waja82

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verlenging abonnement in Vodafone winkel

Afgelopen vrijdag (18-04-2014) was ik in de Vodafone winkel om mijn abonnement te verlengen, welke op 23-07-2014 afloopt. Ik had een sim only abonnement (bel / sms / web 200 incl. 500mb internet) en ben overgestapt naar een tweejarig Smart 500 abonnement inclusief Samsung Galaxy s4 telefoon (met bijbetaling).

Op het contract staat als ingangsdatum vermeld 23-07-2014. Als onderdeel van de service heeft een Vodafone medewerker de telefoon geinstalleerd in de winkel. Alles was prima naar wens, alleen zag ik wel direct dat in de Vodafone winkel 120MB is verbruikt bij de installatie van mijn nieuwe telefoon.

Een dag later heb ik ingelogd in mijn Vodafone om mijn datategoed te controleren en hier bleek dat het Smart 500 abonnement per direct is ingegaan (18-04-2014) met als einddatum 22-07-2016. Dit is niet volgens mijn verwachting, en in mijn nadeel omdat;
* de maandlasten in het nieuwe contract hoger liggen (bij een zelfde data limiet en minder belminuten per maand), omdat hierin feitelijk de telefoon op afbetaling is meegenomen
* data verbruik voor restant april 217MB is in het nieuwe contract (wat grotendeels is opgemaakt in de Vodafone winkel bij installatie), terwijl ik in mijn oude contract meer data te besteden had over het restant van april

In mijn contract staat genoemd dat het nieuwe abonnement ingaat op 23-07-2014 met een abonnementsduur van 24 maanden. Er wordt wel iets genoemd over migratieregels in het contract, deze migratieregels zijn mij echter niet voorgelegd en hier is mij niet op gewezen. Zoals ik het nu begrijp loopt mijn nieuwe contract (met hogere maandlasten) dus ruim 27 maanden in plaats van 24 maanden.

Het gaat niet om veel geld, maar het is wat ongemak (datalimiet bijna per direct bereikt in april) en het gevoel dat mij iets is verkocht wat niet volgens verwachting is. Hoe kan dit worden opgelost?
1 Reactie 1
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @waja82


Dat de medewerker dit via de mobiele data doet, is wel heel slecht. Want normaliter doe je dit via de WIFI omdat het nog al veel mb's kost.
Maar over deze zaak kan ik niet oordelen, daarvoor moet u bij de winkel zijn. (of 1201 bellen), maar meestal komt u bij de betreffende medewerker verder als via 1201.

Maar ook dit contract mag u naar 20 maand alweer verlengen. Zo blijft je altijd maanden voor je uit schuiven... waardoor je klant blijft, en dat is financiele klanten binding... is het achterbaks? Ja, maar helaas gebeurt het
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic