Evert Franken

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Mail verlengen niet nodig

Gisteren kreeg ik een zeer bijzondere mail binnen van Vodafone. Namelijk met de heading: Met jouw contract is verlengen niet nodig

 

Prima mail zou je zeggen maar de consument wordt hiermee wel op het verkeerde been gezet en misschien wel misleid. Technisch gezien is verlengen wellicht niet noodzakelijk maar:

- Als ik verleng zijn de abonnementenskosten 3 euro lager

- Krijg ik meer data dan ik nu mag verbruiken

 

Als je het mij vraagt is verlengen dus wel voordeliger en zet de mail je dus op het verkeerde been. Benieuwd wat Vodafone zelf van deze mail vind.

Daarnaast vreemd dat het abonnement voor inflatie is verhoogd terwijl de huidige abonnementen dus goedkoper zijn. Blijkt wat mij betreft dus uit dat het verhogen helemaal niet noodzakelijk is. Immers zowel met verlengen als nieuwe klant heeft een lagere abonnementsprijs. En als je daar dan naar vraagt bij een helpdeskmedewerker geeft die aan dat de prijzen verhoogt moeten worden omdat de consumentenbond dat voorschrijft.

 

Vodafone zou top zijn als jullie op beide issues een serieus antwoord hebben.

 

1 Reactie 1
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Evert Franken, goedemorgen en welkom hier. 

In jouw situatie is verlengen op dit moment (met de Runners actie) zeker voordeliger. Ik zie dat je nu € 20,- betaald voor jouw Red abonnement. Dit is de prijs van je abonnement inclusief kortingen. Als je nu zou verlengen, dan zou je uitkomen op € 24,50 (inclusief 3 euro Runners korting) voor het Red abonnement uit ons huidige portfolio. Doordat je ook Ziggo afneemt krijg je hier nogmaals € 5,- korting op. Dat maakt een bedrag van € 19,50 per maand. Je bent dan ietsjes goedkoper uit, namelijk € 0,50 + hebt een grotere databundel. 

Op basis van de prijs van je abonnement zonder de tijdelijke Runners korting zou je dus met het verlengen wel duurder uit zijn per maand. De mailing is dan ook gebasseerd op de reguliere prijzen zonder tijdelijke actiekortingen. Wél snap ik de verwarring, dus ik zal deze feedback zeker intern doorgeven. 

Wat betreft de inflatiecorrectie. Vodafone mag de tarieven één keer per jaar op 1 oktober aanpassen aan de hand van de Consumentenprijsindex van het CBS. De indexering geldt alleen voor klanten die langer dan 3 maanden klant zijn. Ook bij andere providers zie je dit terug. Meer informatie over de inflatiecorrectie staat op deze pagina.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic