Thelynn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mobiele data ivm ios 9

Ik heb eergister ios 9 gedowload, ennu kan ik via mijn mobiele data geen apps meer aan en uit schakelen voor het internet gebruik. Ik vind dit erg vervelend want ik betaal gewoon voor internet ennu kan ik het niet volledig gebruiken. Is hier een oplossing voor?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Het lijkt erop dat dit een defect is. Aangeraden wordt om iOS9 opnieuw te installeren zonder de back-up te gebruiken. De bestanden die je wil behouden kun je dan los terugzetten. Een andere mogelijkheid is het afwachten van een volgende update.

Bekijk in context

27 Reacties 27
VeerleWesterhui

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hoi, Ik heb ongeveer 2 maanden geleden een nieuwe iphone 6 gekocht.
Nu heb ik afgelopen week mijn telefoon geupdate naar iOS 9 en was de eerste dagen best tevreden, totdat ik vandaag mijn huis uit ging en 3G aan wilde zetten, zodat ik buiten mijn wifi internet had. (logisch)

Ik zette mijn 3G aan, en klikte het vinkje van whatsapp aan omdat ik niet altijd al mijn apps wil gebruiken buiten ivm beperkte data hoeveelheid, nu ging ik naar Whatsapp en hij zei geen netwerk verbinding, dus ik vervolgens terug naar mobiel netwerk, en mijn telefoon had ZELF het vinkje voor whatsapp terug geschakeld. Hij heeft het sinds vanochtend niet meer gedaan, wifi werkt wel perfect en prima. Nu heb ik de 'harde reset' van Iphone al geprobeerd maar het wilt niet werken. Ik zit bij mijn vader in de bundel met het gezin, en geen van alle heeft er last van.. Ik ben heel benieuwd hoe dit kan en wat ik zou kunnen doen.. Alvast dank!!!!!
Anonymous
Niet van toepassing
Hey

Allereerst welkom op het forum 🙂

Kunt u wel gewoon internetten of dat ook niet? Staat er 3g, 4g H+ etc bovenaan in beeld?
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus/ gesprekken LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G)

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Tevens kunt u ook whatsapp verwijderen en opnieuw installeren. Zorg er wel voor dat er een back-up via whatsapp wordt gemaakt van de gesprekken (instellingen whatsapp)

VeerleWesterhui

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste Steven,

Allereerst ontzettend bedankt voor je snelle reactie!!
Het probleem is, mijn internet zelf staat wel aan, er staat 3G bovenin mijn schermpje, maar zodra ik gebruik mobiele data voor: *apps* wil doen, en apps wil aanvinken voor welke ik het daadwerkelijk wil gebruiken, schakelt mijn telefoon het zelf weer uit.. ik snap er helemaal niks meer van.. Het bereik van mijn telefoon is perfect en ik kan ook nog goed bellen.
Anonymous
Niet van toepassing
En wat gebeurt er als de app verwijderd wordt en opnieuw wordt geïnstalleerd?
VeerleWesterhui

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Het heeft niet zo zeer speciaal met whatsapp te maken, elke app die ik aanvink, vinkt mijn iphone hem zelf weer uit.
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je al eens gekeken of er een nieuwe software beschikbaar is om te zien of dat het verhelpt. Werkt dat ook niet kun je hem inderdaad terug zetten naar fabrieksinstellingen. Maar je gaf al aan dit gedaan te hebben. Heb je toevallig vliegtuigmodus aan staan of niet storen?
VeerleWesterhui

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik ben inmiddels naar de vodafone winkel en apple store geweest, apple kon er niks mee en Vodafone zei dat het te maken had met de nieuwe updat van apple, ios9. Ziggo heeft er ook last van.(APN codes zijn geblokkeerd) Nu bezig met de telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen en.. hopen dat hij het straks doet.

Apple heeft wel laten weten dat het ze er mee bezig zijn..
Thelynn
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn iphone. Is het probleem bij jou al verholpen?
Anonymous
Niet van toepassing
Dat is vervelend dat je niet meer kan internetten. 😞
Probeer eens de apn opnieuw in te stellen via http://handleidingen.Vodafone.nl/web/

Mocht het daarna nog niet lukken dan dien je het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Er zijn inderdaad meerdere klantenten die de nieuwe software van Apple hebben geïnstalleerd en hierdoor niet meer kunnen internetten.
Anonymous
Niet van toepassing
Het is inderdaad een bekend issue.
Door de software update werkt het internet inderdaad niet meer. Dit heeft inderdaad te maken met de apn.
We zullen helaas moeten wachten totdat er een nieuwe update komt vanuit Apple 😞
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Het lijkt erop dat dit een defect is. Aangeraden wordt om iOS9 opnieuw te installeren zonder de back-up te gebruiken. De bestanden die je wil behouden kun je dan los terugzetten. Een andere mogelijkheid is het afwachten van een volgende update.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes

Apple heeft vanavond iOS 9.01 beschikbaar gesteld. Deze kun je via een WiFi verbinding downloaden en dan zouden de meeste mobiel internet problemen verholpen moeten zijn.
Anonymous
Niet van toepassing
Kunnen jullie laten weten of het geholpen heeft?
D-vanarnhem

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net de IOS 9.0.1 gedownload en nog steeds het zelfde probleem, alles wat op internet staat al geprobeerd, weet echt niks meer... Ik heb standaard alles uit staan behalve whatsapp. Het enige wat ik nu zonder wifi kan doen is whatsappen. Als ik iets aan wil zetten, bijv. facebook en ik ga dan naar de app van facebook, krijg ik een melding dat mobiel datanetwerk uitstaat, dan ga ik weer naar instellingen en zie ik inderdaad dat het balkje uit zichzelf is terug gegaan. Ga volgende week naar het buitenland waar geen wifi is, dus ik hoop dat er voor die tijd een oplossing is!
Anonymous
Niet van toepassing
Mag ik je vragen om dit zelf ook aan te kaarten bij Apple Thelynn? Heeft het bij de rest wel geholpen?


robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes

Heb je deze mogelijkheden ook al geprobeerd?

1) Knop onder display en aan/uit knop net zo lang tegelijk ingedruk houden totdat het toestel vanzelf uitgaat. Hij gaat daarna ook vanzelf weer aan en heeft hierdoor een soft reset gekregen. Er wordt niets gewist.

2) Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Hiermee worden de netwerkinstellingen gereset.

Als dat niet werkt: wat voor Vodafone abonnement heb je?
D-vanarnhem

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja allebei geprobeerd, ik heb een red abonnement. Onbeperkt bellen en smsen en 2gb data. Ik heb dit abonnement voor 2 jaar en er is nu al een jaar voorbij. Nooit problemen gehad, alleen nu dus sinds ios9. Ik heb trouwens ook gezien op internet dat klanten van t-mobile hier ook last van hebben.

Hoop dat er snel een oplossing komt!
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes


Dan kan ik nog maar 1 andere mogelijkheid bedenken, al kost die redelijk veel tijd:

1) Maak een iCloud backup
2) Geef je iPhone een volledige reset
3) Zet je iCloud backup terug (via de stappen die je krijgt na de reset)

Mogelijk is dan je probeem verholpen. En anders ben ik er bang voor dat je momenteel niets anders kunt doen dan afwachten op de volgende update van Apple. Je geluk is dat er meederen hetzelfde probleem rapporteren, dan is het dus geen incident maar duidelijk een bug. Hoe meer gebruikers het probleem hebben, hoe sneller Apple zoiets fixt.

D-vanarnhem

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net iphone helemaal hersteld en dus opnieuw Ios 9.0.1 erop gezet en nogsteeds het zelfde, heel slecht dit... Dat wordt dus wachten op een nieuwe update...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic