Daniel_F1981

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Levering vertraagd/vermist bij PostNL

Goedemorgen, iemand enige ervaring met het onderzoekstraject van Vodafone aangaande een levering van PostNL die maar niet afgeleverd wordt?

Vorige week mijn abonnement verlengd incl. toestel.
Dag later al een track & trace ontvangen. Doordat het tijdstip 2x is gewijzigd, was ik niet thuis en heb ik een niet thuis bericht ontvangen en dat ik het pakket een dag later na 15:00 uur het pakket kon afhalen bij de plaatselijke Bruna (circa 50m van mijn huis vandaan). De volgende dag stond in de PostNL app dat het pakket onderweg was naar een locatie in Delft (woon zelf in Den Haag). Zowel de locatie in Delft geweest als de plaatselijke Bruna maar nergens ligt mijn pakket.

Sindsdien circuleert het pakket tussen het sorteercentrum en de locatie in Delft.

PostNL zegt dat ze hier zelf niks mee kunnen en dat Vodafone dit moet oppakken aangezien zij de opdrachtgever/klant zijn. Ik ben een klant van Vodafone dus mij kunnen ze sowieso niet helpen zeggen ze.
Heb contact gehad met Vodafone en er een melding van gemaakt, maar het enige wat zij aangeven is dat het in behandeling genomen wordt, er een onderzoek gestart wordt en ik 5 tot 10 werkdagen moet wachten.

Hoelang duurt het alvorens Vodafone hier iets mee doet/kan/tot een oordeel komt?
Het lijkt me niet zo moeilijk, PostNL moet dat pakket gewoon goed sorteren en laten afleveren hier bij de Bruna tenzij het pakket vermist is dan moet Vodafone een nieuwe opsturen.

Ben benieuwd....
9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Daniel_F1981
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Jeetje zeg, dat is wel heel erg vervelend. Eigenlijk door een fout van Post.NL zit jij nu zonder toestel en niemand die iets voor je kan doen. Tenminste, dat Post.NL zegt niets te kunnen doen klopt wel want Vodafone is de opdrachtgever en die moet een klacht indienen bij Post.NL. Het lijkt mij ook niet zo moeilijk om dit voor Post.NL dit op te pakken maar je hebt ze wel vaker bij Kassa gezien en dat is me een groot lomp bedrijf dat je er als klant zelf bijna niet doorheen komt.

Maar goed, ik wil verder Post.NL niet afvallen want bij mij worden de pakjes altijd netjes afgeleverd voor eenzelfde postbode en daar gaat het altijd goed mee. Hier heb jij nu natuurlijk niets aan, dat snap ik ook maar wilde toch melden dat het ook wel goed kan gaan.

Het best wat je kunt doen is contact opnemen met de klantenservice van Vodafone, door ze te bellen of via een chat te starten. Je kan Vodafone ook een klacht sturen via internet maar dat duurt denk ik een beetje te lang. Eventueel kan je een privé bericht sturen via Facebook of Twitter. Deze mensen kunnen ook voor je kijken wat er aan de hand is en eventueel helpen.

Uit ervaring van mijn online zijn hier op de Community is Vodafone niet zo happig om een nieuwe toe te sturen voor ze weten wat er met de oude aan de hand is. Dat wil niet zeggen dat ze dit misschien bij jou nu ook niet willen doen, dat zal je ze echt moeten vragen. Daar ga ik niet over, ben ook maar een klant. Het blijft lastig maar via de klantenservice is de manier en dan moeten ze er mee aan de slag.

Succes in ieder geval en hoop dat je toestel snel binnen komt.
Laat nog even weten hoe het is afgelopen als je contact hebt gehad met Vodafone.
Daniel_F1981
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Energieboy!

Dank voor je reactie.

Ja heb al contact gehad met Vodafone (heb mijn post aangepast, stond er idd niet bij) maar die zeggen dat ik maar moet afwachten tot de uitkomst van het onderzoek.

Snap best dat ze niks willen toezeggen of een nieuw toestel willen sturen (heb ik overigens wel gevraagd, maar is afgewezen), maar volgens mij is dit simpel op te lossen door PostNL de opdracht te geven om het pakket bij het juiste PostNL locatie te laten bezorgen.

Nu komt het over van, jammer joh... geduld hebben...

Dus vandaar dat ik benieuwd was, wat de ervaringen van anderen zijn met dit issue (zullen er ongetwijfeld meer zijn, gelet op de melding van de Consumentenbond over PostNL vanochtend in de media).

Gr.
Daniel
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Misschien heeft Post.NL zelf ook een Community waar je je klacht kan plaatsen.
Want eigenlijk is het geen fout van Vodafone en dus ook niet echt een topic voor hier om te vragen of meer mensen er last van hebben. Denk dat meer mensen wel last hebben van Post.NL maar dan voor andere pakjes 😉

Vervelend maar er zit dan niets anders op dan te wachten. Laten we hopen dat Post.NL snel het licht ziet en Vodafone een antwoord geeft. Succes en laat nog even weten hoe het afloopt allemaal.
Daniel_F1981
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Klopt, het is ook geen fout van Vodafone, maar PostNL verwijst mij wel door naar Vodafone omdat zij de opdrachtgever zijn.

Dus komt er op neer dat zij niks met mijn klacht (willen) doen omdat ik in feite geen klant van ze ben.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat dit behoorlijk vervelend is begrijp ik heel goed!
Vanuit hier (indien het aangemeld is) zal er uitgezocht moeten worden het toestel zich bevind. Hier kan even overheen gaan omdat er met verschillende partijen geschakeld moet worden. Het enige wat je nu kunt doen is daadwerkelijk afwachten tot dat mijn collega's een update communiceren.
Dit is helaas niet iets wat wij kunnen versnellen etc.
Daniel_F1981
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Steven, dank voor je reactie.
Zojuist met klantenservice gesproken. De bestelling wordt teruggehaald en geannuleerd.
M.a.w. de hele riedel gaat opnieuw beginnen... Maar goed, het is niet anders.

Misschien wel een tip voor de toekomst, om in ieder geval de klant te informeren over de aangemelde incident?
Heb nergens een terugkoppeling van gehad, ook niet dat Vodafone mijn melding in behandeling heeft genomen.

Topic kan gesloten worden.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat is fijn dat het terug gedraaid wordt! Ik zal je feedback intern aankaarten! Dank je wel hiervoor 🙂
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Fijn om te horen dat het is opgelost.
Fijne dag nog 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic op slot gezet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic