1
Vraag
2
Reageer en help mee
Mivadi

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kan een prepaid simkaart gebruikt worden voor een alarmsysteem?

Ik vroeg mij af of de pre-paid kaarten ook gebruikt worden voor een alarmsysteem?

Dit kan ik helaas nergens op de site terugvinden. 

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11824Posts
  • 3475Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Mivadi 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat wil je er mee doen? Denk dat dit wel de meeste belangrijke vraag is. Wat is je bedoeling dan?

Mivadi
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is voor een alarmsysteem dus het is een backup mogelijkheid voor uitgaande meldingen per sms indien LAN niet zou werken.

Basicly zoals in elk alarmsysteem aanwezig is resp zou moeten zijn mijn inziens.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11824Posts
  • 3475Oplossingen
  • 3098Likes

Weet je, je kan natuurlijk altijd een prepaid kaartje gebruiken als je maar zorgt dat je binnen 6 maanden een keer een sms hebt verzonden, of een belletje met dat simkaartje hebt gedaan. Anders komt je tegoed te vervallen en ook je 06 nummer (je kaartje is dan niet meer online). Verder zie ik er geen problemen mee. Als er speciale instellingen moeten zijn voor data gebruik, dan weet ik niet of dat allemaal mogelijk is. Maar je kan het testen, neem een gratis simkaart en probeer het uit. Als het werkt kan je er altijd een x bedrag op zetten 🙂 

Dit is de info vanaf de website van Vodafone:
Je tegoed blijft onbeperkt geldig, als je het minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Na elk betaald belletje of sms'je, elke internetsessie (niet via wifi) en elke opwaardering, is je totale tegoed weer 6 maanden geldig.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 882Oplossingen
  • 1030Likes

Hi @Mivadi, welkom hier!

Ik zie dat je al van veel informatie bent voorzien door onze Community topper @Energieboy! Technisch gezien kan een prepaid simkaart gebruikt worden in een alarmsysteem, tenzij de aanbieder daarvan specifieke instellingen vereist. Dit laatste is iets wat wij niet kunnen controleren. Het betreft in dit geval een kwestie van proberen en zoals @Energieboy al aangeeft kan je dit altijd testen met een gratis prepaid simkaart! 🙂 
 

Mivadi
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de tips, maar ergens is het toch wel vreemd dat dit eigenlijk niet bekend is terwijl er toch vele alarmsystemen dit hebben.

 

We gaan dan idd maar voor de aloude trail and error methode met een gratis sim, zijn tenslotte idd niet de grootste kosten mocht het  om een of andere reden toch niet werken.

Ik zal het resultaat hier nog wel plaatsen for future reference voor anderen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11824Posts
  • 3475Oplossingen
  • 3098Likes

Er zullen zeker wel meer mensen zijn met een alarm systeem en een simkaart. Je hoort ze alleen nooit, ik denk dan dat het goed gaat 😉☺️. Problemen die wij hier zien komt dan alleen omdat het systeem, eigen ook nog eens alleen met mifi routers, andere instellingen wenst dan wat Vodafone vrij geeft. 


Het zou geweldig zijn als je de gratis simkaart aanvraagt, wil uitproberen en met ons wil delen. Dan leren we hier ook weer iets van 👍🤭

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic