1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Reacties
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Reacties
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@Niek Met dank aan VF…. Ik reageer teminste

PascalM

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Dat ik nog stiekeme hoop had ja en voila, er is een nieuw statement vanuit VF, weet niet of iedereen het gezien heeft, maar het is in de afgelopen uren/dagen gebeurd.

 

Dit is het nieuwe statement vanuit de Moderators:
Binnenkort bij Vodafone! eSIM ondersteuning voor smartwatches. Hiermee ben je altijd bereikbaar met je cellular smartwatch. Bellen en gebeld worden, gewoon op je eigen 06-nummer. Ook zonder je telefoon op zak.

 

Dan denk ik dat het gebeurd bij de release van iOS 17.1/WatchOS 10.1 voor Apple en van One UI 6 voor Samsung.

Pphilvg01

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Heb je een link naar dit statement?

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Nee, er is geen link naar deze statement. Dit is hier geschreven door iemand van Vodafone op deze topic. En aangezien alleen iemand van Vodafone je bericht kan aanpassen, heeft alleen Vodafone dit geplaatst. Voorlopig zullen we het hier mee moeten doen. 

En ik had zelf ook iets geplaatst (klopt, ik ben geen medewerker maar had de website wel gevonden):
Binnenkort bij Vodafone! eSIM ondersteuning voor smartwatches. Hiermee ben je altijd bereikbaar met je
cellular smartwatch. Bellen en gebeld worden, gewoon op je eigen 06-nummer. Ook zonder je telefoon op zak. 


Wil je op de hoogte houden blijven van het laatste nieuws rondom smartwatches bij Vodafone?
Laat dan hier je gegevens achter!

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

@Energieboy 

dan kan je ook wel stoppen met het achterlaten van je gegevens via die link.

 

Ik heb mijn e-mailadres achtergelaten, iemand van Vodafone past het bovenstaande statement aan dat de eSim ondersteuning voor de Apple watch nu toch echt binnenkort beschikbaar is maar ik heb geen enkele  e-mail ontvangen. Dat geeft vertrouwen…………………… (voor zo ver dat er nog was) 

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

Exact 2 jaar geleden deze topic begonnen,

2023 statement bijgewerkt door moderator, staat  “ondersteuning voor smartwatches”, maar niet specifiek de Apple Watch, 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2024 dat Vodafone dit gaat ondersteunen.

(Ik volg dit nog steeds, ondanks dat ik overgestapt ben)

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

Over ongeveer een maand beginnen de telefoontjes om mijn contract te verlengen weer te komen. Als er dan geen specifieke datum genoemd is voor de ondersteuning van Apple watches dan wordt het een beëindiging van het contract telefoontje. Dan ben ik unlimited contract nummer 5 van de familie die naar KPN overstapt.  

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Waarom denk je dat het nog een jaar gaat duren? Waar baseer je dat op? Vodfafonr heeft het statement aangepast in deze topic, die specifiek over de Apple Watch gaat. Dan mag je verwachten dat de Apple Watch dus een van de ondersteunde smartwatches zal zijn. En als in het meest recente statement over “binnenkort” wordt gesproken, dus binnen korte tijd, dan is dat toch niet pas over een jaar? Bij die term denk ik eerder aan volgende maand, en hopelijk nog met een aankondiging voor het eind van deze maand…

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Jrnholt dat zegt VF al 2 jaar dat ze bezig zijn of kijken naar de wens van de klant.

Op deze topic heeft nog geen moderator van VF officieel een aankondiging gedaan cq überhaupt gereageerd op de berichten. Alleen een statement gewijzigd. 

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@Nikes007 misschien is er wel stiekem een beetje hoop dat er binnenkort een officiële reactie komt van VF hier op deze topic, dan kan dit ook afgesloten worden. 

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@tompijls ik merk ook geen verschil tussen ODIDO en VF…  en heb ook geen spijt van de overstap 💪🏼

Rvandego

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

@vdK Inderdaad, drie weken geleden ook gedaan, niet eens een bevestiging van mijn inschrijving ontvangen…

Nog zes maanden, dan kan ik overstappen.

Boellie

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hoop heel snel ben reeds al 25 jaar klant bij Vodafone en heb pas een nieuwe Iwatch ultra gekocht dus hoop super snel dat hier een Esim voor komt die deze ondersteunt want Vodafone kan hier niet in achter blijven en zal hierdoor ook veel klanten gaan verliezen 

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

Gaan verliezen, kan hier niet in achter blijven? 

Vodafone loop al sinds 2021 (iWatch 7) achter op zijn concurrenten. Sinds die tijd zijn er de nodige klanten overgestapt omdat Vodafone de Apple watch niet ondersteunden. Daarnaast zijn de nodige klanten erg geïrriteerd/teleurgesteld over de kinderachtige manier waarop Vodafone en hun klantenservice hier mee omgaan. Het is nou niet echt zo dat Vodafone klanten dreigt te verliezen omdat mensen net een iPhone Ultra hebben gekocht. Dat proces is al ruim 2 jaar gaande.

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Op 24 oktober komt iOS 17.1 en WatchOS 10.1 uit. Dat lijkt me een logisch moment voor Vodafone om te starten…

Rvandego

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

@Jrnholt 🤞🏽

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

corvankruchten_0-1697637327468.png

 

Marco63

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

droom lekker verder dat iOS 17.1 en WatchOS 10.1 enige invloed heeft om nu de release uit te brengen , ik ga ieder geval morgen overstappen naar KPN ben er klaar mee mijn geduld is nu op en heb lang genoeg gewacht heb al jaren een Apple watch met de mogelijkheid voor E-sim ik heb de eerste zelfs uit Duitsland gehaald om dat misschien in de toekomst dit ook bij Vodafone beschikbaar komt maar valse hoop en nu met de Apple Watch Ultra wacht ik niet langen zou eerst tot einde van deze maand wachten maar ga dit niet doen helaas voor VF na meer dan 20 jaar VF als telecom provider 

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Tuurlijk wel, leg maar eens uit waarom dat niet is? Bij KPN en Odido ging het precies zo.

Marco63

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

alleen ondersteunen  KPN  en Odoido de e-sim op slimme horloges wel en dus Vodafone nog steeds niet dat hoef ik verder

niet uit te leggen 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic