Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Inflatiecorrectie 1 oktober 2023

Jawel, het is weer bijna 1 oktober en dan mag Vodafone z'n tarieven verhogen. Vodafone zal dan ook een inflatiecorrectie gaan doorvoeren en dit jaar waarschijnlijk 10 procent. Vodafone baseer de prijsverhoging op de inflatiecijfers van CBS over 2022. De inflatiecorrectie is een berekening over het abonnementsbedrag zonder de korting. Volgens nu.nl zullen de prijzen voor extra diensten en de beltarieven niet veranderen. 

Vorig jaar kwamen we als klant van Vodafone er goed van af omdat toen de inflatiecorrectie 2,7 procent bedroeg. De prijsverhoging is geen geldige reden om een contract voortijdig op te kunnen zeggen. Inflatiecorrectie is een onderdeel van de algemene voorwaarden waarin staat dat deze de prijzen één keer per jaar mag aanpassen.

4 Reacties 4
nielsvo

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

Nu ik dit lees word ik nog blijer dat ik vorige maand ben overgestapt naar KPN vanwege de achterblijvende Apple Watch ondersteuning bij Vodafone. Nu ontloop ik mooi die inflatiecorrectie (ook bij KPN, want contract afgesloten na 1 juli) terwijl ik nu al geniet van Apple Watch ondersteuning én ook nog eens €1 korting op mijn maandelijkse Spotify abonnement.

Zie Vodafone er straks ook nog wel voor aan om voor Apple Watch ondersteuning ook nog meer te durven vragen dan de huidige €5 bij  KPN of T-Mobile.
Als je contract voor 1 oktober afloopt, loont het dus wellicht de moeite om eens naar een andere provider te kijken.

Elsewhere

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In mei '23 heb ik via mobiel.nl mijn abonnement verlengd ingaande 26 sept. '23 voor een maandbedrag van €19,50. Omdat ik ook Ziggo heb kreeg ik €5,00 korting op het bruto maandbedrag van €24,50. Uit mijn factuur van oktober blijkt dat het maandbedrag €21,95 wordt. Dat is verhoging van €2,45 en dat is maar liefst 12,564102 procent en dus geen 10 procent !!! Vodafone berekent de inflatiecorrectie over het bedrag voor korting. Dus je wordt dubbel gepakt als Ziggo-Vodafone klant. Ik heb hierover een brief gestuurd naar de Vodafone klantenservice. 10 % inflatiecorrectie is dus zeer misleidend voor Ziggo-Vodafone klanten. Als je je contract voortijdig wilt beëindigen moet je een stevige afkoopsom betalen. Ze hebben je dus stevig in de tang en volgend jaar weer feest voor Vodafone met de inflatiecorrectie !!! Mijn inkomen wordt niet aan de inflatie aangepast !!!

Barro

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is ordinair graaien van Vodafone, alle nieuwe klanten betalen de inflatiecorrectie niet.

Dus kan je mijn inziens niet speken van een inflatiecorrectie .

Barro

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben het helemaal met uw eens!!!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic