1
Vraag
2
Reageer en help mee
Aat

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Onterechte aansluitkosten

Nadat ik gisteren met mijn eigen mobiele nummer ben overgezet naar vodafone heb ik vanmiddag via de my vodafone app ook nummerbehoud voor het mobiele nummer van mijn vrouw aangevraagd. We zijn al jaren Ziggo klant. 

Ik zie nu echter dat bij de bestelling van de sim only voor mijn vrouw wel 25 euro aansluitkosten in rekening gebracht gaan worden. Dit terwijl op de site van Ziggo toch echt staat dat dit niet betaald hoeft te worden. 

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Aat 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Jeetje, dat is wel heel vervelend. Ik begrijp dat u via de website van Ziggo een Vodafone abonnement heeft afgesloten. Op die pagina staat dat u dan geen aansluitkosten heeft, en uit eerdere melding van iemand anders weet ik dat dit ook zo is en dat Vodafone hierin een fout maakt. Voor een Vodafone medewerker, die voor u gaat kijken of het zo is, kan ik alvast melden dat het op deze pagina staat. 

Zodra een Vodafone medewerker uw bericht heeft gezien zal deze reageren. Dit zal overdag gebeuren, dus heb nog even geduld, dan komt het in orde. @Alex of @Cecilia kan u hierbij helpen. Nu ben ik geen medewerker, maar het komt wel in orde, ook al kan ik het niet echt toezeggen 😊😉. Ze helpen u graag verder!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3008Posts
  • 871Oplossingen
  • 1028Likes

Hi @Aat
Een warm welkom op de Vodafone Community

Wat leuk dat jij en jouw vrouw de keuze hebben gemaakt om over te stappen naar Vodafone! Aangezien jullie ook Ziggo afnemen kun je nu ook mooi gebruik maken van de Extra Voordelen. Ik begrijp uit je bericht dat bij jou geen aansluitkosten zijn berekend, maar bij jouw vrouw wel. Op welke wijze heb je het abonnement van jouw vrouw besteld? De reden waarom ik dit vraag is omdat op de Ziggo website wordt aangegeven dat er geen aansluitkosten berekend worden, maar als ik het via deze weg bestel dan staan er wel aansluitkosten vermeld. Laten we hier dieper in duiken. Wil je mij een privéberichtje sturen met daarin de volgende gegevens van de bestelling van jouw vrouw?
Naam contractant:
Adresgegevens:
E-mailadres:
Mobiel nummer:
Bestelnummer:
Laatste vier cijfers IBAN:

Uiteraard mag je hierover ook altijd contact opnemen met mijn collega's van de klantenservice als je sneller een antwoord wilt. Dit kan zowel telefonisch als via de chat. Ze helpen je dan direct verder om dit nader uit te zoeken 🙂

Aat
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank @Energieboy  en @Cecilia . Ik heb vanmiddag de klantenservice maar gebeld. Oplossing was om de bestelling van gisteren te annuleren en een nieuwe bestelling aan te maken (wat direct door klantenservice werd gedaan).

De les die ik uit deze situatie haal is dat als je Ziggo klant bent je alle toekomstige aanvragen ook het best kunt beginnen vanaf de Ziggo site. Het gebruiken van de My Vodafone app als ingang om deze aanvraag te doen wordt beschouwd alsof je een volledig nieuwe klant bent inclusief betalen van aansluitkosten, maar ook het verifieren van je ID en het bewijzen dat je bankrekeningnummer echt van jou is door het overboeken van 1 cent via iDeal. Hetgeen natuurlijk volslagen overbodig is in deze situatie.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Bedankt voor het melden en goed dat de klantenservice je heeft kunnen helpen.
Goed dat je je opmerking hier nog even plaatst, het is iets voor VodafoneZiggo om hier naar te kijken 🙂

In ieder geval alvast heel veel plezier met jullie abonnement bij Vodafone.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic