eerste levering van de 5s is er inderdaad iets mis gegaan en die simkaarten worden nageleverd. Als het bij de bestelling van jouw 5c ook is misgegaan kun je het beste even contact opnemen met mijn collega's via Twitter of Facebook. Zij kunnen dan voor je nakijken of dit een individueel probleem betreft of dat de simkaart ook nog wordt nageleverd. Anders kunnen ze ook nog een nieuwe simkaart voor je bestellen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic