1
Vraag
2
Reageer en help mee
ccoudestegge

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prepaid Sim in combinatie met Muama Ryoko mobiele router

Ik gebruik een Muama Ryoko mobiele router. Voor gebruik hiervan heb ik een Vodafone prepaid simcard van 4GB gekocht. De simcard via pincode 0000 ontgrendeld echter kan ik de card niet gebruiken in de router. Ik ben op dit moment in Kroatië. Een idee wat ik niet goed doe. Bij gebruik van de router tekst "limited service" en geen internet beschikbaar.

1 Reactie 1
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @ccoudestegge 

Welkom op de community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat je juist in het buitenland ook je apparaten verbonden wilt hebben met het internet.

 

Als eerste raad ik aan om de simkaart in een telefoon te stoppen en de pincode uit te schakelen. Vervolgens mag de simkaart terug in de router en start je de router opnieuw op. Mocht het niet lukken om een verbinding te krijgen, mag je de APN controleren. Dit moet zijn:

Naam: Vodafone Live of Vodafone internet

APN: live.vodafone.com

Gebruikersnaam: vodafone

Wachtwoord: vodafone

Mocht de APN niet kloppen, dan mag je deze natuurlijk aanpassen. Via dit topic over de instellingen mag je de gegevens gebruiken die bij de APN instellingen staan.

Vervolgens ga je de router nog eens opnieuw opstarten.

In het buitenland is niet ieder netwerk geschikt voor internet. Als het goed is, zit in de router de optie om een ander netwerk te selecteren. Dit mag je proberen totdat er een verbinding is met een ander netwerk. Mocht het met de bovenstaande stappen niet lukken, dan is er nog de optie om de router te resetten. Laat je weten of het gelukt is? Alvast een heel fijn verblijf in Kroatië.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic