Support:
Zoek in het forum:
Beantwoorden
jpq
Ik ben nieuw!

Re: Bellen over Wifi en 4G

Gepost vanaf Android 2.0
Hi @Serkan, al iets bekend over oneplus 3t?
Bericht 21 van 62 (984 weergaven)
Ik ben nieuw!

Gepost vanaf Samsung SM-G930F
Nee, ik heb geen bericht gehad dat ik WiFi/4G bellen kan activeren. Ik heb ondertussen wel via FB contact gehad met de Vodafone helpdesk. Daar wordt gezegd dat de optie bij mijn abonnement wel is ingesteld.
Bericht 22 van 62 (934 weergaven)
Echte Deskundige

[ Bewerkt ]

Vandaag iets ontdekt wat mogelijk anderen ook kan helpen als WiFi bellen niet werkt. Ik had in mijn router een alternatieve DNS ingesteld. Toen ik die eenmaal verwijderd had en mijn router gereset was, werkte het direct.

Daarnaast had ik ook al uitgevonden dat, als je een eigen firewall gebruikt, de UDP poorten 500 en 4500 open moeten staan.

En nu kan ik zorgeloos thuis bellen en gebeld worden in een super gesprekskwaliteit, niet meer van het 2G gebrokkel.

Wat betreft mijn netwerk: ik heb een Ziggo aansluiting met een Technicolor TC7210 router. Ik was niet tevreden over de WiFi in mijn huis. Beneden werkte het nog wel maar boven niet meer. Nu heb ik een nieuwbouwhuis en behalve een gewapend betonnen vloer zit er ook nog van die metalen folie onder het laminaat. Dat schermt het signaal natuurlijk helemaal af. Ik heb Ziggo gevraagd om hem in bridge modus te zetten en er vervolgens een Apple AirPort aan gekoppeld. Het signaal was al veel beter op de 1e etage maar op de zolder haalde het die het weer net niet, ook daar weer hetzelfde verhaal met vloer en de folie onder het laminaat. Ik heb nog een 2e Apple AirPort aangeschaft en deze via een kabel aan elkaar verbonden. En nu heb ik in mijn hele huis perfecte WiFi. Ik gebruik de 5 GHz band waardoor ik met gemakt de maximale internet downloadsnelheid op al mijn toestellen haal. Die Apple routers zijn niet goedkoop maar wel uber stabiel. Ik heb nooit dat de WiFi wegvalt en de snelheid is top.

Geen dank, doe maar een kudo Smiley Vrolijk (duimpje onderin met + teken)
Bericht 23 van 62 (924 weergaven)
Onderwerpen: 10
Kudos: 192
Oplossingen: 229

[ Bewerkt ]
Gepost vanaf Samsung SM-G935F

In sommige toestellen dien je dit ook te activeren @AriHo 

Bij Samsung kun je naar telefoon toe gaan - meer (rechts boven)  - instellingen- onderaan staat bellen over WiFi. Deze optie kun je aanzetten en eventueel ook de voorkeur aanpassen dat het over de WiFi moet ipv het netwerk. Bovenste stappen zijn natuurlijk wel afhankelijk van welke telefoon en software je hebt. Ik zelf heb hiervoor naar de instellingen van een s7 edge gekeken. 

Bericht 24 van 62 (906 weergaven)
Ik ben nieuw!

Gepost vanaf Apple iPhone
@Marc- op een ander WiFi netwerk schakelt mijn telefoon direct over op Vodafone WiFi. Maar op mijn eigen netwerk wil het niet lukken. Ik heb ook alle tips van @robertwebbe geprobeerd, maar ook aanpassen van de DNS heeft geen resultaat. De poorten 500 en 4500 staan open. Gisteren verscheen ook kortdurend wel Vodafone WiFi als netwerk in beeld, maar vandaag krijg ik het met geen mogelijkheid meer aan de praat.

Is er misschien een checklist met eisen waaraan een WiFi-netwerk moet voldoen?
Bericht 25 van 62 (866 weergaven)
Echte Deskundige

@david1 Is het wel een Nederlands netwerk? Of IP waarmee je het internet op gaat? Want buitenland wordt geblokkeerd.
Geen dank, doe maar een kudo Smiley Vrolijk (duimpje onderin met + teken)
Bericht 26 van 62 (861 weergaven)
Ik ben nieuw!

@robertwebbe ja ik heb een een aansluiting op het netwerk van Fiber. Dank voor het meedenken!
Bericht 27 van 62 (860 weergaven)
Ik ben nieuw!

[ Bewerkt ]

Bedankt Steven maar in een voorgaande post had ik al het volgende gezegd:

Ik heb een Samsung Galaxy S7 en een 4G abonnement en op mijn telefoon draait de meest recente software. Toch heb ik nog niet de optie om via Wifi/4G te bellen. De hele optie ontbreekt bij mij in het menu.

Ik kan dus helemaal niets activeren :-(

Bericht 28 van 62 (830 weergaven)
Ik ben nieuw!

Hallo 

Ik ben in het bezit van een samsung galaxy S7 edge  met de nieuwste software

met daarin een abb. via ziggo ( dit gaat ook via het Vodafone netwerk )  tevens werken ziggo en Vodafone nu samen.

Mijn vraag:  gaat dit ( eventueel in de toekomst ) ook werken met het ziggo abonnement.

op dit moment krijg ik de instelling niet te zien op mijn telefoon.

Bericht 29 van 62 (619 weergaven)
Ik ben nieuw!

Wanneer kunnen wij, ook op de iPhone, gebruik maken van VoLTE?
Bericht 30 van 62 (599 weergaven)
Ik ben nieuw!

[ Bewerkt ]

Beste @Marc-,

Ik ben inmiddels iets verder gekomen, waardoor VoWiFi het af en toe doet.

1. Ten eerste gebruik ik al een tijd een Femtocell. Ik heb het idee dat mijn iPhone niet overschakelt naar VoWiFi zolang er een sterk 3G-signaal is van de Femtocell. De enige manier om VoWiFi nu op mijn netwerk aan de praat te krijgen is WiFi aan te zetten in de vliegtuigmodus.
  2. Ten tweede valt nadat mijn iPhone een aantal minuten in standby is gegaan de verbinding met WiFi/Vodafone Wi-Fi weg, waardoor mijn nummer niet langer bereikbaar is (nog steeds in vliegtuigstand met WiFi aan) en onmiddellijk naar voicemail doorschakelt.
  3. Ten derde merk ik dat Vodafone Wi-Fi het slechts doet op 1 van mijn accesspoints. Zodra het toestel overschakelt naar het andere (identieke) accesspoint vervalt de verbinding en kan er ook geen nieuwe verbinding worden opgezet.

Als dat tweede punt opgelost kan worden (kunnen jullie daarvoor iets doen in de providerinstellingen?), zou ik de Femtocell kunnen afkoppelen en lost het eerste punt zich waarschijnlijk vanzelf op.

Wat zou een oorzaak kunnen zijn van het derde punt?

Zijn er andere mensen met vergelijkbare ervaringen? En mogelijk een oplossing?

Bericht 31 van 62 (549 weergaven)

Kleine toelichting. Een femtocell zend een 3G signaal uit. Hiervoor moet de telefoon op 3G gezet worden. Anders wordt er geen verbinding gemaakt tussen de femtocell en het toestel.

Wil je gebruik maken van het VOLTE bellen dan dien je het toestel op 4G te zetten en waar je WiFi  hebt op WiFi  natuurlijk.

Bericht 32 van 62 (522 weergaven)

Je geeft aan dat de verbinding weg valt. Bedoel je hiermee het 4g netwerk of de WIFI? Wat je eens kunt controleren onder instellingen en dan mobiele netwerk is of WiFi assistentie/slimme netwerk wissel aanstaat. Zoja zet deze dan uit.

Bericht 33 van 62 (521 weergaven)
Ik ben nieuw!

Dank @Steven-, ik dacht alleen begrepen te hebben dat VOLTE nog niet beschikbaar was voor de iPhone op het Vodafone-netwerk.

Mijn toestel staat op 4G, maar schakelt (wegens slecht bereik in huis) automatisch terug naar de Femtocell op 3G (en WiFi)...

Bericht 34 van 62 (518 weergaven)

[ Bewerkt ]

Welke IPhone heb je? Om verbinding te maken met de femtocell moet 4g uitgeschakeld  zijn, anders maakt hij geen verbinding.

Bericht 35 van 62 (513 weergaven)
Ik ben nieuw!

@Steven- ik heb een iPhone 7
Bericht 36 van 62 (510 weergaven)
Ik ben nieuw!

Hoeveel geld krijg je terug van je abo als je belt over WiFi? Je zorgt immers zelf voor de infrastruktuur.. Bij normaal 2G/3G bel je over de Vodafone infra, maar WiFi bellen loopt over je eigen internet aansluiting. Lijkt me logisch dat hier een compensatie en afrekening mee gepaard gaat toch?
Bericht 37 van 62 (477 weergaven)

[ Bewerkt ]

Helaas niet @mthijssen omdat je de belminuten uit de bundel gebruikt bij het WiFi/ 4G bellen. Daarbij is het een extra optie die beschikbaar is gesteld voor klanten die een minder goed bereikbaar hebben en op deze manier toch bereikbaar zijn. 

De beginfase van het gesprek verloopt via je eigen WiFi-netwerk. Maar daarna heb je alsnog de Vodafone infrastructuur nodig. Ook VoWiFi kost dus geld voor providers en deze infrastructuur is niet gratis.”

Bericht 38 van 62 (467 weergaven)

@david1 hij is inderdaad nog niet beschikbaar voor de IPhone 7

Bericht 39 van 62 (466 weergaven)

Je kunt wel alvast de optie WiFi bellen aanzetten. Dan merk je het vanzelf wanneer het beschikbaar is.

Bericht 40 van 62 (465 weergaven)