Mobielo

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

3723 BC - Bilthoven: geen 3g internet sinds vanochtend (27-09)

Sinds vanmorgen hebben een tweetal collega's geen mobiel internet meer in Bilthoven (postcode 3723 BC). Is er een storing bij Vodafone bekend in dit gebied?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi Mobielo,

Ik heb het even voor je nagevraagd, maar ik heb helaas geen concrete info die ik je kan doorgeven. We ondervinden op dit moment problemen met een mast in die regio. De mast dient gerepareerd te worden. Onze technische dienst werkt op dit moment aan een oplossing, maar het is nog niet bekend wanneer de mast weer volledig operationeel is.

Bekijk in context

26 Reacties 26
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Mobielo,

Daar zijn geen problemen bekend.
Probeer even de volgende stappen uit dit topic: Help! Ik kan niet bellen / sms'en / internetten en vermeld hieronder je bevindingen.
dwerg1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik en mijn collega hebben gisteren en vandaag hetzelfde probleem met 3g op Ipad en mobiele telefoon. Er verschijnt een vodafoneverbinding boven in het scherm maar hij laadt niets en kan de server niet vinden. 3722 AD
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
ik zie dat op die laatste postcode de 3g dekking niet optimaal is. Normaal nooit problemen gehad dus?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Kun je per privébericht je ter controle je naam, 06 nummer, klantnummer, geboortedatum, adresgegevens en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer sturen naar het ForumCrew account en in dit topic aangeven indien je dit hebt gedaan?

Dan kunnen we kijken of er iets met de mast is.
Mobielo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Arina,
 
Afgelopen vrijdag heb ik ook nog telefonisch contact gehad met Vodafone support. Na wat controles bleken beide simkaarten lange tijd niet aangemeld te zijn op het Vodafone netwerk (terwijl er tot vrijdag wel normaal gebruik gemaakt kon worden van het 3G netwerk). Simkaarten zijn gereset door Vodafone, echter nog steeds geen 3G verbinding. Via instellingen het 2G netwerk geselecteerd en dit werkt(e) wel, echter is wat snelheid betreft niet voldoende om mee te werken. Volgens supportmedewerker van Vodafone is er dan toch een probleem met 3G in die regio en heeft dit vrijdag intern gemeld. Er zal een technicus bij de mast op locatie gaan kijken. Tot op heden is er nog niets veranderd in de situatie.
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi Mobielo,

Het kan natuurlijk even duren voordat de technicus het probleem onderzocht en geconstateerd heeft.

Houd je ons op de hoogte?
Mobielo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanmorgen Vodafone support gesproken. Er is vrijdag een storing geweest in dit postcodegebied maar deze zou opgelost moeten zijn. Echter tot op heden hebben we daar nog steeds geen 3G verbinding. Volgens supportmedewerker is de 3G dekking in dit gebied ook niet optimaal. Vreemd genoeg zijn we daar al meer dan een jaar bezig met een project en tot afgelopen vrijdag nooit problemen met mobiel internet gehad. Ziet er dus naar uit dat er concreet niets meer aan gedaan wordt door Vodafone en wij ons moeten behelpen met het 2G netwerk (wat niet werkbaar is). Mocht er iemand (van Vodafone) toch nog een oplossing weten, hoor ik het graag!!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik heb eerder in dit topic om privégegevens gevraagd, zonder deze gegevens kan ik geen onderzoek starten.
Mobielo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Arina,
 
Zojuist een privébericht gestuurd met gevraagde gegevens.
Ik hoor graag als er meer bekend is over het 3g probleem in Bilthoven.
RonaldBoer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier op werklocatie (3721BA Bilthoven) de gehele week ook hetzelfde probleem. Wel 3g in beeld maar geen connectie met internet. Andere collega's ondervinden hetzelfde probleem. Helpdesk zegt dat er niks aan de hand is in de regio. Buiten de regio werkt alles echter naar behoren en vooraf aan deze problemen werkten alle diensten perfect.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Ronald,

Zou jij ons dan ook een privé bericht kunnen sturen met daarin de gevraagde gegevens? (zie post van Arina). Tot nu toe hebben we namelijk nog maar één privé bericht ontvangen en het wordt lastig voor ons om het te laten onderzoeken als we maar één voorbeeld hebben.
Mobielo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn collega in Bilthoven heeft aangegeven dat vanmorgen de 3G verbinding weer werkt, echter de snelheid is nog bedroevend langzaam. Ik weet niet of Vodafone iets veranderd heeft aan de mast in die regio o.i.d., maar het bereik is nog niet wat het geweest is / wat het moet zijn.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Kun je iets specifieker aangeven wat je met langzaam bedoeld? Hebben we het dan over 1-2 Mbps of 0,002 Mbps? 😉

Ik kan geen recente werkzaamheden of andere wijzigingen in het netwerk vinden op deze postcode
Jake_R

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ik heb al ongeveer anderhalve week geen data verbinding in het centrum van Bilthoven. Hiervoor nooit problemen gehad. Een paar honderd meter naar het oosten, bij de oude watertoren (nog steeds in Bilthoven), heb ik ook geen enkel probleem en een prima verbinding. Nergens anders onverwachte problemen met de data verbinding.
 
[edit:] Laatste keer dat ik keek was gister avond rond half 8 - toen nog geen verbetering. [/edit]
Jake_R

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En uiteraard, zodra ik eindelijk een forum post maak, is het opgelost. Gisteravond geen probleem meer, internet werkte naar behoren. Mocht het toch weer mis gaan, zal ik minder lang wachten met een forum post. 😃
Mobielo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Bas,
 
Ik heb iets te vroeg gejuicht. Hadden mijn collega's sinds afgelopen vrijdag weer enigszins 3G verbinding (ca. 1 Mbps), sinds vanmorgen (09-10) is er weer geen verbinding mogelijk. Er is dus nog duidelijk wat mis in die regio. Kan daar op korte termijn op locatie een keer onderzocht worden wat er aan de hand is, mijn collega's zijn erg onthand zonder mailverkeer e.d.?!
AicoHoekman

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone, Wij ondervinden wederom problemen met 3G internet op al onze zakelijke abonnementen in postcodegebied 3723 BC te Bilthoven. Dit was vorige week ook het geval. Op 3 oktober heb ik telefonisch contact gehad met jullie over deze storing en later op die dag leek het opgelost. De problemen treden echter nu weer op. In de gehele wijk is er geen 3G internet mogelijk. Al mijn collega's (450 man) ondervinden hier dezelfde problemen. In het forum lees ik ook dat andere klanten van jullie hierover klagen. Zie http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerkvragen/3723-BC-Bilthoven-geen-3g-internet-sinds-vanochtend-27-09/... De terugkoppeling vanuit Vodafone over deze storing is echter minimaal. Graag zou ik van jullie willen horen of de storing bekend is en wat de oorzaak is. Ook een inschatting van de oplossingstijd zou ik willen horen. Inmiddels heb ik nu ook weer de storing telefonisch aangemeld bij jullie en aangegeven dat ook op het forum er weer geluiden optreden over deze postcode. De storing was blijkbaar nog niet bekend bij jullie. Ik hoor graag van jullie. Met vriendelijke groet, Aico
AicoHoekman

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mensen,
 
Ook wij ondervinden problemen. Ik heb zojuist een nieuw forum bericht geplaatst onder http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerkvragen/3723-BC-Wederom-geen-3G-internet-mogelijk/td-p/99270.
 
Dit omdat ik vermoed dat deze thread niet echt actief door Vodafone wordt bekeken. Inmiddels heb ik ook telefonisch contact gehad met Vodafone over deze postcode. Zij gaan er mee aan de slag.
 
Ben benieuwd.
 
Groet,
 
Aico
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Sorry Aico,

We lezen echt alles. Daarom heb ik jouw berichtje naar dit topic verplaatst zodat alle info centraal staat en we maar 1 topic hoeven te updaten als we meer info hebben. Ik ga hier weer voor jullie achteraan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic