Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
arjan_v_h

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Nou m'n vriendin was gelukkig thuis. Maar hij is binnen! En de 24e besteld en nu in bezit. Topservice wat mij betreft!
Morgen er lekker mee aan de slag!
Frank_B

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe is mogelijk dat men met verschillende leverings kanalen werkt in 1 bedrijf. Adviseer dan de klant hoe het beste een bestelling gedaan kan worden. Online, telefonisch of in de winkel. Degen die online of telefonisch hebben besteld, hebben nog een houvast aan de overzicht op deze site die dagelijks wordt bijgehouden.(En dat is nog niet betrouwbaar) De mensen die in de winkel hebben besteld moeten maar wachten op een telefoontje die vandaag, maar ook over 1 of 2 mndn gepleegd kan worden volgens een medewerker in een vodafone winkel. Lekker duidelijk. Levertijd volgens de website is toch 2-4 wkn voor een 64gb???
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

@rubinjoh Dat is volgens mij voor jou wel het wachten waard of niet soms ;)?

@Stilopat Veel plezier met je nieuwe iPhone 6! Laat je ook eens de andere gebruikers weten hoe het toestel je bevalt?

@arjan_v_h Je hebt toch je toestel binnengekregen top om te horen!

@fducep Via the Forum we aren't able to tell you what's going on with your order. If you need any information about your order I advise you to contact the support team for a better view of what's going on.
Thewessen

Stamgast
  • 76Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes
@Frank_B

Dit is nou eenmaal het systeem waar Vodafone om de waarschijnlijk een of andere logistieke reden voor gekozen heeft. Dit systeem zal je ook hoogstwaarschijnlijk niet van de een op de andere dag kunnen wijzigen (dat willen ze trouwens waarschijnlijk ook niet, anders hadden ze er namelijk niet voor gekozen). Toen ik nog klant bij een andere provider was (ik zal niet zeggen dat ik het over KPN heb omdat dat niet van belang is ;)), heb ik het eigenlijk nog veel mooier meegemaakt. Op het moment dat ik mijn abonnement kon verlengen, heb ik eerst even op hun website wat informatie ingewonnen. Volgens de website kon ik in mijn geval mijn abonnement verlengen en hierbij een bepaalde telefoon nemen met bijbetaling van een x bedrag. Toen ik mijn keuze bepaald had, besloot ik vervolgens mijn abonnement telefonisch via de klantenservice te verlengen. Na wat gegevens doorgenomen te hebben kwam het hoofdstuk telefoon aan de orde. Ik gaf aan dat volgens de website voor de telefoon het x bedrag bijbetaald diende te worden. Toen kreeg ik als antwoord: Sorry meneer, voor dat bedrag kan ik u dat toestel niet aanbieden. Toen ik vervolgens vroeg hoe dat kon, verklaarde de medewerker vervolgens hiervan niet op de hoogte te zijn, en gaf mij het nuchtere advies om dan toch maar via de website te verlengen (alsof ik daar niet zelf al op gekomen was :@). Dus bij een telefonische bestelling betaalde ik meer voor het toestel dan bij een online verlenging. Hoe is zoiets dan te verklaren. Dezelfde klant, hetzelfde abonnement, exact hetzelfde toestel en dezelfde provider, maar verschillende toestelprijzen bij online verlengen of telefonisch verlengen. Heb toen uiteraard maar online verlengd, daar ik geen dief van mijn eigen beurs wil zijn. Als ik niet eerst wat informatie ingewonnen had, en meteen telefonisch verlengd had, dan had ik mij waarschijnlijk zelf bestolen. Uit al dit blijkt, dat je ten alle tijde van tevoren de nodige informatie moet inwinnen. Zo ook over het te kiezen verkoopkanaal. Het kan nooit zo zijn dat je keuze binnen een paar minuten gemaakt moet zijn. Als je je eerst voldoende informeert, kom je er vanzelf achter via welk verkoopkanaal je het beste je abonnement kunt verlengen. Overigens is de schijnbare onbetrouwbaarheid van het overzicht naar alle waarschijnlijkheid niet alleen de schuld van Vodafone. Vodafone is ook maar afhankelijk van de leveringen van Apple, en als Apple niet betrouwbaar levert, dan kan Vodafone geen betrouwbaar overzicht maken. Als ik in ieder geval moet kiezen tussen wat langer wachten op mijn telefoon door het kiezen van het "verkeerde" verkoopkanaal, of een te hoge prijs betalen voor hetzelfde toestel door het kiezen van een "verkeerd" verkoopkanaal, dan is voor mij de keuze vrij snel gemaakt. Vodafone hanteert in ieder geval wel nog voor elk verkoopkanaal dezelfde prijs. En bij de meesten onder ons draait alles toch nog altijd om geld. 😄




fgijsberts

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@Thewessen

Amen!

Ben ook heel benieuwd of ik mijn telefoon volgende week krijg.
Besteld op 31-10
Thewessen

Stamgast
  • 76Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes
@fgijsberts

Heb zelf gelukkig maar twee weekjes op mijn telefoon hoeven wachten (ondanks dat hij ten tijde van de verlenging als zijnde direct leverbaar vermeld stond).

Ik ben er vast van overtuigd dat Vodafone er totaal geen baat bij heeft om klanten onnodig lang op hun telefoon te laten wachten. Zij snappen heus wel dat dat niet bepaald een vorm van reclame is. Dat neemt niet weg dat er wel degelijk hier en daar fouten gemaakt worden, maar maken die wij die op den duur niet allemaal? Gelukkig wel. Als we geen fouten meer maken, zijn we geen mens meer. En als we geen mens meer zijn, dan .......... 😉

Groet,
Marcel
fgijsberts

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@Thewessen

Helemaal mee eens. Vond het een mooi betoog, dus wilde er even op reageren!

Fouten maken is menselijk en heb tot nu toe nog geen klagen over Vodafone.
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ik denk dat bijna niemand een probleem heeft als het wat langer duurt, maar waar je hier mee te maken hebt is dat je van iedereen andere info hoort. Lees het forum maar eens door. Bij de een is hij verstuurd, bij de ander wordt hij verstuurd deze week, bij de volgende kan het nog wel een paar dagen of weken duren.

De volgende keer zal ik eens vragen of ze me kunnen vertellen hoevaak ik gebeld heb. Ik kreeg sterk het vermoeden dat ze dat ook niet bijhouden in een tickett systeem
fgijsberts

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik vind het wel weer tijd worden voor een nieuwe update!

Kijken of er nog dingen zijn veranderd......
rubinjoh

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik was gisteren helaas niet thuis, maar zie dat vandaag nog een poging ondernomen gaat worden.
1 okt besteld, 64gb sg, telefonisch besteld.
Zeer waarschijnlijk vandaag in huis, ik vind het allemaal prima 🙂
Vodafone bedankt en tot over 2 jaar 😉
Shaa

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik ben erg benieuwd naar de stand van zaken. Heb op 17 oktober 6, 64GB goud pre orderd in de winkel, omdat ik officieel miv afgelopen zondag mocht verlengen. Heb begrepen dat de verwachting was dat het toestel in week 45/ 46 geleverd zou worden. Als ik de lijst mag geloven ligt de verwachting inmiddels op week 48. Ik heb begrepen dat de online bestellingen los staan van bestellingen in de winkel. Ben erg benieuwd wanneer ik een belletje ontvang. Geduld is een schone zaak ;-). Zijn er inmiddels mensen die wel al de gouden 6, 64 gb hebben ontvangen?
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Als je in een winkel besteld hebt kun je niet van de lijst afgaan die in het begin staat. Daar hebben ze een eigen onafhankelijk distributiekanaal
Leonheukie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Moderator,

Op 26 september heb ik de Iphone 6 64 GB SG (wil overstappen van T-Mobile) besteld in de Vodafone winkel te Purmerend.
Het is nu 6 november.. Al een aantal keer langsgeweest en gebeld, maar weinig tot geen informatie beschikbaar. Enkel het bericht dat ik 2e op de lijst sta en wachten is op de levering van Apple. Ik vroeg mij af wanneer Apple weer is gaat leveren bij jullie?

In jullie tabel staat er namelijk al dat er geleverd is voor de bestellers van 26 september?!

Ik ben het wachten nu wel behoorlijk zat eigenlijk.. Is nu bijna 1,5 maand verder en echt op de hoogte wordt ik niet gehouden.

Ik hoor het graag.

Gr,

Leon
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hello hello, goedemorgen weer! De startpost van dit topic is bijgewerkt met de meest actuele verwachtingen. Van zowel de iPhone 6 16GB (Gold en Space Gray) als van de iPhone 6 Plus 16 GB (Silver) zijn deze week een flink aantal toestellen ontvangen. Deze toestellen zijn inmiddels al geleverd of in ieder geval gekoppeld aan een bestelling (bijvoorbeeld in het geval van nummerbehoud). Zoals altijd blijft de verwachting een indicatie op basis van de bestellingen enerzijds en de geplande leveringen anderzijds.
dedolk

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal,

Vodafone zet haar winkel wel voor schut op deze manier, met die verschillende kanalen.
Als je via internet gisteren een iPhone 6 64GB SG besteld zou hebben, dan kun je nu in de lijst lezen dat Vodafone verwacht om volgende week al een toestel te hebben om uit te gaan leveren.
Dan heb je 'm nog niet, maar je weet in ieder geval iets.
En als je zoals Leon of ik op 26 september in een winkel besteld, dan krijg je nog steeds te horen dat er geen sicht is op beschikbaarheid.
Het is misschien een bewuste keuze van Vodafone om de kanalen gesceiden te houden, maar misschien moet daar eens over worden nagedacht?

Thewessen

Stamgast
  • 76Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes
@dedolk

Ik kan jou standpunt volledig begrijpen. Zeker als je al ongeveer zes weken op je telefoon zit te wachten, en er nog steeds geen enkele info bekend is omtrent een leveringsdatum. Vodafone zal echter bewust, om de een of andere reden, gekozen hebben voor dit systeem. Wat die reden is, moet je mij niet vragen. Je bent het echter waarschijnlijk wel met mij eens dat je beter wat langer op je telefoon kunt wachten als gevolg van dit systeem, dan dat bij die verschillende verkoopkanalen ook nog eens verschillende prijzen gehanteerd worden voor een en hetzelde toestel. Dit laatste heb ik namelijk, zoals reeds eerder vermeld op dit forum, meegemaakt bij een andere provider. En dan heb ik het niet over enkele euro's, maar toch wel een aanzienlijk bedrag. Als je je verder overigens van tevoren een beetje beter informeert, dan zou je kunnen weten dat een bestelling via een Vodafonewinkel in dit geval aanzienlijk langer kan duren dan een online of telefonische bestelling. Mits de telefoon natuurlijk niet gewoon in de winkel op vooraad is. Dat was twee jaar geleden bij de release van de iPhone 5 al zo, en dat zal over twee jaar bij het uitkomen van de volgende generatie iPhone nog wel steeds zo zijn.

Ik wens je in ieder geval veel succes toe tijdens het wachten, en hoop voor je dat het niet al te lang meer zal duren ????.

Groet,
Marcel
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Het voordeel van heel lang wachten is dat we dan mischien de iPhone 6S plus krijgen met verbeterde hardware.


Thewessen

Stamgast
  • 76Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes
Wie weet. Hoe zei ene zekere Cruijf dat ooit? Elk nadeel heb ze voordeel. ????
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ik zit inmiddels al 5 weken met de status "geleverd". Ik blijf het gek vinden. Of er is niet geleverd aan Vodafone (de status is dus onterecht geleverd) of ze werken erg traag op de postkamer.


Marc
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Goedemiddag!

De openingspost van dit topic is bijgewerkt. Het betreft een kleine update. De tabellen zijn aangepast met de meest actuele verwachte levertijden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic