1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Reacties
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Reacties
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

Dat was mij ook opgevallen. Na de laatste graaiflatie correctie van zowel Vodafone als Ziggo zijn ze zich, t.o.v. hun groene concurrent, uit de markt aan het prijzen. Het enige dat ik zal missen is Ziggo race cafe tijdens het F1 seizoen. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Leuk @M8 
Dan zet ik in op 30 oktober, maar 1 november is ook een mooi begin 🤪😂

Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Dan is het misschien toch 1 november. 
We zullen zien en houden hoop 😎🙄

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Ik hou mijn vinger aan de knop om het Vodafone Apple Watch abonnenment direct te activeren...👉

@Cecilia Kun jij ons iets toefluisteren misschien?

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

Er zal toch zeker eerst wel een dure groter dan groot reclamecampagne tegenaan gesmeten gaan worden. Bij KPN werd een maand voor de 4G smartwatch ondersteund werd flink met posters op stations en in bushokjes e.d. gestrooid. Als er iets van logica in zou zitten dan zal het ergens eind November/begin December zijn. Dan pak je volop de verkopen voor Sinterklaas en de Kerstdagen mee. Tot nu toe heb ik van Vodafone hieromtrent nog niets gehoord of gezien. Niet hier op ‘de community’ of als reactie op de ingevulde link om geïnformeerd te blijven. Qua communicatie lukt het Vodafone alleen maar om me wekelijks bedelbrieven te mailen om mijn mobiele telefonie abonnement te verlengen.

 

Voor ons tikt de klok af tot Vodafone de Apple watch ondersteund, voor Vodafone/Ziggo tikt de klok af of ik mijn abonnementen verleng. Ik ben benieuwd welke wekker het eerst af gaat……

hangkous

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Speciaal voor Vodafone heb ik een website gemaakt:

 

"Blijf op de hoogte

Wil je op de hoogte houden blijven van het laatste nieuws rondom smartwatches en mijn overstap naar een provider die ze ondersteunen?
Laat dan hier je gegevens achter!"
 
Mooi toch, zijn ze ook eens een keer als eerste... als eerste op de hoogte dan.
S1KRR

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Vanochtend om ongeveer 7:45 op de radio "Ik wil tijdens het sporten niet mijn telefoon meenemen, maar wel bereikbaar zijn.... werkt gewoon,.... vodafone onenumber"  Maar verder niets te vinden en support weet van niets.

1Ronald

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Wat ik kan vinden over Vodafone Onenumber is dat ze dat in het buitenland gebruiken om de eSIM ondersteuning voor o.a. Apple Watch aan te duiden. Als daar nu radio reclame voor wordt gemaakt geeft dat goede hoop 👍🏻

S1KRR

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Laten we hopen dat ze net zo snel zijn met het aanbieden als met het maken van de commercial 😉

Cinnepin330

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes
M8

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Yep, alleen de pagina om het te activeren is nog niet actief. Krijg de melding "Deze pagina viel buiten de boot".

Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Denk dat het om 09:00 uur echt van start gaat. Ze zijn nu natuurlijk de site's langzaam aan het online zetten en dan zal pas op het laatste moment de instelling klaar staan om het te activeren. Rustig aan, we hebben al 2 jaar moeten wachten, dan kunnen die paar minuten er ook nog wel bij 🙂 😛 

Cinnepin330

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

De linkjes werken en we kunnen los 🥳

aedens

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Die pagina valt inmiddels ook niet meer buiten de boot...

"

Ik ben klant én ik heb een cellular Apple Watch

Je bent er bijna. Bestel en activeer OneNumber eenvoudig via de Apple Watch app."

 

Alleen de Watch app zegt nog nee...

Pphilvg01

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Heb Vodafone as we speak aan de telefoon. Maar hij kan nog niks doorvoeren in zijn systeem. Ofwel het kan nu dus nog niet. Was de eerste volgens hem, maar iemand van sales belt me zo terug..

Cinnepin330

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Idd nu is het aan de Watch. Hopelijk werkt ook die zo mee 🤣🤣😃

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Eindelijk, al ons wachten is beloond! Alleen zie ik helaas dat je de Series 9 alleen in het zwart kunt krijgen bij Vodafone. Ik wil een zilverkleurige Watch. Dan toch maar ergens anders bestellen, en daarna alleen via Vodafone het abonnement. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Heb geduld mensen, het activeren kan misschien nog niet actief zijn. Kom op, geef ze even de tijd, probeer het nog eens na 9:00 uur of zo. De mensen van Vodafone zullen nu ook wel ingelicht worden over het gebruik van deze nieuwe functie en de mensen van de klantenservice krijgen nu ook pas informatie dat het actief is. Heb nog even geduld, dan gaat het straks allemaal vlotjes. 

Kans dat als je nu dingen doet, het misschien weer mis gaat en je dan weer boos bent op Vodafone omdat het nog niet werkt. Dus: Adem IN - Adem UIT en wacht geduldig 🙂 

Pphilvg01

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

https://www.vodafone.nl/abonnement/onenumber

hier staat hoe je het kan activeren. Kan dus gewoon via de watch app op je telefoon! Succes

aedens

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Klopt, alleen dat gaat maar tot stap 2 nu nog...

Kan nergens inloggen via die app, want die mobile service optie zegt "Your vf nl account is not eligible to enable mobile service on you Apple Watch. Contact vf nl for more information."

 

Straks nog maar eens proberen 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic