Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

apple watch esim

Waarom heeft Vodafone Duitsland wel een esim voor de Apple watch en Vodafone Nederland niet..?  Zijn jullie concurrenten van elkaar..? Ondersteunen jullie elkaar niet op technisch gebied?

49 Reacties 49
Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Ruud001 …..ja ik hoop het ook..?

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

Ik denk dat het niet eerder wordt dan sept 2021, dat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Het is niet te verkopen dat de tot nu toe verkochte AW6 zonder 4G mogelijkheid in nederland, wel begin 2021 wordt ondersteund, dan voelen heel wat mensen zich misleid… of niet?

IzoVT

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kun je misschien vertellen waarom de Vodafone's in omringende landen het allemaal al wel netjes voor elkaar hebben? Is Vodafone NL nou het wiel voor zichzelf aan het uitvinden en te beroerd om bij de buren te buurten? Of wordt de consument gewoonweg niet serieus genomen? Begrijp me niet verkeerd, ik ben al eeuwenlang Vodafone klant, een gedwongen uitstapje van een paar jaar buiten beschouwing gelaten, en ben niet zo van het klagen, maar vind het toch serieus jammer dat ik nu Apple Watch 4G in NL beschikbaar is ik niet bij Vodafone terecht kan op dit moment. En gezien de antwoorden die jij hier geeft heb ik nou ook niet echt het idee dat het dit jaar nog gaat komen. Eigenlijk zet Vodafone NL zichzelf daarmee toch wel een beetje te schande.... Je kunt het eigenlijk niet maken, maar om een of andere reden permitteren jullie het je wel........

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik leg graag uit waar dit mee te maken heeft @IzoVT.  Elk land waar Vodafone als provider is heeft haar eigen producten en systemen. Hierdoor is bijvoorbeeld bij Vodafone DE de eSIM in combinatie met de Apple watch al mogelijk. Zo zijn er ook landen zoals Nederland waarbij dit (nog) niet mogelijk is. 
 

Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model. Wij blijven ontwikkelingen in de markt volgen en kijken daarbij ook naar de wensen van de klant. Indien wij ons aanbod hierop aanpassen zullen wij onze klanten hierover informeren.

IzoVT

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zijn wij een derde wereld land ofzo? Maar wat je dus eigenlijk zegt is dat Vodafone NL te beroerd is om te leren van collega bedrijven in het buitenland. Het kan allemaal echt niet zo moeilijk zijn als dat jij het nu doet voorkomen. Ik denk dat er ergens een manager zit die niet genoeg winst zit en de consument dan maar laat verrekken. Technisch gezien kan het echt niet moeilijk zijn, jullie hebben al eSim, je hoeft het alleen maar aan te passen aan de aanvullende functionaliteit. De concurrenten kunnen het blijkbaar wel al, dus OF Vodafone is te laat begonnen met de implementatie (copy&paste zou ik zeggen) OF Vodafone NL is gewoonweg niet in staat iets simpels te implementeren OF Vodafone NL vind de vraag te klein en ziet dus te weinig winst........ Welke van de drie komt het dichts in de buurt....

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Mijn collega's zijn op de hoogte dat er vraag naar is @IzoVT. We hebben vanuit verschillende kanalen de signalen doorgezet. Zodra er meer nieuws bekend is over de eSIM en de Apple Watch, zal ik het hier mededelen. 

IzoVT

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat weet ik, ik heb meerdere threads gelezen en dit is het standaard antwoord.

Maar dat is een beetje een dooddoener. Kunnen we eigenlijk heel weinig mee.

We willen natuurlijk veel meer een antwoord in de trant van "we werken er super hard aan en het komt dit jaar nog op de markt".

Nu blijft het in het midden of Vodafone NL volledig de plank mis aan het slaan is en er nog helemaal niet mee bezig is of dat er wel degelijk aan gewerkt wordt en het binnen nu en niet te lang beschikbaar komt..... We blijven een beetje in het ongewisse.....

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat begrijp ik heel goed @IzoVT. Helaas is er op dit moment geen nieuws over de eSIM wat ik kan mededelen. Ik hoop dat je dit ook begrijpt. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @IzoVT 
Ik moest wel even lachen om je bericht:
We willen natuurlijk veel meer een antwoord in de trant van "we werken er super hard aan en het komt dit jaar nog op de markt".

Uh ja, we willen allemaal dingen horen die we graag zelf willen horen. Maar als Vodafone hier nu geen antwoord op heeft dan kunnen ze er ook niet zoveel over zeggen. En je begrijpt natuurlijk ook wel dat Vodafone geen dingen zegt die ze, waarschijnlijk, nog niet waar kunnen maken. Als je echt staat te popelen om deze dienst te gebruiken dan is overstappen de mogelijkheid. Andere providers zijn daar nu mee gekomen en ik zelf denk dat Vodafone er dan ook wel mee komt, maar wanneer, dat blijft nog even de grote vraag. 

IzoVT

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En daar moet ik dan weer hard om lachen, zeker gezien je titel "Super Expert".

 

Overstappen is echt een prachtig advies.En voor de rest lees ik alleen maar open deuren in je post. Precies wat Vodafone NL ook doet, geen antwoorden geven... En dat vind ik jammer.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic